Dersin Amacı: |
Afet ve Acil durumlarda davranış şekilleri hakkında bilgi sahibi olmak ve deneyim kazanmak/Afetlerin İnsan psikolojisi üzerindeki etkilerini ve afet sonrası psikososyal müdahale hakkında bilgi sahibi ve tecrübe sahibi olmak.
|
Dersin İçeriği: |
Psikolojiye Giriş, Dersin Tanıtılması ve Afet ile ilişkilendirme, Afet Sonrası Psikolojik Müdahale Programı, Travma sonrası stres bozukluğu, İkincil dolaylı Travma, Travmatik Yaşantının Psikolojik Değerlendirmesi, Kayıp ve Yas Döneminin Yönetilmesi, Travma sonrası Büyüme ve Gelişme, Çocuklarda ihmal ve istismar, afet ve salgın hastalıklar, Afet ve Göç, Afetin diğer incinebilir gruplara( Yaşlı, engelli…) etkisi yönetilebilirliği. Afetle Başa çıkma yolları |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse genel bir bakış
Dersin 14 haftalık izlencesi anlatılır.
Dersin ana hatları ile nasıl işleneceği ve değerlendirme yöntemleri anlatılır.
|
ders kitabı |
1) |
Final sınavı ile öğrencinin değerlendirilmesi
Final sınavı |
|
2) |
Psikolojiye giriş/Dersin tanıtılması ve Afet ile ilişkilendirme |
ders kitabı |
3) |
Afet sonrası psikolojik müdahale programı /Afet ve Çocuklar |
ders kitabı, videolar |
4) |
Akut stres bozukluğu/Travma sonrası stres bozukluğu |
vaka örnekleri, videolar |
5) |
İkincil dolaylı travma(Afetten etkilenme düzeyleri,yardım çalışanları) |
ders kitabı, araştırma materyalleri ,videolar |
6) |
Travmatik yaşantının psikolojik değerlendirmesi |
olgu sunumları |
6) |
Kayıp ve yas ve bu dönemin yönetilmesi |
olgu sunumları |
7) |
Travma sonrası büyüme(gelişme ) |
ders kitabı |
9) |
• Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi.
• Yarıyıl Sınavı
|
|
10) |
Travma sonrası büyüme(gelişme ) |
olgu sunumları |
11) |
Afet ve salgın hastalıklar |
olgu sunumları, video ve film |
12) |
Afet ve Göç |
video, ders kitabı, film |
13) |
Afetin diğer incinebilir gruplara(Yaşlı,engelli …) etkisi ve yönetilebilirliği |
video,ders kitabı |
14) |
Afetle Başa çıkma yolları
Afet olgusundan alınacak dersler ve afet sonrası yaşantının devamı
Afet olgusu ile baş etme yöntemleri.
|
video |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İlk ve Acil Yardım ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
1 |
2) |
İlk ve Acil Yardım hakkında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. |
1 |
3) |
İlk ve Acil Yardım vakaları ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
1 |
4) |
İlk ve Acil Yardım konularında yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
|
|
5) |
İlk ve Acil yardım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.
|
|
6) |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
3 |
7) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
3 |
8) |
İlk ve Acil Yardım ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. |
1 |