Tıbbi Görüntüleme Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TGT103 | ||||||||
Ders İsmi: | Tıbbi Görüntüleme I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi LÜTFİ İHSAN KURU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi LÜTFİ İHSAN KURU Dr.Öğr.Üyesi MUCİZE SARIHAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, radyolojideki temel kavramların öğrenilmesi. Radyografide görüntü oluşmasında x - ışını etkileri, x - ışını doku etkileşimi, radyografi cihazı ve ekipmanlarının öğrenilmesi. Radyografi cihazının doğru kullanılması, kaliteli ve hatasız radyolojik görüntü elde edebilmek için gerekli işlem ve öğelerin bilinmesidir. |
Dersin İçeriği: | Radyografik İnceleme İçin Hazırlıklar 1 (Radyodiagnostik ve Elektromanyetik Enerji) Radyolojide etik kurallar Radyografi odası Radyolojik tanıyı oluşturan öğeler Anot topuk etkisinin ne olduğunu, nasıl ortaya çıktğını ve nasıl kullanıldığını anlatır. Bu özellikleri laboratuvarda gösterir Radyografik İnceleme İçin Hazırlıklar 2.1 (Röntgen Cihazı Fizik Prensipleri) Radyografik İnceleme İçin Hazırlıklar 2.2 (Röntgen Cihazı Fizik Prensipleri) Radyografik İnceleme İçin Hazırlıklar 3 (X ışını oluşumu ve Madde İle Etkileşimi) Röntgen filmi, Kaset ve Röntgen filminde görüntü oluşumu Film Banyosu ,Film Banyo Hataları Akciğer, Kalp Radyografileri Kafa Radyografileri Yüz Radyografileri Vertebra Radyografileri Gövde Radyografileri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriğindeki konular hakkında genel bilgi | Kitap- Sunum |
1) | ||
2) | Radyografik İnceleme İçin Hazırlıklar 1 (Radyodiagnostik ve Elektromanyetik Enerji) | Kİtap 1-TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2016 ISBN-978-975-277-630-2 ,2-TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar güncel genişletilmiş ikinci baskı İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2019 ISBN-978-975-277-743-9 3-CLARK’ın Radyoloji Teknikerleri için El Kitabı (Direkt grafi çekim pozisyonları) Çeviri Editörü DR. İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevi-2019 |
3) | Radyolojide etik kurallar Radyografi odası | Kitap |
4) | Radyolojik tanıyı oluşturan öğeler Anot topuk etkisinin ne olduğunu, nasıl ortaya çıktğını ve nasıl kullanıldığını anlatır. Bu özellikleri laboratuvarda gösterir. Radyografik İnceleme İçin Hazırlıklar 2.1 (Röntgen Cihazı Fizik Prensipleri) | Kitap 1-TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2016 ISBN-978-975-277-630-2 ,2-TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar güncel genişletilmiş ikinci baskı İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2019 ISBN-978-975-277-743-9 3-CLARK’ın Radyoloji Teknikerleri için El Kitabı (Direkt grafi çekim pozisyonları) Çeviri Editörü DR. İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevi-2019 |
5) | Radyografik İnceleme İçin Hazırlıklar 2.2 (Röntgen Cihazı Fizik Prensipleri) | Kitap |
6) | Radyografik İnceleme İçin Hazırlıklar 3 (X ışını oluşumu ve Madde İle Etkileşimi) | Kİtap |
7) | Röntgen filmi, Kaset ve Röntgen filminde görüntü oluşumu | Kİtap |
8) | Arasınav | |
9) | Film Banyosu , Film Banyo Hataları | Kitap |
11) | Kafa Radyografileri | Kİtap |
12) | Yüz Radyografileri | Kitap |
13) | Vertebra Radyografileri | Kitap |
14) | Gövde Radyografileri | Kitap |
15) | Fİnal sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | WHO Manual Of Diagnostic İmaging (Radiographic Technique And Projection) Editors:Harald Ostensen M.D.,Holger Pettersson M.D.Author: -Staffan Sandstrom 2003 TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2016 ,2-TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar güncel genişletilmiş ikinci baskı Dr. İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2019 ISBN-978-975-277-743-9 3-CLARK’ın Radyoloji Teknikerleri için El Kitabı (Direkt grafi çekim pozisyonları) Çeviri Editörü DR. İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevi-2019 |
Diğer Kaynaklar: | Radyolojik Anatomi Radyolojik İnceleme 1-TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2016 ISBN-978-975-277-630-2 ,2-TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar güncel genişletilmiş ikinci baskı İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2019 ISBN-978-975-277-743-9 3-CLARK’ın Radyoloji Teknikerleri için El Kitabı (Direkt grafi çekim pozisyonları) Çeviri Editörü DR. İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevi-2019 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak temel düzeyde güncel bilgi içeren ders kitapları, uygulama araçları ve diğer kaynaklarla desteklenen teorik ve pratik bilgilere sahip olur. | |||||
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve uygulamaları kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, problemleri tanımlayabilir, analiz yapabilir, kanıta dayalı çözümler üretebilir. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||
3) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||
4) - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunların çözümü için ekip üyesi olarak sorumluluk almak. - Bir proje kapsamında astlarının gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek. | |||||
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||
6) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak temel düzeyde güncel bilgi içeren ders kitapları, uygulama araçları ve diğer kaynaklarla desteklenen teorik ve pratik bilgilere sahip olur. | |
2) | - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve uygulamaları kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, problemleri tanımlayabilir, analiz yapabilir, kanıta dayalı çözümler üretebilir. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
3) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |
4) | - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunların çözümü için ekip üyesi olarak sorumluluk almak. - Bir proje kapsamında astlarının gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek. | |
5) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
6) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
Ders | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Derse Özgü Staj | 2 | % 0 |
Projeler | 1 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 4 | 60 |
Derse Özgü Staj | 10 | 8 | 80 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 142 |