AAY205 Afetlerden Korunma ve Önleme Teknikleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Acil Durum ve Afet Yönetimi Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Acil Durum ve Afet Yönetimi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AAY205
Ders İsmi: Afetlerden Korunma ve Önleme Teknikleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SEVTAP EZER AY
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. SEVTAP EZER AY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Ortaya çıkabilecek felaketler hakkında bilgi edinmek
2. mevcut projedeki yönetmelikleri okuma yeteneği
3. Afetler sonrası hasarları tespit etmek ve hasarı gidermek için kullanılan yöntemleri öğrenmek ve hasar sonrası hasar giderilmesine yönelik yöntemleri öğrenmek
4. İç tasarım projelerinde beceri kazanmak için mevcut düzenlemeleri uygulamak
5. Afetlerden korunma için tüm aktif ve pasif sistemler üzerinde bilgi sahibi olmak
Dersin İçeriği: Erken uyarı sistemleri, afetleri önleme yöntemleri, Planlama, risk yönetimi, tehlike analizi, bireysel ve toplumsal önlemler, mevzuatlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1- Doğal afetler ve insan eli ile afetler konusunda bilgi sahibi olma
2) 2-Yapılı çevre bilgisi edinme
3) 3-Mevcut projedeki yönetmelikleri okuma becerisi edinme
4) 4-Felaketten sonra hasarı tespit etmek ve hasarı ortadan kaldırmak için yöntemler öğrenmek
5) 5. Afetlerden korunmak için tüm pasif ve aktif sistemler hakkında bilgi sahibi olmak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriği ve ders içeriği Müfredatın İncelenmesi
2) Doğal afetler, yapılı çevrenin afet önleme tedbirleri, afet kontrolü Doğal afetler, yapılı çevrenin afet önleme tedbirleri, afet kontrolü Doğal felaketler, yapılı çevrenin afet önleme tedbirleri, afet kontrolü Tartışmalar ve eleştirel düşünme egzersizleri
3) Yapılan çevre, afet yönetimi düzenlemeleri ve ajanslar Dahili çevre, afet yönetimi düzenlemeleri ve kurumları hazırlamak Yapılan çevre, afet yönetimi düzenlemeleri ve ajanslar hazırlama sunum
4) Binaların yangından korunmasına ilişkin düzenlemeler /Binaların yangından korunması hakkında yönetmelik sunum
5) Binaların yangından korunmasına ilişkin yönetmelikler sunum
6) Türkiye'de geçerli olan deprem yönetmeliklerinin incelenmesi sunum
7) Türkiye'de geçerli olan deprem yönetmeliklerinin incelenmesi inceleme
8) Binaya hasar tespitinde deprem yöntemleri ve müdahale yöntemleri video
9) vize sınavı
10) Binaya hasar tespit etmek için deprem yöntemleri ve müdahale yöntemleri Örnek çalışmalar
11) Binaya hasar tespitinde deprem yöntemleri ve müdahale yöntemler video
12) Doğal Afetlerde Başarılı Ülke Deneyimleri örnek çalışmalar, video
13) Afet Zararlarını Azaltmanın Temel İlkeleri video, sunum
14) Sismik Risk Belirleme Ve Zarar Azaltma Çalışmaları video, sunum
15) Afetlere Hazirlik Ve Zarar Azaltma –Yangin-sel video
16) final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Eğitmenin ders notları
Diğer Kaynaklar: 1. Acil durum ve afet yönetimi ile İlgili Yönergeler, Genelgeler, Tebliğler.
2. AFET VE ACİL DURUMLARA İLİŞKİN TEMEL MEVZUAT, AFAD Başkanlığı,Mart 2015

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Bireysel çalışma ve ödevi
Grup çalışması ve ödevi
Seminer
Teknik gezi
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 80
Uygulama 16 80
Toplam İş Yükü 160