Sağlıkta Kalite Yönetimi (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Sağlık Hizmetleri sunumunda problemleri tanımlar ve analiz eder Sağlık sektöründe kalite yönetimi ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapabilir, stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorunlarla ilgili çözümler üretebilir. Sağlıkta kalite yönetimi ile ilgili bilimsel ve yasal gelişmeleri takip eder, bunu farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. Ekip çalışmasına önem verir, bilgiyi paylaşır. Araştırma ve geliştirme yöntemlerini kullanarak durum tespiti yaparak, elde edilen veriler ışığında yeni düzenlemeler ve iyileştirmeler yapar, bu yöntemleri kullanarak ortaya çıkan sorunları çözer. Hasta, çalışan ve tesis güvenliğine önem verir, tıp etiği ilkeleri çerçevesinde hareket eder, hasta-hasta yakını-sağlık çalışanı ilişkilerinin gelişmesine katkı sağlar. Sağlık sektörünün her alanında, sağlıkta kalite yönetim- Akreditasyon sistemlerini kurar, bu sistemleri denetler, sürekli iyileştirir ve geliştirebilir . Verimliliği arttırır. Sağlıkta Kalite ile ilgili bilimsel çalışmaları bağımsız olarak yönetebilir. |