Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İkinci yılda edinilmiş tüm bilgilerin yeniden hatırlanması. Film hikayesine giriş. |
. |
2) |
Bir film hikayesi oluştururken, faydalanılacak çatışmalar nelerdir? İyi-kötü, zayıf- güçlü, iktadar duygusu, ihanet, kıskançlık, dayanışma paylaşma ,aşk gibi…Öğrencilerin bu duyguları kendi kişisel yaşamlarında bulmaları, kendileriyle yüzleşmeleri ve buralardan hikayeler çıkarmaları. |
. |
3) |
Başlangıç, sonuç , gelişme tarzında yazılmış en başarılı senaryo örneklerden biri olan Guguk Kuşu filminin seyredilmesi ve öğrenciler tarafından hem analiz edilip, hem de yeniden sahne sahne yazılması. |
. |
4) |
“Gökyüzü” kavramı altında toplanan, korku, özgürlük, tanrı, boşluk, sonsuzluk, yaşam sevinci, hayal kurmak gibi kavramlardan hareket edilecek, “Gökyüzü “ başlığı altında ortak bir konu etrafından çalışmalara başlamak.
|
. |
5) |
Gökyüzü hikayelerinin okunmasına geçiş ve eleştiriler. Bu eleştirilerde en çok dikkat edilecek husus, yaratıcı ve makul olmaları. Önyargıların kırılması ve topluma ait tüm gerçeklerin açıkça konuşulması . |
. |
6) |
Yaratıcı senaryo örneği olarak Nazım Hikmet’in “Saman Sarısı “ adlı uzun şiirinin serbest olarak yorumlanması. |
. |
7) |
“Gökyüzü, “film senaryolarının okunması ve Guguk Kuşu çalışmasının toplanması ve değerlendirilmesi. |
. |
8) |
Vize |
. |
9) |
Politik film nedir ? |
. |
10) |
Belgesel nedir ? Belgesel film senaryosuna giriş |
. |
11) |
Verilen ödevlerin hep birlikte gözden geçirilmesi |
. |
12) |
Zeki Demirkubuz filminin izlenmesi ve karakterlar açısından tartışılması |
. |
13) |
Sait Faik hikayelerinden oluşan kısa film senaryolarının ele alınması |
. |
14) |
Sait Faik senaryolarının gözden geçirilmesi. |
. |
15) |
Final sınavı |
. |
16) |
Final sınavı |
. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Türk Sinema tarihi, Dünya sinemasındaki akımlar, Dünya sanat tarihi, Türk edebiyatının belli başlı ustaları, Yaşar Kemal, Orhan Kemal, Sabahattin Ali, vs. Türk ve dünya şiirinin ustaları, fotoğraf sanatçıları… |
Diğer Kaynaklar: |
Türk Sinema tarihi, Dünya sinemasındaki akımlar, Dünya sanat tarihi, Türk edebiyatının belli başlı ustaları, Yaşar Kemal, Orhan Kemal, Sabahattin Ali, vs. Türk ve dünya şiirinin ustaları, fotoğraf sanatçıları… |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme
|
5 |
2) |
2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme |
5 |
3) |
3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme |
5 |
4) |
4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme |
5 |
5) |
5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme |
5 |
6) |
6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme |
5 |
7) |
7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama |
5 |
8) |
8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme |
5 |