Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
•• Enfeksiyon Kontrolüne Giriş ve Sterilizasyonun Esasları |
Okuma |
2) |
• Enfeksiyona neden olan mikroorganizmalar, bakterilerin sebep olduğu enfeksiyöz hastalıklar. |
Okuma |
3) |
Mikrobiyolojide temel cihazları tanımlayabilecektir.
• Cihazların temel parçalarını ve işlevlerini tanımlayın.
• Çeşitli cihaz türlerinin ve bunların nasıl çalıştığını açıklayın |
okuma |
4) |
Afetlerden kaynaklanan bulaşıcı hastalıkların özelliklerini tanımlayabilecektir.
• Afetler sonrası kontaminasyon tiplerini tanımlayın
• Felaketler tarafından kontaminasyonun nasıl meydana geldiğini açıklayın
• Kalabalığın neden olduğu enfeksiyonların sürecini açıklayın
• Bulaşıcı hastalıklara neden olan büyük felaketler |
Laboratuvar gezisi |
5) |
• Su kaynaklı felaketlerin yol açtığı bulaşıcı hastalıkların özelliklerini tanımlayabilecektir.
• Bulaşıcı hastalıkların tipini tanımlayınız
• Bulaşmanın suyla nasıl meydana geldiğini açıklayın
• Kamp yeri infeksiyonlarının nedenlerini açıklayınız.
• Mantarların neden olduğu başlıca bulaşıcı hastalıklar |
okuma |
6) |
. Enfeksiyon ajanlarına karşı koruma yöntemlerini tanımlayınız
• Koruma yöntemlerinin zaman çizelgesini tanımlayabilecektir.
• Koruma yöntemlerinin nasıl kullanılacağını açıklayınız
• Koruma yöntemlerinin kalitesinin nasıl kontrol edileceğini açıklayınız
• Sağlık personeli tarafından kullanılan enfeksiyona karşı korunma yöntemleri |
Laboratuvar gözlemleri |
7) |
. Her hastane bölgesindeki en sık görülen enfeksiyonları tanımlayın
• Enfeksiyon zincirini belirleme ve açıklama
• Hastanelerde en sık görülen enfeksiyon örnekleri |
yok |
8) |
. Enfeksiyona karşı korunma yollarını tanımlayın
• Koruma yöntemlerinin ayrıntılı prosedürünü tanımlama
• Enfeksiyona karşı herkesin en uygun koruma yöntemlerini belirleyin ve açıklayın
• Enfeksiyona karşı korunma yolları |
Okuma |
9) |
Arayıl sınavı |
yok |
10) |
• Sterilizasyon, antiseptik ve dezenfeksiyon kavramlarını açıklayabilecektir.
• Sterilizasyon, antiseptik ve dezenfeksiyon konseptlerinin ayrıntılı süreçlerini tanımlamak
• Enfeksiyona karşı herkesin en uygun koruma yöntemlerini belirleyin ve açıklayın
• Fiziksel sterilizasyonu nasıl kullanacağınızı tanımlayın ve açıklayın
• Fiziksel sterilizasyon yöntemlerinin çeşitliliğini tanımlama ve açıklama
• Fiziksel sterilizasyonu nasıl kontrol edeceğinizi tanımlayın ve açıklayın |
okuma |
11) |
• Filtrasyon sterilizasyonunu tanımlayın
• Kimyasallarla sterilizasyonu tanımlayın
• Ayrıntılı filtrasyon sterilizasyonu sürecini tanımlayın
• Filtrasyon sterilizasyonunun nasıl yapılacağını tanımlayın ve açıklayın
• Kimyasal sterilizasyonu nasıl kullanacağınızı tanımlayın ve açıklayın
• Filtrasyon sterilizasyonunun kalitesini kontrol etme ve tanımlama
• Kimyasal sterilizasyonu nasıl kontrol edeceğinizi tanımlayın ve açıklayın |
Laboratuvar gözlemleri |
12) |
• Radyasyon sterilizasyonunu tanımlayın
• Ayrıntılı radyasyon sterilizasyonu prosedürünü belirleyin
• Radyasyon sterilizasyonunun nasıl kullanılacağını tanımlayın ve açıklayın
• Radyasyon sterilizasyonunun kalitesini kontrol etmeyi tanımlayın ve açıklayın
• Radyasyon sterilizasyonu |
Okuma |
13) |
. Dezenfektanların temel kavramlarını tanımlar.
• Dezenfektanların temel mekanizmasını tanımlayabilecektir.
• Dezenfektanların genel uygulamalarını tanımlar.
• Dezenfeksiyon maddelerinin temel karakteristik özelliklerini tanımlayabilecek ve açıklayabilecektir.
• Dezenfeksiyon maddelerinin mikro organizmaya karşı mekanizmasını açıklayabilecektir.
• Dezenfektanlar, dezenfekte edici etki mekanizması
|
Okuma |
14) |
• Dezenfeksiyon maddesi uygulamasının temel karakteristik özelliklerini tanımlar.
• Dezenfeksiyon maddesi uygulamasının önemini tanımlayınız
• Dezenfeksiyon maddelerinin hastane enfeksiyonuna karşı rolünü tanımlama ve açıklama
• Dezenfeksiyon maddesi uygulamaları, dezenfeksiyon süreci |
Laoratuvar çalışması |
15) |
• Describe the fundamental characteristic properties of disinfection agent application
• Describe the importance of disinfection agent application
• Identify and Explain the role of disinfection agents against hospital infection
• Disinfection agent applications, disinfection process
|
yok |
16) |
Final Sınavı |
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
|