Sinema ve Televizyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SIN229 | ||||||||
Ders İsmi: | Görüntü II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ABDURRAHMAN ÖNER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ABDURRAHMAN ÖNER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | I. Renk ve Işığın yapısını anlamak II. Işık kaynaklarını tanıma III. Yapay ışık malzemelerini ve aksesuarlarını kullanabilmek IV. Mekân ve oyuncu durumlarına göre farklı biçimleri kurmayı öğrenme V. Sahne durumlarına göre atmosfer oluşturabilme. |
Dersin İçeriği: | I. Işık ve renk algısını kavrama II. Işık kontrol ve denetimini yapabilme III. Işık malzemelerini ve aksesuarlarını yetkin kullanabilme IV. Farklı mekanlarda ışık bilgisi V. Her sahne ve film içeriğine göre anlatımı destekleyici atmosfer oluşturabilme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Işık ve renk algısı | . |
2) | Işık kaynaklarının tanıtılması ve yapısının incelenmesi | . |
3) | Yapay ışık kaynaklarının ve aksesuarların tanıtılması | . |
4) | Lamba tipleri ve özellikleri | . |
5) | Farklı mekan ve oyuncu sayısına göre ışık kurma biçimleri | . |
6) | Pozometre kullanımı ve ışık dengesini düzenleme | . |
7) | Filtre çeşitlerinin tanıtılması ve kullanılması | . |
8) | Sabit objeler üzerinde aydınlatma teknikleri ve fotoğraf çekimi | . |
9) | Işık ve gölge estetiğinin incelenmesi | . |
10) | Işık kullanımında 35 mm kamera ve Video kamera farkları | . |
11) | Televizyon ve sinema arasındaki ışık kullanımı farkları ve TV ışıklandırması | . |
12) | Hareketli objelerle göre ışık düzenlemesi | . |
13) | Yapay ışıklarla ile efekt oluşturma | . |
14) | Atmosfer oluşturma ve görsel psikoloji açısından ışık | . |
15) | Final sınavı | . |
16) | Final sınavı | . |
Ders Notları / Kitaplar: | GERALD MILLERSONES. (2008) SINEMA VE TELEVIZYON İÇIN AYDINLATMA TEKNIĞI / ES YAYINLARI |
Diğer Kaynaklar: | GERALD MILLERSONES. (2008) SINEMA VE TELEVIZYON İÇIN AYDINLATMA TEKNIĞI / ES YAYINLARI |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme | |||||||
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme | |||||||
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme | |||||||
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme | |||||||
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme | |||||||
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme | |||||||
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama | |||||||
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme | 5 |
2) | 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme | 5 |
3) | 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme | 5 |
4) | 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme | 5 |
5) | 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme | 5 |
6) | 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme | 5 |
7) | 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama | 5 |
8) | 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme | 5 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Uygulama | 8 | 3 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 3 | 12 |
Ödevler | 7 | 2 | 14 |
Küçük Sınavlar | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 108 |