Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı Sağlık Yönetimi Yönetimi, sağlık bakım organizasyonlarındaki yönetim problemlerini çözmek için bir çerçeve sunmaktadır. Kursun sonunda birçok yönetim fikrine, kuramına ve uygulamalarına hakim olunacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Sağlık, Sağlığın Özellikleri, Sağlığın belirleyicileri, Yönetim, İşletme, Sağlık yönetimi Kavramları, İşletme Yönetiminin İlkeleri, Türkiye'de Sağlık Örgütlenmesi, Sağlık Yöneticiliğinin Çalışma Alanları, Hastane Yönetim Kurulu, Hastanelerde Sağlık Profesyonelleri Hizmetleri; Hastanelerde İdari, Teknik ve Genel Hizmetler, Hastane İşletme Yönetmelikleri ve İlgili Hukuki Kaynaklar, Hastane Standartları, Hasta Bakımının Değerlendirilmesi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersi öğrencilere tanıtmak |
|
2) |
Yönetimin fonksiyonları
Yönetim tanımları
Yönetim bilimine giriş |
|
3) |
Sistem kavramı
Sistem nedir
Sistemin bileşenleri nelerdir |
|
4) |
Sağlık hizmetlerinin özellikleri, sınıflandırılması ve işlevi
Sağlıkta belirleyiciler
Sağlık hizmetinin özellikleri |
|
5) |
Sistem yaklaşımı
Sağlık Sistemi ve Dış Ortamla İlişkiler
Sistem Örnekleri
Sağlık Sistemi Yaklaşım Modellerinde Kullanılanlar |
|
6) |
Sağlık İşletmeleri Organizasyonları
Genel konseptler
Sağlık hizmetleri talebi
Kuruluş Yeri Faktörleri |
|
7) |
Türkiye'de Sağlık Hizmetlerinin Gelişimi ve Organizasyonu
1920-1938 Dönemi
1938-1960 Dönemi
1961-1980 Dönemi
2000'ler ve Sağlıkta Dönüşüm Programı |
|
8) |
Ara sınavlar |
|
9) |
Hastane Yönetimi
Hastanenin tanımı
Hastanenin özellikleri
Hastanenin işlevi |
|
10) |
Üretim Yönetim Fonksiyonları
Üretim sistemi
Üretim Yönetim Fonksiyonları
Sağlık Tesislerinde Malzeme Yönetimi |
|
11) |
Pazarlamanın tanımı
Sağlık Tesislerinde Pazarlama
Sağlık Pazarlamasının Geliştirilmesi
Sağlık Tesislerinde Pazarlama Stratejisi Geliştirme Aşaması |
|
12) |
Sağlık kuruluşlarındaki insan kaynakları
İnsan kaynaklarının önemi
insan kaynakları yaklaşımı |
|
13) |
Dönem projesi sunumları |
|
14) |
Term project presentations of students
Semester again |
|
15) |
Final haftası |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. |
|
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
1) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
|
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. |
|
2) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
3) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
4) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
|
5) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
6) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
7) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. |
|
8) |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
11) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|