Elektronörofizyoloji | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | STRD101 | ||||||||
Ders İsmi: | Türk Dili I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FUAT NİHAT ÖZAYDIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. HALİDE GAMZE İNCE YAKAR Öğr.Gör. BEYZA GÜMÜŞ BUYURUCU Öğr.Gör. HALE DOĞU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yüksek öğrenim gören her gence anadilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmek. Dil-düşünce bağlantısı açısından yazılı ve sözlü anlatım vasıtası olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmek. Öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dili hâkim kılmak, ana dili şuuruna sahip gençler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Dil nedir ? Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi. Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri ve Türk dilinin tarihi devreleri. Türkçede sesler ve sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kurallar. Türkçenin yapım ekleri ve uygulaması, kompozisyonla ilgili genel bilgiler. Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması. Dilekçe ve özgeçmiş yazımı. İmlâ ve noktalama. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yazılı Anlatım: Haber | |
2) | Sözlü Anlatım: Açıkoturum | |
3) | Düşünme Yöntemi: Karşılaştırma (benzerlikler ve farklılıklar) | |
4) | Dil Bilgileri: Biçimbilim- Türkçenin biçimbilim özelikleri-1 (yapım ekleri). | |
5) | Kurgulayıcı Bir Metni İnceleme (Öykü). | |
6) | Anlatım: Düşünme Yöntemi – Karşı(t) Görüş Oluşturma | |
7) | Sözlü Anlatım: - Açıkoturum | |
8) | Yazılı Anlatım: - Paragraf, Paragraf Türleri. | |
9) | Dil Bilgileri: Biçimbilim- Türkçenin biçimbilim özelikleri-2 (çekim ekleri) | |
10) | Bilgilendirici Bir Metni İnceleme (Bilimsel Araştırma). | |
11) | Yazılı Anlatım: Dipnot, kaynakça. | |
12) | Düşünceyi Geliştirme Araçları ve Yolları: Tanımlama, Örnekleme, Karşılaştırma, Tanık Gösterme ve Alıntı Yapma, İstatistiklerden Yararlanma. | |
13) | Yazılı Anlatım: “Mektup” türü (iş mektubu, resmi mektup) | |
14) | Dil Bilgileri: Türkçe Kullanımındaki Yanlışlar |
Ders Notları / Kitaplar: | ERGİN Muharrem , Üniversiteler İçin Türk Dili, Bayrak Yayınları-İstanbul 2003 , KORKMAZ Z, AKALIN M, ERCİLASUN A,Yükseköğretim Öğrencileri İçin Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, YÖK Ankara 1990, YAVUZ K, YETİŞ K, BİRİNCİ N, Üniversite Türk Dili ve Kompozisyon Dersleri, Bayrak Yayınları- İstanbul 2003, PAÇACIOĞLU Burhan, Türk Dili Dersleri, Cumhuriyet Üniversitesi Yayını No:18 YÖK Ankara 1987, GÜNEŞ Sezai, Türk Dili ve Anlatım Bilgisi, D.E.Ü. İzmir 1999, İmlâ Kılavuzu Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara 2000. |
Diğer Kaynaklar: | Uygulamalı Türk Dili Üniversite Öğrencileri İçin yayınevi : Papatya Bilim Baskı Yılı: 2014 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) . Yetkisi dahilinde hastayı kabul etme, hastayı tetkik için hazırlama | ||||||||||
2) İstenilen elektronörofizyolojik tetkikleri, EEG, ENMG ve UP doğru yöntem ve prosedürlerine uygun olarak uygulayabilme | ||||||||||
3) Elekronörofizyoloji laboratuvarında kullanılan tüm cihazların ölçümlere hazır hale getirme | ||||||||||
4) Nörolojik hastalıkların özellikleri ve takiplerinde yapılacak tedavi ve tetkikleri öğrenmek | ||||||||||
5) Laboratuvarda istenilen tetkikleri yapılan hasta kayıtlarını, raporlanma sürecine kadar takip ve kontrolünü yürütme | ||||||||||
6) Laboratuvarda kalite hedefine uygun olarak prosedürleri uygulayabilme | ||||||||||
7) Çalışma ortamı ve çevrenin biyogüvenliği için prosedürleri yerine getirir | ||||||||||
8) Nörolojik hastalıklar konusunda bilgili olmak Nörolojik hastalıkların temel bulgu ve bilirtilerini bilmek Nörolojik hastalıjkların tanı ve takibinde kullanılan tetkikleri bilmek | ||||||||||
9) Laboratuvarda hastalarla tetkik öncesi ve sonrasında birebir iletişimi sürdürebilmek | ||||||||||
10) Laboratuvardaki tetkiklerde kullanılacak gerekli tüm elektrot, bağlantı kabloları ve tek kullanımlık elektrotları hazırlama ve doğru ve güvenli biçimde kullanabilme | ||||||||||
11) Bir Elektronörofizyoloji laboratuvarını bakımını tek başına yapabilmek ve eksikliklerini giderebilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | . Yetkisi dahilinde hastayı kabul etme, hastayı tetkik için hazırlama | |
2) | İstenilen elektronörofizyolojik tetkikleri, EEG, ENMG ve UP doğru yöntem ve prosedürlerine uygun olarak uygulayabilme | |
3) | Elekronörofizyoloji laboratuvarında kullanılan tüm cihazların ölçümlere hazır hale getirme | |
4) | Nörolojik hastalıkların özellikleri ve takiplerinde yapılacak tedavi ve tetkikleri öğrenmek | |
5) | Laboratuvarda istenilen tetkikleri yapılan hasta kayıtlarını, raporlanma sürecine kadar takip ve kontrolünü yürütme | |
6) | Laboratuvarda kalite hedefine uygun olarak prosedürleri uygulayabilme | |
7) | Çalışma ortamı ve çevrenin biyogüvenliği için prosedürleri yerine getirir | |
8) | Nörolojik hastalıklar konusunda bilgili olmak Nörolojik hastalıkların temel bulgu ve bilirtilerini bilmek Nörolojik hastalıjkların tanı ve takibinde kullanılan tetkikleri bilmek | |
9) | Laboratuvarda hastalarla tetkik öncesi ve sonrasında birebir iletişimi sürdürebilmek | |
10) | Laboratuvardaki tetkiklerde kullanılacak gerekli tüm elektrot, bağlantı kabloları ve tek kullanımlık elektrotları hazırlama ve doğru ve güvenli biçimde kullanabilme | |
11) | Bir Elektronörofizyoloji laboratuvarını bakımını tek başına yapabilmek ve eksikliklerini giderebilmek |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 32 |