Endüstri Ürünleri Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | TLT104 | ||||||||
Ders İsmi: | Tıbbi Biyoloji ve Genetik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite/Yabancı Dil | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM ÖZKAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi İREM KARAMOLLAOĞLU Dr.Öğr.Üyesi FAZİLET ÖZDENOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; hücre ve kalıtsal materyalin genel yapısı ve işlevleri hakkında genel kavramları incelemek ve genetik mekanizmalar konularında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği: | Hücreler ve yapıları Hücre organizasyonu Hücre iskeleti ve Hücre organelleri Genetik materyal yapısı DNA, RNA ve işlevleri Kromozomal Yapı Canlılarda hücre döngüsü Santral Dogma Yapısı Mutasyonlar ve Tipleri Kromozomal Anomaliler DNA Hasar Mekanizmaları ve Onarımı Mendel Genetiği ve Kalıtım Modelleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Tıbbi biyolojiye giriş, • Hücre genel özellikleri • Hücre inceleme metodları | |
2) | • Hücre organizasyonu (prokaryot-ökaryot karşılaştırma), • Hücre membranı ve özellikleri | Discussion with current examples of subject |
3) | Hücre iskeleti ve Hücre organelleri | |
4) | • Genetik materyal yapısı, işlevi, • DNA-RNA, Gen organizasyonu • Gen ifadesinin düzenlenmesi | |
5) | • Kromatin, Kromozom, • Sentromer ve Telomer | Describing the genome-chromosome relationship using databases |
6) | • Hücre döngüsü ve DNA replikasyonu | |
7) | • Transkripsiyon Mekanizması • Translasyon Mekanizması | |
8) | ARA SINAV | |
9) | • Kromozomal yapı ve sayı anomalileri, • Mutasyon ve polimorfizm | |
10) | DNA hasarı ve onarım mekanizmaları | |
11) | Mendel Genetiği ve kalıtım modelleri, Mendel Dışı kalıtım modelleri | |
12) | • Kromozomal yapı ve sayı anomalileri, • Mutasyon ve polimorfizm | |
13) | Epigenetik ve Kanser | |
14) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Concepts of Genetics ©2011 | Palme Hall | Published: 01/01/2011 ISBN: 6055829261 |
Diğer Kaynaklar: | Concepts of Genetics ©2011 | Palme Hall | Published: 01/01/2011 ISBN: 6055829261 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |||||||
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |||||||
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |||||||
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |||||||
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |||||||
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |||||||
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |
2) | Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |
3) | Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |
4) | Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |
5) | 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |
6) | Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |
8) | Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Uygulama | 6 | 18 | 108 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 162 |