Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TGT106 | ||||||||
Ders İsmi: | Tıbbi Görüntüleme II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MÜGE SÖYLEYİCİ ÇERGEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi MÜGE SÖYLEYİCİ ÇERGEL Dr.Öğr.Üyesi HAVVA PALACI Dr.Öğr.Üyesi LÜTFİ İHSAN KURU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, ağırlıklı olarak pratiğe yönelik bir bölüm olup, çok fazla sayıda modalitede öğrenciler eğitim alırlar. Bu uygulama derslerinde, öğrenciler belirlenmiş bir düzen içerisinde tüm görüntüleme cihazlarında bu uygulamayı sırasıyla gerçekleştirirler. Bu periodlar, öğrencilerin cihazları tanıyıp kulanabilecek seviyeye gelmelerine yetecek kadardır. Bu ikinci uygulama dersinde, dijital röntgen ve floroskopi teknikleri ile özefagus, mide, oniki parmak bağırsağı, ince bağırsak ve kalın bağırsak filmleri ve ilaçlı ürografi teknikleri üzerinde deneyim kazanılır. Yanısıra, film ve çekim kaliteleri üzerinde durulur. |
Dersin İçeriği: | Tıbbi görüntüleme II dersinde öğrenciler, • Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin herbirinin farklı ve özel uygulama alanlarını seçebilme • Radyolojik yöntemlerin her olgu için olası fayda ve zararlarını muhakeme edebilme • Radyolojik anamnez alabilme • Radyolojik inceleme ve değerlendirme yapabilme • Çekim tekniklerini öğrenme • Değişik düzlemlerde görüntüleme amacını öğrenme • Öğrenilmiş teorik bilgileri pratikte kullanma yeteğine sahip olabilme • Radyoloji departmanında çalışma adına deneyim kazanabilme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kurs ve ders içeriğine bir bakış | yok. |
2) | • Öğrenci hastane belirlenmesi | YOK. |
3) | • Belirlenen hastanelerin öğrenciye duyurulması | YOK. |
4) | • Klinik uygulama 1. günü | YOK. |
5) | • Öğrenci görevli olduğu departmanda (radyoloji) göreve başlar • Konvansiyonel ve dijital röntgen cihazını tanır • Almış olduğu X-ışınları teorik ders alt yapısını kullanarak, X-ışınları ile röntgen cihazında hastanın radyografisini çeker | YOK. |
6) | • Röntgenin klinikteki uygulamaları hakkında temel bilgi verme ve uygulama | YOK. |
7) | • Röntgen cihazının kullanımına devam edilir • Kafa grafileri • Sinüs grafileri | YOK. |
8) | • Röntgen cihazının kullanımına devam edilir • Ekstremite grafileri • Düs grafileri | YOK |
9) | •Röntgen cihazının kullanımına devam edilir • Ekstremite grafileri • Düs grafileri | YOK. |
10) | • Görüntüleme yöntemi çeşitleri | YOK. |
11) | Tartışma | YOK. |
12) | • Röntgen cihazının kullanımına devam edilir | YOK. |
13) | Röntgen cihazının kullanımına devam edilir | YOK. |
14) | Röntgen cihazının kullanımına devam edilir | YOK. |
15) | Klinik uygulama defteri teslimi. | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | tıbbi Görüntüleme I dersinde aldığı notlar klinikte yardımcı olacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Yok. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) • Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin herbirinin farklı ve özel uygulama alanlarını seçebilme • Radyolojik yöntemlerin her olgu için olası fayda ve zararlarını muhakeme edebilme • Radyolojik anamnez alabilme • Radyolojik inceleme ve değerlendirme yapabilme • Çekim tekniklerini öğrenme • Değişik düzlemlerde görüntüleme amacını öğrenme | ||||||
2) • Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin herbirinin farklı ve özel uygulama alanlarını seçebilme • Radyolojik yöntemlerin her olgu için olası fayda ve zararlarını muhakeme edebilme • Radyolojik anamnez alabilme • Radyolojik inceleme ve değerlendirme yapabilme • Çekim tekniklerini öğrenme • Değişik düzlemlerde görüntüleme amacını öğrenme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | • Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin herbirinin farklı ve özel uygulama alanlarını seçebilme • Radyolojik yöntemlerin her olgu için olası fayda ve zararlarını muhakeme edebilme • Radyolojik anamnez alabilme • Radyolojik inceleme ve değerlendirme yapabilme • Çekim tekniklerini öğrenme • Değişik düzlemlerde görüntüleme amacını öğrenme | 4 |
2) | • Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin herbirinin farklı ve özel uygulama alanlarını seçebilme • Radyolojik yöntemlerin her olgu için olası fayda ve zararlarını muhakeme edebilme • Radyolojik anamnez alabilme • Radyolojik inceleme ve değerlendirme yapabilme • Çekim tekniklerini öğrenme • Değişik düzlemlerde görüntüleme amacını öğrenme | 5 |
Akran Değerlendirmesi | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Laboratuvar | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Raporlama | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 3 | 8 | 24 |
Uygulama | 10 | 8 | 80 |
Derse Özgü Staj | 10 | 8 | 80 |
Rapor Teslimi | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 196 |