Sosyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SOS204 | ||||||||
Ders İsmi: | Sosyal Bilimlerde İstatistik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ESRA KÖTEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. OYA KENT BIRIK Doç. Dr. AYNUR PALA Dr.Öğr.Üyesi İLKER ÇAYLA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sosyal bilimler için istatistik kullanımına ilişkin temel becerilerin kazanılması, istatistik kavramlarını ve uygulamalarını öğrenme ve bu bilgilerden faydalanabilme becerisinin kazanılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Temel istatistik analiz tipleri, Frekans tablolarını oluşturma ve yorumlama, Merkezi eğilim ve yayılım ölçülerini hesaplama, Temel olasılık hesaplamaları, Kesikli ve sürekli rastgele değişkenlere ait olasılık dağılımları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İstatistiğin Tanımı ve Önemi | Filiz Çakır Sosyal Bilimlerde İstatistik, Alfa Yayınları,İstanbul, 2000. |
2) | Sosyal Bilim Araştırmaları ve İstatistik | Filiz Çakır Sosyal Bilimlerde İstatistik, Alfa Yayınları,İstanbul, 2000. |
3) | İstatistiğin Temel Kavramları: Kitle, Parametre, Örneklem, Değişkenler, Ölçme Düzeyi. | Filiz Çakır Sosyal Bilimlerde İstatistik, Alfa Yayınları,İstanbul, 2000 |
4) | İstatistiksel Verilerin Toplanması ve Düzenlenmesi | Filiz Çakır Sosyal Bilimlerde İstatistik, Alfa Yayınları,İstanbul, 2000 |
5) | İstatistik serileri | Filiz Çakır Sosyal Bilimlerde İstatistik, Alfa Yayınları, İstanbul, 2000 |
6) | Grafikler | Filiz Çakır Sosyal Bilimlerde İstatistik, Alfa Yayınları, İstanbul, 2000 |
7) | Merkezi eğilim ölçüleri: Aritmetik ortalama, Medyan, Mod | Filiz Çakır Sosyal Bilimlerde İstatistik, Alfa Yayınları, İstanbul, 2000. |
8) | Değişkenlik Ölçüleri Ranj, Mutlak Sapma, Varyans, Standart sapma | Filiz Çakır Sosyal Bilimlerde İstatistik, Alfa Yayınları, İstanbul, 2000. |
9) | Genel Tekrar | Filiz Çakır Sosyal Bilimlerde İstatistik, Alfa Yayınları, İstanbul, 2000 |
10) | Vize Sınavı | Filiz Çakır Sosyal Bilimlerde İstatistik, Alfa Yayınları, İstanbul, 2000 |
11) | Temel Olasılık Kavramları | Filiz Çakır Sosyal Bilimlerde İstatistik, Alfa Yayınları, İstanbul, 2000 |
11) | Temel Olasılık Kavramları | Filiz Çakır Sosyal Bilimlerde İstatistik, Alfa Yayınları, İstanbul, 2000 |
11) | Temel Olasılık Kavramları | Filiz Çakır Sosyal Bilimlerde İstatistik, Alfa Yayınları, İstanbul, 2000 |
12) | Rastgele Değişken ve Olasılık Dağılımı | Filiz Çakır Sosyal Bilimlerde İstatistik, Alfa Yayınları, 2000 |
13) | Normal Dağılım, Standart Normal Dağılım | Filiz Çakır Sosyal Bilimlerde İstatistik, Alfa Yayınları, İstanbul, 2000 |
14) | Değerlendirme | Filiz Çakır Sosyal Bilimlerde İstatistik, Alfa Yayınları, İstanbul, 2000 |
Ders Notları / Kitaplar: | Filiz Çakır Sosyal Bilimlerde İstatistik, Alfa Yayınları, İstanbul, 2000 |
Diğer Kaynaklar: | Filiz Çakır Sosyal Bilimlerde İstatistik, Alfa Yayınları, İstanbul, 2000 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. | |||||||||
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. | |||||||||
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. | |||||||||
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. | |||||||||
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. | |||||||||
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. | |||||||||
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. | |||||||||
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. | |||||||||
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. | |||||||||
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır. | 5 |
2) | Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. | 5 |
3) | Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur. | |
4) | En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur. | |
5) | İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır. | |
6) | Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır. | 5 |
7) | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. | |
8) | Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser. | |
9) | Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir. | 5 |
10) | TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar. |
Anlatım |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 1 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam İş Yükü | 182 |