Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı; işletmelerin mali durumunu izlemek, kontrol etmek, yönetmek ve yöneticilerin alacağı kararlara ışık tutmak üzere ticari işlemlerinin kayıtlanması ve raporlanmasına dönük yapılması gereken işlemlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaca dönük olarak önce öğrenciye muhasebenin mantığı ve temel kuralları verilecektir. Dersin sonunda öğrencinin her hangi bir ticari işlemin muhasebe kaydını yapabilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Temel muhasebe kavram ve tanımları, Hesap kavramı, mizan, temel mali tablolar, Temel muhasebe belgeleri, yasal defterler, dönemsel süreç, TDHP - hesap kavramı, Dönen varlık hesapları 1, Dönen varlık hesapları 2, Duran varlık hesapları 1, Duran varlık hesapları 2, K.V. Yabancı kaynaklar, U.V. Yabancı kaynaklar 1, K.V. Yabancı Kaynaklar, U.V. Yabancı kaynaklar 2, Özkaynak hesapları, Dönem sonu envanter işlemleri ve temel mali tabloların düzenlenmesi, Dönen ve duran varlık hesaplarının envanter işlemleri, Kısa ve uzun vadeli yabancı kaynak, özkaynak, sonuç ve maliyet hesaplarının envanter işlemleri |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders içeriği hakkında bilgi verme
Dersin amacını anlatma |
|
2) |
Muhasebenin temel denkliği |
|
3) |
Hesap Kavramı ve Hesapların işleyişi Kuralları |
|
4) |
Muhasebede İş Akışı,Muhasebede Kullanılan Defter ve Belgeler |
|
5) |
Muhasebede işlem Sırası ve 1 Yıllık Muhasebe Döngüsü |
|
6) |
Muhasebenin temel ilke ve Varsayımları |
|
7) |
Tekdüzen Hesap Planı, Bilanço ve Gelir Tablosu |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Nakit Hareketlerinin Muhasebeleştirilmesi |
|
10) |
Menkul Kıymet hareketleri ve Muhasebeleştirilmesi |
|
11) |
İşletmelerde Mal Hareketleri ve Muhasebeleştirilmesi |
|
12) |
Katma Değer Vergisi ve Muhasebeleştirilmesi |
|
13) |
Ticari Alacaklar ve Ticari Borçların Muhasebeleştirilmesi |
|
14) |
Genel tekrar |
|
15) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. |
4 |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
4 |
1) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
4 |
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. |
4 |
2) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
4 |
3) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
4) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
4 |
5) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
4 |
6) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
4 |
7) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. |
4 |
8) |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. |
4 |
9) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
4 |
10) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
4 |
11) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
4 |