SKI152 Sağlık Sigortacılığı ve Anlaşmalı Kurumlarİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sağlık Kurumları İşletmeciliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sağlık Kurumları İşletmeciliği
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SKI152
Ders İsmi: Sağlık Sigortacılığı ve Anlaşmalı Kurumlar
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BÜLENT DERSE
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Oğuz YAÇAN
HANİFE İPEK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kamu ve Özel sağlık sigortaları konusunda temel bir bakış açısı kazandırmak ve sağlık yönetiminde finans ve sigortanın önemini anlatmak. Ayrıca sigorta şirketleri ve diğer kurumlar arasındaki anlaşmaların nasıl hazırlandığını kavrayacak bilgi ve beceriyi vermek.
Dersin İçeriği: Bu ders; Sigorta ve sağlık sigortasında kavramlar, Sağlık sigortası türleri ve sınıflaması, Sağlıkta temel finansman modelleri ve sağlık sigortalarının yeri ve önemi, Türkiye’de sosyal güvenlik ve sağlık sigortacılığı: genel bir bakış, Türkiye’de sağlık sigortacılığı uygulamaları, Genel sağlık sigortası, Özel sağlık sigortası, Tamamlayıcı sağlık sigortası, Sağlık sigortacılığı ve ödeme sistemlerinde yaşanan son gelişmeler, Sigorta şirketleri ve kurumlar arasındaki anlaşmalar, Sigorta şirketleri ve kurumlar arasındaki anlaşmalar, Özel sigorta firmaları ve firma anlaşmalarına genel bakış konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Sağlık sistemi ve alt sistemlerini, finansal makro bakış açısı ile gözden geçirir.
2) Sağlık finansman kaynaklarını ve çeşitliliğin önemini açıklar.
3) Sağlık giderlerini kaynak ve dağılıma göre sınıflar ve sağlık harcamalarının sürdürülebilirliğinin önemini açıklar.
4) Sigorta ve sigortacılık kavramlarını açıklar ve sigortanın temel çalışma prensiplerini kavrar.
5) Özel ve Kamu Sağlık Sigortacılığını tartışır, genel hatları ile sigorta kanunu, yetkili organları, aralarındaki ilişkileri ve bunların önemini kavrar.
6) Özel Sağlık Sigorta kurumlarındaki organizasyon ve fonksiyon dağılımını ve yapılanmasını, hizmet sunucularla ilişkilerini saptar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sigorta ve sağlık sigortasında kavramlar Sağlık sigortası türleri ve sınıflaması yok
2) Sağlıkta temel finansman modelleri ve sağlık sigortalarının yeri ve önemi yok
3) Türkiye’de sosyal güvenlik ve sağlık sigortacılığı: genel bir bakış Türkiye’de sağlık sigortacılığı uygulamaları yok
4) Genel sağlık sigortası yok
5) Özel sağlık sigortası yok
6) Tamamlayıcı sağlık sigortası Sağlık sigortacılığı ve ödeme sistemlerinde yaşanan son gelişmeler yok
7) Vize sınavı yok
8) Sigorta şirketleri ve kurumlar arasındaki anlaşmalar yok
9) Sigorta şirketleri ve kurumlar arasındaki anlaşmalar yok
10) Özel sigorta firmaları ve firma anlaşmalarına genel bakış yok
11) Özel sigorta firmaları ve firma anlaşmalarına genel bakış yok
12) Özel sigorta firmaları ve firma anlaşmalarına genel bakış yok
13) Özel sigorta firmaları ve firma anlaşmalarına genel bakış yok
14) Özel sigorta firmaları ve firma anlaşmalarına genel bakış yok
15) Final sınav yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Orhaner, E. (2000) Türkiye’de Sağlık Sigortacılığı, Gazi Kitapevi Tic. Ltd. Şti., Ankara
Temel Sigortacılık. (2017). Murat Özbolat, Seçkin Kitapevi.
Diğer Kaynaklar: Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notları dersi veren öğretim üyesinin gerekli gördüğü takdirde kitap, dergi, makale ve tez gibi basılı dokümanlar öğrencilerle paylaşılmaktadır.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
2) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
3) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
7) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
8) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
10) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
11) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 4
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 4
1) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 4
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 4
2) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 4
3) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4
4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 4
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 4
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 4
7) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 4
8) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 4
9) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 4
10) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 4
11) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 40 40
Ara Sınavlar 1 50 50
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 150