Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı |
|
2) |
Toplum ve Sosyal Teorinin Önemi
|
Elliott, A. 2014. Contemporary Social Theory, pp. 1-17 |
3) |
Yapısal İşlevselcilik: Parsons & Merton
|
Dillon, M. 2014. Introduction to Sociological Theory, pp. 155-182. |
4) |
Sembolik Etkileşimcilik ve Erving Goffman Sosyolojisi
|
Johnson, D.P. Contemporary Sociological Theory, pp.109-136. |
5) |
Çatışma Kuramları: Weberyen Gelenek
|
Wallace, R. & Wolf, A. 1995. Contemporary Sociological Theory, pp. 142-181.
|
6) |
Neo-Marksizm ve Eleştirel Kuram
|
Elliott, A. 2014. Contemporary Social Theory, pp. 40-142.
|
7) |
Çağdaş Eleştirel Kuram: Jürgen Habermas
|
Elliott, A. 2014. Contemporary Social Theory, pp. 177-205.
|
8) |
Ara Sınav |
Tüm kaynaklar |
9) |
Cinsellik, Beden ve İktidar: Michel Foucault
|
Dillon, M. 2014. Introduction to Sociological Theory, ss. 369-392. |
10) |
Yapılaşma Kuramları: Giddens ve Bourdieu I
|
Elliott, A. 2014. Contemporary Social Theory, pp. 144-175. |
11) |
Yapılaşma Kuramları: Giddens ve Bourdieu II
|
Elliott, A. 2014. Contemporary Social Theory, pp. 144-175. |
12) |
BAHAR TATİLİ |
|
13) |
Ağlar, Riskler, Akışlar: Bauman ve Beck
|
Elliott, A. 2014. Contemporary Social Theory, pp. 291-330.
|
14) |
Ağlar, Riskler, Akışlar: Bauman ve Beck
|
Elliott, A. 2014. Contemporary Social Theory, pp. 291-330. |
Ders Notları / Kitaplar: |
• Aristoteles. (1993) Politika, (çev. M. Tunçay) İstanbul: Remzi Kitabevi.
• Arslan, Ahmet. (1997) İbn-i Haldun’un İlim ve Fikir Dünyası, Ankara: Vadi Yayınları.
• Aron, Raymond. (1989) Sosyolojik Düşüncenin Evreleri, (çev. Korkmaz Alemdar)
• Ankara: Bilgi Yayınevi.
• Barnes, Harry Elmer. (1948). An Introduction to the History of Sociology, Chicago ve Londra: The University of Chicago Press.
• De Tocqueville, Alexis de. (1962) Amerikan Demokrasisi (çev. Taner Timur) İstanbul:
• El-Fârâbî, Ebu Nasr. (1997) İdeal Devlet, (açıklamalı çev. A. Arslan) Ankara: Vadi Yayınları.
• İbn Haldun, (1990) Mukaddime I, (çev. Zakir K. Ugan): İstanbul: MEB Yayınları.
• Swingewood, Alan. (1991) A Short History of Sociological Thought, (2nd ed.) Macmillan. Ders notları
|
Diğer Kaynaklar: |
• İbn Haldun, (1990) Mukaddime I, (çev. Zakir K. Ugan): İstanbul: MEB Yayınları.
• Swingewood, Alan. (1991) A Short History of Sociological Thought, (2nd ed.) Macmillan. Ders notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. |
5 |
2) |
Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. |
5 |
3) |
Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. |
3 |
4) |
En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. |
1 |
5) |
İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. |
3 |
6) |
Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. |
3 |
7) |
Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. |
4 |
8) |
Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. |
1 |
9) |
Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. |
3 |
10) |
TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
3 |