Tıbbi Laboratuvar Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TLT104 | ||||||||
Ders İsmi: | Tıbbi Biyoloji ve Genetik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM ÖZKAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi İREM KARAMOLLAOĞLU Dr.Öğr.Üyesi FAZİLET ÖZDENOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; hücre ve kalıtsal materyalin genel yapısı ve işlevleri hakkında genel kavramları incelemek ve genetik mekanizmalar konularında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği: | Hücreler ve yapıları Hücre organizasyonu Hücre iskeleti ve Hücre organelleri Genetik materyal yapısı DNA, RNA ve işlevleri Kromozomal Yapı Canlılarda hücre döngüsü Santral Dogma Yapısı Mutasyonlar ve Tipleri Kromozomal Anomaliler DNA Hasar Mekanizmaları ve Onarımı Mendel Genetiği ve Kalıtım Modelleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Tıbbi biyolojiye giriş, • Hücre genel özellikleri • Hücre inceleme metodları | |
2) | • Hücre organizasyonu (prokaryot-ökaryot karşılaştırma), • Hücre membranı ve özellikleri | Discussion with current examples of subject |
3) | Hücre iskeleti ve Hücre organelleri | |
4) | • Genetik materyal yapısı, işlevi, • DNA-RNA, Gen organizasyonu • Gen ifadesinin düzenlenmesi | |
5) | • Kromatin, Kromozom, • Sentromer ve Telomer | Describing the genome-chromosome relationship using databases |
6) | • Hücre döngüsü ve DNA replikasyonu | |
7) | • Transkripsiyon Mekanizması • Translasyon Mekanizması | |
8) | ARA SINAV | |
9) | • Kromozomal yapı ve sayı anomalileri, • Mutasyon ve polimorfizm | |
10) | DNA hasarı ve onarım mekanizmaları | |
11) | Mendel Genetiği ve kalıtım modelleri, Mendel Dışı kalıtım modelleri | |
12) | • Kromozomal yapı ve sayı anomalileri, • Mutasyon ve polimorfizm | |
13) | Epigenetik ve Kanser | |
14) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Concepts of Genetics ©2011 | Palme Hall | Published: 01/01/2011 ISBN: 6055829261 |
Diğer Kaynaklar: | Concepts of Genetics ©2011 | Palme Hall | Published: 01/01/2011 ISBN: 6055829261 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. | |||||||||||||||
2) Alanına ilişkin terimleri açıklar. | |||||||||||||||
3) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |||||||||||||||
4) Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip olur. | |||||||||||||||
5) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
6) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda analizlerle ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar. | |||||||||||||||
7) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |||||||||||||||
8) Yaralanmalarda ve diğer acil durumlarda sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. | |||||||||||||||
9) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir. | |||||||||||||||
10) Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | |||||||||||||||
11) Meslek ahlâkı bilincini kazanır ve mesleği ile ilgili verilerin toplanması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. | |||||||||||||||
12) Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||||||||||||
13) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |||||||||||||||
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||||||
15) Güncel bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | |||||||||||||||
16) Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. | |
2) | Alanına ilişkin terimleri açıklar. | |
3) | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
4) | Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip olur. | |
5) | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. | |
6) | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda analizlerle ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar. | |
7) | Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |
8) | Yaralanmalarda ve diğer acil durumlarda sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. | |
9) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir. | |
10) | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | |
11) | Meslek ahlâkı bilincini kazanır ve mesleği ile ilgili verilerin toplanması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. | |
12) | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |
13) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
14) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
15) | Güncel bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | |
16) | Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Uygulama | 6 | 18 | 108 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 162 |