TGT103 Tıbbi Görüntüleme Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıbbi Görüntüleme TeknikleriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TGT103
Ders İsmi: Tıbbi Görüntüleme I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 0 4 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi LÜTFİ İHSAN KURU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi LÜTFİ İHSAN KURU
Dr.Öğr.Üyesi MUCİZE SARIHAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, radyolojideki temel kavramların öğrenilmesi. Radyografide görüntü oluşmasında x - ışını etkileri, x - ışını doku etkileşimi, radyografi cihazı ve ekipmanlarının öğrenilmesi. Radyografi cihazının doğru kullanılması, kaliteli ve hatasız radyolojik görüntü elde edebilmek için gerekli işlem ve öğelerin bilinmesidir.
Dersin İçeriği: Radyografik İnceleme İçin Hazırlıklar 1 (Radyodiagnostik ve Elektromanyetik Enerji)
Radyolojide etik kurallar
Radyografi odası
Radyolojik tanıyı oluşturan öğeler
Anot topuk etkisinin ne olduğunu, nasıl ortaya çıktğını ve nasıl kullanıldığını anlatır. Bu özellikleri laboratuvarda gösterir
Radyografik İnceleme İçin Hazırlıklar 2.1 (Röntgen Cihazı Fizik Prensipleri)
Radyografik İnceleme İçin Hazırlıklar 2.2 (Röntgen Cihazı Fizik Prensipleri)
Radyografik İnceleme İçin Hazırlıklar 3 (X ışını oluşumu ve Madde İle Etkileşimi)
Röntgen filmi, Kaset ve Röntgen filminde görüntü oluşumu
Film Banyosu ,Film Banyo Hataları
Akciğer, Kalp Radyografileri
Kafa Radyografileri
Yüz Radyografileri
Vertebra Radyografileri
Gövde Radyografileri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Anatomik terimleri tanımlar • Sistemlerin anatomik radyografisini tanımlar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Doku ve organların anatomik özelliklerini tanımlar • Radyografi görüntülemede lezyonları ve morbiditeyi açıklamak. • Patolojik lezyonları açıklar
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) • Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin herbirinin farklı ve özel uygulama alanlarını seçebilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriğindeki konular hakkında genel bilgi Kitap- Sunum
1)
2) Radyografik İnceleme İçin Hazırlıklar 1 (Radyodiagnostik ve Elektromanyetik Enerji) Kİtap 1-TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2016 ISBN-978-975-277-630-2 ,2-TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar güncel genişletilmiş ikinci baskı İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2019 ISBN-978-975-277-743-9 3-CLARK’ın Radyoloji Teknikerleri için El Kitabı (Direkt grafi çekim pozisyonları) Çeviri Editörü DR. İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevi-2019
3) Radyolojide etik kurallar Radyografi odası Kitap
4) Radyolojik tanıyı oluşturan öğeler Anot topuk etkisinin ne olduğunu, nasıl ortaya çıktğını ve nasıl kullanıldığını anlatır. Bu özellikleri laboratuvarda gösterir. Radyografik İnceleme İçin Hazırlıklar 2.1 (Röntgen Cihazı Fizik Prensipleri) Kitap 1-TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2016 ISBN-978-975-277-630-2 ,2-TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar güncel genişletilmiş ikinci baskı İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2019 ISBN-978-975-277-743-9 3-CLARK’ın Radyoloji Teknikerleri için El Kitabı (Direkt grafi çekim pozisyonları) Çeviri Editörü DR. İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevi-2019
5) Radyografik İnceleme İçin Hazırlıklar 2.2 (Röntgen Cihazı Fizik Prensipleri) Kitap
6) Radyografik İnceleme İçin Hazırlıklar 3 (X ışını oluşumu ve Madde İle Etkileşimi) Kİtap
7) Röntgen filmi, Kaset ve Röntgen filminde görüntü oluşumu Kİtap
8) Arasınav
9) Film Banyosu , Film Banyo Hataları Kitap
11) Kafa Radyografileri Kİtap
12) Yüz Radyografileri Kitap
13) Vertebra Radyografileri Kitap
14) Gövde Radyografileri Kitap
15) Fİnal sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: WHO Manual Of Diagnostic İmaging (Radiographic Technique And Projection) Editors:Harald Ostensen M.D.,Holger Pettersson M.D.Author: -Staffan Sandstrom
2003
TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar
İhsan Kuru
Güneş Tıp Kitabevleri-2016

,2-TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar güncel genişletilmiş
ikinci baskı Dr. İhsan Kuru
Güneş Tıp Kitabevleri-2019
ISBN-978-975-277-743-9
3-CLARK’ın Radyoloji Teknikerleri için El Kitabı (Direkt grafi çekim pozisyonları)
Çeviri Editörü DR. İhsan Kuru
Güneş Tıp Kitabevi-2019
Diğer Kaynaklar: Radyolojik Anatomi
Radyolojik İnceleme

1-TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar
İhsan Kuru
Güneş Tıp Kitabevleri-2016
ISBN-978-975-277-630-2
,2-TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar güncel genişletilmiş ikinci baskı
İhsan Kuru
Güneş Tıp Kitabevleri-2019
ISBN-978-975-277-743-9
3-CLARK’ın Radyoloji Teknikerleri için El Kitabı (Direkt grafi çekim pozisyonları)
Çeviri Editörü DR. İhsan Kuru
Güneş Tıp Kitabevi-2019

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

2

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak temel düzeyde güncel bilgi içeren ders kitapları, uygulama araçları ve diğer kaynaklarla desteklenen teorik ve pratik bilgilere sahip olur.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve uygulamaları kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, problemleri tanımlayabilir, analiz yapabilir, kanıta dayalı çözümler üretebilir. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
4) - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunların çözümü için ekip üyesi olarak sorumluluk almak. - Bir proje kapsamında astlarının gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek.
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak temel düzeyde güncel bilgi içeren ders kitapları, uygulama araçları ve diğer kaynaklarla desteklenen teorik ve pratik bilgilere sahip olur.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve uygulamaları kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, problemleri tanımlayabilir, analiz yapabilir, kanıta dayalı çözümler üretebilir. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
4) - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunların çözümü için ekip üyesi olarak sorumluluk almak. - Bir proje kapsamında astlarının gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek.
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Derse Özgü Staj 2 % 0
Projeler 1 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 4 60
Derse Özgü Staj 10 8 80
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 142