SKI102 Sağlık Kurumları Yönetimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Nükleer Tıp TeknikleriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Nükleer Tıp Teknikleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SKI102
Ders İsmi: Sağlık Kurumları Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BÜLENT DERSE
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı Sağlık Yönetimi Yönetimi, sağlık bakım organizasyonlarındaki yönetim problemlerini çözmek için bir çerçeve sunmaktadır. Kursun sonunda birçok yönetim fikrine, kuramına ve uygulamalarına hakim olunacaktır.
Dersin İçeriği: Sağlık, Sağlığın Özellikleri, Sağlığın belirleyicileri, Yönetim, İşletme, Sağlık yönetimi Kavramları, İşletme Yönetiminin İlkeleri, Türkiye'de Sağlık Örgütlenmesi, Sağlık Yöneticiliğinin Çalışma Alanları, Hastane Yönetim Kurulu, Hastanelerde Sağlık Profesyonelleri Hizmetleri; Hastanelerde İdari, Teknik ve Genel Hizmetler, Hastane İşletme Yönetmelikleri ve İlgili Hukuki Kaynaklar, Hastane Standartları, Hasta Bakımının Değerlendirilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sağlık yönetimi kavramlarını ve teorilerini öğrenir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sağlık yönetiminde kullanılan materyal araçlarını ve / veya teknolojiyi kullanma becerilerini geliştirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Temel yönetim becerilerini ve başkaları ile üretken çalışabilme becerisini geliştirir
Öğrenme Yetkinliği
1) Sağlık yönetimi teorisini gerçek dünya durumlarıyla bütünleştirir
Alana Özgü Yetkinlik
1) Sağlık yönetiminin bakış açılarını ve değerlerini anlamayı öğrenir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersi öğrencilere tanıtmak
2) Yönetimin fonksiyonları Yönetim tanımları Yönetim bilimine giriş
3) Sistem kavramı Sistem nedir Sistemin bileşenleri nelerdir
4) Sağlık hizmetlerinin özellikleri, sınıflandırılması ve işlevi Sağlıkta belirleyiciler Sağlık hizmetinin özellikleri
5) Sistem yaklaşımı Sağlık Sistemi ve Dış Ortamla İlişkiler Sistem Örnekleri Sağlık Sistemi Yaklaşım Modellerinde Kullanılanlar
6) Sağlık İşletmeleri Organizasyonları Genel konseptler Sağlık hizmetleri talebi Kuruluş Yeri Faktörleri
7) Türkiye'de Sağlık Hizmetlerinin Gelişimi ve Organizasyonu 1920-1938 Dönemi 1938-1960 Dönemi 1961-1980 Dönemi 2000'ler ve Sağlıkta Dönüşüm Programı
8) Ara sınavlar
9) Hastane Yönetimi Hastanenin tanımı Hastanenin özellikleri Hastanenin işlevi
10) Üretim Yönetim Fonksiyonları Üretim sistemi Üretim Yönetim Fonksiyonları Sağlık Tesislerinde Malzeme Yönetimi
11) Pazarlamanın tanımı Sağlık Tesislerinde Pazarlama Sağlık Pazarlamasının Geliştirilmesi Sağlık Tesislerinde Pazarlama Stratejisi Geliştirme Aşaması
12) Sağlık kuruluşlarındaki insan kaynakları İnsan kaynaklarının önemi insan kaynakları yaklaşımı
13) Dönem projesi sunumları
14) Term project presentations of students Semester again
15) Final haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Healthcare Business Administration.
Dilaver TEMGİLİMOĞLU, Oğuz IŞIK, Mahmut Akbolat
Nobel Publishing
Published: 2014
Diğer Kaynaklar: Sağlık Sistemleri.
Metin Ateş
Beta Yayınevi.
2011

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilm
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilm
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 3 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Ödevler 15 3 45
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 130