SMAT101 Matematikİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar ElektronörofizyolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Elektronörofizyoloji
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SMAT101
Ders İsmi: Matematik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. İSMAİL BAL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi MÜGE SÖYLEYİCİ ÇERGEL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı temel matematik problem çözme yöntemlerini göstermek ve temel terimleri EBOB-EKOK rasyonel sayıları, gerçek sayıları ve mutlak değeri, çokluk terimleri, üstel sayıları ve denklem terimleri olarak tanımlamaktır.
Dersin İçeriği: • Kümenin tanımını, kümelerde işlemleri ve kümelerle ilgili bazı teoremleri bilir.
• Sayı kümelerini bilir.
• Denklem ve eşitsizlikleri çözer.
• Fonksiyon kavramını bilir, fonksiyonlarda işlemleri tanımlar.
• Özel bazı fonksiyonları bilir ve kullanır. (linear fonksiyon, kare fonksiyon, ters fonksiyon..)
• Trigonometri kavramını ve trigonometrik fonksiyonları bilir.
• Dizileri tanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Küme kavramını açıklar.
2) • Kümelerle ilgili bazı temel teoremleri açıklar ve ispatlar.
3) • Birinci ve ikinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri çözer.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kümeler üzerindeki temel işlemleri tanımlar.
2) Farklı sayılara ait temel özellik ve teoremleri tanır ve ispatlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) • Trigonometri kavramını temel bağıntılarla açıklar.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersi öğrencilere tanıtmak Ders içeriğinin tartışılması
2) • Küme kavramı ve kümelerle işlemler Gelecek haftanın konularını çalışmak
3) • Sayı kümeleri ve özellikleri Gelecek haftanın konularını çalışmak
4) • Denklemler Gelecek haftanın konularını çalışmak
5) • Denklemler Gelecek haftanın konularını çalışmak
6) • Eşitsizlikler Gelecek haftanın konularını çalışmak
7) • Fonksiyon kavramı Gelecek haftanın konularını çalışmak
8) Ara sınav Yok
9) • Özel fonksiyonlar Gelecek haftanın konularını çalışmak
10) • Özel fonksiyonlar Gelecek haftanın konularını çalışmak
11) Özel fonksiyonlar Gelecek haftanın konularını çalışmak
12) • Trigonometri ve trigonometrik fonksiyonlar Gelecek haftanın konularını çalışmak
13) • Ters trigonometrik fonksiyonlar Gelecek haftanın konularını çalışmak
14) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Thomas Calculus, T.Finney , ISBN
9786053773696
Diğer Kaynaklar: Thomas Calculus, T.Finney , ISBN
9786053773696

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

5

2

4

6

Program Kazanımları
1) . Yetkisi dahilinde hastayı kabul etme, hastayı tetkik için hazırlama
2) İstenilen elektronörofizyolojik tetkikleri, EEG, ENMG ve UP doğru yöntem ve prosedürlerine uygun olarak uygulayabilme
3) Elekronörofizyoloji laboratuvarında kullanılan tüm cihazların ölçümlere hazır hale getirme
4) Nörolojik hastalıkların özellikleri ve takiplerinde yapılacak tedavi ve tetkikleri öğrenmek
5) Laboratuvarda istenilen tetkikleri yapılan hasta kayıtlarını, raporlanma sürecine kadar takip ve kontrolünü yürütme
6) Laboratuvarda kalite hedefine uygun olarak prosedürleri uygulayabilme
7) Çalışma ortamı ve çevrenin biyogüvenliği için prosedürleri yerine getirir
8) Nörolojik hastalıklar konusunda bilgili olmak Nörolojik hastalıkların temel bulgu ve bilirtilerini bilmek Nörolojik hastalıjkların tanı ve takibinde kullanılan tetkikleri bilmek
9) Laboratuvarda hastalarla tetkik öncesi ve sonrasında birebir iletişimi sürdürebilmek
10) Laboratuvardaki tetkiklerde kullanılacak gerekli tüm elektrot, bağlantı kabloları ve tek kullanımlık elektrotları hazırlama ve doğru ve güvenli biçimde kullanabilme
11) Bir Elektronörofizyoloji laboratuvarını bakımını tek başına yapabilmek ve eksikliklerini giderebilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) . Yetkisi dahilinde hastayı kabul etme, hastayı tetkik için hazırlama
2) İstenilen elektronörofizyolojik tetkikleri, EEG, ENMG ve UP doğru yöntem ve prosedürlerine uygun olarak uygulayabilme
3) Elekronörofizyoloji laboratuvarında kullanılan tüm cihazların ölçümlere hazır hale getirme
4) Nörolojik hastalıkların özellikleri ve takiplerinde yapılacak tedavi ve tetkikleri öğrenmek
5) Laboratuvarda istenilen tetkikleri yapılan hasta kayıtlarını, raporlanma sürecine kadar takip ve kontrolünü yürütme
6) Laboratuvarda kalite hedefine uygun olarak prosedürleri uygulayabilme
7) Çalışma ortamı ve çevrenin biyogüvenliği için prosedürleri yerine getirir
8) Nörolojik hastalıklar konusunda bilgili olmak Nörolojik hastalıkların temel bulgu ve bilirtilerini bilmek Nörolojik hastalıjkların tanı ve takibinde kullanılan tetkikleri bilmek
9) Laboratuvarda hastalarla tetkik öncesi ve sonrasında birebir iletişimi sürdürebilmek
10) Laboratuvardaki tetkiklerde kullanılacak gerekli tüm elektrot, bağlantı kabloları ve tek kullanımlık elektrotları hazırlama ve doğru ve güvenli biçimde kullanabilme
11) Bir Elektronörofizyoloji laboratuvarını bakımını tek başına yapabilmek ve eksikliklerini giderebilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Raporlama
Akran Değerlendirmesi
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Laboratuvar 15 3 45
Ödevler 2 15 30
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 150