Nükleer Tıp Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TBD102 | ||||||||
Ders İsmi: | Etkili ve Güzel Konuşma Teknikleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi HALİL SOYAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders ile öğrencilerin; düşündüklerini, duyduklarını, gördüklerini, yaşadıklarını, öğrendiklerini, bildiklerini açık, anlaşılır, doğru ve etkili bir biçimde sözlü anlatma beceri ve alışkanlığı kazanmaları; Türkçeyi konuşma ve yazma kurallarına uygun olarak bilinçli, doğru ve özenli şekilde kullanmaları; hazırlıklı veya hazırlıksız olarak bir kişi veya topluluk karşısında duygu ve düşüncelerini etkili ve anlaşılır biçimde ifade edebilme becerisini geliştirmeleri; iş ve meslek hayatında sözlü olarak kendini rahatça ifade edebilme, topluluk önünde konuşabilme, sunum yapma becerilerini geliştirmeleri; iş yaşamında karşılaşabilecekleri sorunları konuşarak, çözebilmeleri; yorumlayıp, değerlendirme yapmaları ve sözlü ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | 1 Konuşma Kavramı: İletişim-Dil-Düşünce ve Konuşma ilişkisi 2 İletişimde Sözlü ve Yazılı Anlatımın Yeri 3 Konuşmanın Temel Ögeleri 1: Ses, Oluşumu ve Konuşma Organları 4 Konuşmanın Temel Ögeleri 2: Ses: Sesin Niteliği 5 Konuşmanın Temel Ögeleri 3: Diksiyon 6 Konuşmanın Temel Ögeleri 4: Diksiyon: Ton ve Tonlama (Entonasyon) 7 1. Ara Sınav 8 Konuşmanın Temel Ögeleri 5: Diksiyon: Vurgulama ve Durak 9 Konuşmanın Temel Ögeleri 6: Beden Dili 10 Konuşmanın Temel Ögeleri 7: Söyleyiş Kuralları ve Kusurları; Sözlü Anlatım Bozuklukları 11 Ödev Sunumları 12 Ödev Sunumları 13 Ödev Sunumları 14 Ödev Sunumları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse genel bir bakış | YOK |
2) | • Konuşma, Becerilerinin Geliştirilmesi | YOK |
3) | • Doğru Telaffuzda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar | YOK |
4) | • Başarılı bir diksiyon kullanımında uyulması gereken kuralları bilir. | YOK |
5) | • Doğru yazımda dikkkat edilmesi gerekenleri bilir. | YOK |
6) | Doğru vurgu ve önemi | YOK |
7) | • Doğru tonlamanın konuşmadaki önem | YOK |
8) | ARA SINAV | YOK |
9) | • Kişilik ve Davranışlarla İlgili Konuşma Bozuklukları • Söyleyişle İlgili Konuşma Yanlışları • Bilmemekten Kaynaklanan Konuşma Yanlışları | YOK |
10) | • Beden dilini kullanmak | YOK |
11) | Konuşmacının Beden Dili Sinyalleri, • Bazı Beden Dili Sinyalleri ve Bunların Anlamları • Konuşma Metninin Biçimlendirilmesi • Giriş “Konunun Tanıtılması”, Tartışma ve Gelişme, Sonuç | YOK |
12) | • Hazırlıklı ve Hazırlıksız Konuşma Özellikleri ve Türleri : Mülakat (İş Görüşmesi), Söyleşi, Açış – Takdim Konuşmaları, Tanıtım Konuşmaları, Panel,açık oturum vs.. | YOK |
13) | • Dinlemeyi Etkileyen Faktörler, • Dinleme ve Dinlediğini Anlama Becerisi Kazandırma, • Dinleme Türleri | YOK |
14) | • İfade • Anlam | YOK |
15) | SINAV | YOK |
16) | FİNAL SINAVI | YOK |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, George Kops, Richard Worth, Gün Yayıncılık 2. Alıştırmalı Diksiyon Sanatı, Nüzhet Şenbay , MEB Yayınları, İstanbul, 1991. 3. Etkili Sunuş, Christine E. Bingaman, Rota Yayın, 1993 4. Bedenin Dili, Acar&Zuhal Batlaş, Remzi Kitabevi, 1995 5. Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı, Emin Özdemir, Remzi Kitabevi, Mayıs 1996 6. Güzel Konuşmanın Sırları, Şadi Eren, Nesil Yayınları, Mart 1997 7. Dikkat Vücudunuz Konuşuyor, Ahmet Şerif İzgören, Academy, 1999 8. Güzel Konuşma Pratiği (El Kitabı), Cevdet Tellioğlu, Timaş Yayınları, Mayıs 2000 9. Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, Ali Kaya, Eğitim Kitabevi, 2004 10. Konuşma Sanatı, Ertuğrul Yaman, Gazi Kitabevi Yay. Ankara, 2004. 11. Etkili ve Güzel Konuşma Teknikleri, Murat Baykızı, Kar Yayınları, Ekim 2005 12. Türkçe-2: Sözlü Anlatım, Ali Yakıcı, Mustafa Yücel, Mehmet Doğan, V. Savaş Yelok, Gazi Kitabevi, Ankara, 2006. Diğer ders materyalleri: Ders sunum notları |
Diğer Kaynaklar: | Konuşma Sanatı, Ertuğrul Yaman, Gazi Kitabevi Yay. Ankara, 2004. Etkili ve Güzel Konuşma Teknikleri, Murat Baykızı, Kar Yayınları, Ekim 2005 Türkçe-2: Sözlü Anlatım, Ali Yakıcı, Mustafa Yücel, Mehmet Doğan, V. Savaş Yelok, Gazi Kitabevi, Ankara, 2006. Diğer ders materyalleri: Ders sunum notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
1 |
2 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
5) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilm | ||||||
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | |
3) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |
4) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |
5) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilm | |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 64 |
Uygulama | 6 | 64 |
Toplam İş Yükü | 128 |