Turizm İşletmeciliği (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | TMBA515 | ||||||||
Ders İsmi: | Yönetim ve Organizasyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BEYNAZ UYSAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. Levent ÇİNKO Dr.Öğr.Üyesi UĞUR TARIK ÖZKUT Dr.Öğr.Üyesi LÜTFİ SAKA Dr.Öğr.Üyesi MURAT ÖZPEHLİVAN Dr.Öğr.Üyesi BEYNAZ UYSAL Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM UZPEDER Dr.Öğr.Üyesi BEYZA TOKSOY Dr.Öğr.Üyesi Mehmet ERYILMAZ Prof. Dr. Refika BAKOĞLU Öğr.Gör. YASEMİN ÇABUK Dr. BİLİNMİYOR BEKLER Prof. Dr. İrfan ÇAĞLAR Dr.Öğr.Üyesi Olcay Bige YILDIRIM Prof. Dr. UĞUR YOZGAT Dr. Engin ŞİMŞEK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, terimleri ve temel kavramları tanımlamak ve tartışmaktır; modeller; yönetim ve organizasyon teorileri; yönetim düşüncesinin evrimi; yönetimin dört işlevi: planlama, organize etme, yönlendirme ve kontrol etme; örgütsel yapı; tasarım; organizasyonun iç sistemleri; organizasyon ve çevresi; organizasyonel uyum; organizasyon kültürü; örgütsel performans; sosyal sorumluluk ve etik; yönetimsel karar verme; erken ve çağdaş liderlik teorileri ve uygulamaları. |
Dersin İçeriği: | • Çeşitli özel işletme ve kar amacı gütmeyen ortamlarda yönetim ve liderlik pozisyonlarında başarı için gerekli bilgi, beceri, tutum ve değerleri geliştirmek. • Bir kuruluşta başarılı performans ve ilerleme için gerekli olan uygun kişiler arası, yazılı iletişim ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak gelişmiş profesyonel ve eğitimsel yetenekler göstermek • Yönetimsel ve örgütsel karar verme ile ilgili tüm konularda kişisel ve mesleki etik anlayış sergilemek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • İzlencenin açıklanması • Yönetim ve yöneticilerin tanımını | Whetten, D. (1989). What constitutes theory? Academy of Management Review, 14: 490-495. Weick, K. (1989). Theory construction as disciplined imagination. Academy of Management Review, 14, 516-531. Okhuysen, G. & Bonardi, J. P. 2011. Editor’s comments: The challenges of building theory by combining lenses. Academy of Management Review, 36 (1), 6-11. Corley, K.G. & Gioia, D. A. 2011. Building theory about building theory: What constitutes a theoretical contribution? Academy of Management Review, 36 (1), 12-32. (Pages 12-19 ONLY) Bartunek, J. M., Rynes, S. L., & Ireland, R. D. 2006. What Makes Management Research Interesting and Why Does It Matter? Academy of Management Journal, 49, 1, 9-15. |
2) | • Yönetim tarihi • Yönetim ortamını tanımlama • Kurum kültürünü tanımlama • Eğitmenle Dönem Projesi Hakkında Tartışma | Bölümün sonundaki vaka çalışmasını okuyun ve cevapları gönderin, sınıfta tartışmaya hazır olun. Robbins, S. P., Coulter, M., & Decenzo, D. A. (2016). Fundamentals of Management, 8th Edition, Global Edition, Pearson Publishing. |
3) | • Bütünleştirici Yönetim Sorunları | Robbins, S. P., Coulter, M., & Decenzo, D. A. (2016). Fundamentals of Management, 8th Edition, Global Edition, Pearson Publishing. Bölümün sonundaki vaka çalışmasını okuyun ve cevapları gönderin, sınıfta tartışmaya hazır olun. Mylab hesabınıza gidin ve ödevinizi tamamlayın. |
4) | • Karar Vermenin Temellerini TanımlaMA | Robbins, S. P., Coulter, M., & Decenzo, D. A. (2016). Fundamentals of Management, 8th Edition, Global Edition, Pearson Publishing. Bölümün sonundaki vaka çalışmasını okuyun ve cevapları gönderin, sınıfta tartışmaya hazır olun. Mylab hesabınıza gidin ve ödevinizi tamamlayın. |
5) | • Planlamanın doğasını ve amaçlarını tartışma • Stratejik yönetim sürecinde yöneticilerin neler yaptığını açıklama • Hedef belirleme ve planlamaya yönelik yaklaşımları karşılaştırma • Planlamada güncel konuları tartışma | Robbins, S. P., Coulter, M., & Decenzo, D. A. (2016). Fundamentals of Management, 8th Edition, Global Edition, Pearson Publishing. Bölümün sonundaki vaka çalışmasını okuyun ve cevapları gönderin, sınıfta tartışmaya hazır olun. Mylab hesabınıza gidin ve ödevinizi tamamlayın. |
6) | • Örgütsel tasarımdaki altı temel unsuru tanımlama • Örgütsel tasarımın mekanik modelini veya organik modelini tercih eden beklenmedik durum faktörlerini tanımlama • Geleneksel ve çağdaş organizasyonel tasarımları karşılaştırın ve karşılaştırma • Günümüz kuruluşlarının karşılaştığı tasarım zorluklarını tartışma | Robbins, S. P., Coulter, M., & Decenzo, D. A. (2016). Fundamentals of Management, 8th Edition, Global Edition, Pearson Publishing. 1'den 6'ya kadar olan Bölümleri gözden geçirin. Vaka çalışmalarını inceleyin. |
7) | Vize Sınavı | Robbins, S. P., Coulter, M., & Decenzo, D. A. (2016). Fundamentals of Management, 8th Edition, Global Edition, Pearson Publishing. |
8) | • İnsan Kaynaklarını Yönetmek | Bölümün sonundaki vaka çalışmasını okuyun ve cevapları gönderin, sınıfta tartışmaya hazır olun. Mylab hesabınıza gidin ve ödevinizi tamamlayın. |
9) | • Bireysel Davranışın Temelleri • Değişimi ve İnovasyonu Yönetmek | Bölümün sonundaki vaka çalışmasını okuyun ve cevapları gönderin, sınıfta tartışmaya hazır olun. Mylab hesabınıza gidin ve ödevinizi tamamlayın. |
10) | • Grup ve ekip davranışını tanımlama • Motivasyon kavramını açıklama ve tartışma • Motivasyonla ilgili farklı yaklaşımları ve teorileri tartışma | Bölümün sonundaki vaka çalışmasını okuyun ve cevapları gönderin, sınıfta tartışmaya hazır olun. Mylab hesabınıza gidin ve ödevinizi tamamlayın. |
11) | • Dönem Projesi hazırlama | Bölümün sonundaki vaka çalışmasını okuyun ve cevapları gönderin, sınıfta tartışmaya hazır olun. Mylab hesabınıza gidin ve ödevinizi tamamlayın. |
12) | • İş hayatında iletişimin önemini açıklama • İletişim modelini tanımlama • İletişim kanallarını tanımlama • Sözsüz iletişimi açıklama • Etkili dinlemeyi belirleme • Kontrolün temellerini açıklama | Mylab hesabınıza gidin ve ödevinizi tamamlayın. Projeyi hazırlayın. |
13) | • Proje Ödevi | Proje hazırlayın. |
14) | • Proje Ödevi | Final sınavına çalışın. |
15) | Final Sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Whetten, D. (1989). What constitutes theory? Academy of Management Review, 14: 490-495. Weick, K. (1989). Theory construction as disciplined imagination. Academy of Management Review, 14, 516-531. Okhuysen, G. & Bonardi, J. P. 2011. Editor’s comments: The challenges of building theory by combining lenses. Academy of Management Review, 36 (1), 6-11. Corley, K.G. & Gioia, D. A. 2011. Building theory about building theory: What constitutes a theoretical contribution? Academy of Management Review, 36 (1), 12-32. (Pages 12-19 ONLY) Bartunek, J. M., Rynes, S. L., & Ireland, R. D. 2006. What Makes Management Research Interesting and Why Does It Matter? Academy of Management Journal, 49, 1, 9-15. |
Diğer Kaynaklar: | Whetten, D. (1989). What constitutes theory? Academy of Management Review, 14: 490-495. Weick, K. (1989). Theory construction as disciplined imagination. Academy of Management Review, 14, 516-531. Okhuysen, G. & Bonardi, J. P. 2011. Editor’s comments: The challenges of building theory by combining lenses. Academy of Management Review, 36 (1), 6-11. Corley, K.G. & Gioia, D. A. 2011. Building theory about building theory: What constitutes a theoretical contribution? Academy of Management Review, 36 (1), 12-32. (Pages 12-19 ONLY) Bartunek, J. M., Rynes, S. L., & Ireland, R. D. 2006. What Makes Management Research Interesting and Why Does It Matter? Academy of Management Journal, 49, 1, 9-15. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 72 |
Proje | 13 | 40 |
Ara Sınavlar | 3 | 27 |
Final | 4 | 42 |
Toplam İş Yükü | 226 |