İşletme (DR) (Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | YON622 | ||||||||
Ders İsmi: | Örgütsel Davranış | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi CANAN KOÇER DURMAZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. BİLİNMİYOR BEKLER Dr.Öğr.Üyesi CANAN KOÇER DURMAZ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; örgütsel davranışın tanımı; çeşitlilik ve kültürel değerler; etik; kişilik ve tutumlar; tutumlar ve iş tatmini; duygular ve ruh hali; algı ve bireysel karar verme; motivasyon kavramları ve uygulamaları; grup davranışının temelleri; iş takımlarını anlamak; iletişim; liderlik; güç ve politika; çatışma ve uzlaşma; organizasyon yapısının temelleri; örgütsel kültür, insan kaynakları politikaları ve uygulamaları; örgütsel değişim ve stres yönetimi ve uygulama alanları konularında öğrencilere temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı; örgütsel davranışın tanımı; çeşitlilik ve kültürel değerler; etik; kişilik ve tutumlar; tutumlar ve iş tatmini; duygular ve ruh hali; algı ve bireysel karar verme; motivasyon kavramları ve uygulamaları; grup davranışının temelleri; iş takımlarını anlamak; iletişim; liderlik; güç ve politika; çatışma ve uzlaşma; organizasyon yapısının temelleri; örgütsel kültür, insan kaynakları politikaları ve uygulamaları; örgütsel değişim ve stres yönetimi ve uygulama alanları konularında öğrencilere temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Ders tanıtımını yapar. • Örgütsel Davranış bilim dalı hakkında giriş düzeyinde bilgi verir. • Örgütsel Davranışın tanımını yapar. • Örgütsel Davranışta incelenen temel kavram ve konuları açıklar. • Yönetim konusunda giriş düzeyinde bilgi verir. | yok |
2) | • Örgütlerde kişilik ve değerleri inceler. • Kişilik özelliklerinin örgütlerde tutum ve davranışlara etkisini inceler. • Değerlerin örgütlerde tutum ve davranışlara etkisini inceler. • Bireyin kişiliği ve değerleri iş yeri ile ilişkilendirir. | 1.Bölümün okunması (ss.3-38) |
3) | • Tutum nedir, tanımlar. • Örgütsel davranışta ele alınan tutumları inceler. • Tutum-davranış ilişkini inceler. • Tutum değişimini açıklar. • İş tatmini kavramı hakkında bilgi verir. | 5. Bölümün okunması (ss.133-166) |
4) | • Algı kavramını tanımlar. • Atıf Teorisini inceler. • Atıf hatalarını tanımlar. • Örgütlerde karar verme sürecini açıklar. | 3. Bölümün okunması (ss.71-98) |
5) | • Motivasyonun temellerini açıklar. • Motivasyonun tanımını yapar. • Motivasyon sürecini inceler. • Motivasyon teorilerini açıklar. | 6. Bölümün okunması (ss.167-202) |
6) | • Grup davranışının temellerini inceler. • Grup gelişiminin aşamalarını tanımlar. • Grup özelliklerini inceler. • Grup kararlarını inceler. • Grup karar verme tekniklerini açıklar. | 7. Bölümün okunması (ss.203-240) |
7) | • Çalışma takımlarının tanımını yapar. • Takım ve grup arasındaki farkları açıklar. • Örgütlerde takım türlerini tanımlar. • Takımların temel bileşenlerini tanımlar. | 9. Bölümün okunması (ss.275-312) |
8) | vize sınavı | vize sınavına hazırlık |
9) | • İletişim nedir, tanımlar. • İletişim sürecini tanımlar. • İletişim türlerini inceler. • İletişim kanallarının etkinliğini tartışır. • İletişim engellerini tanımlar. | yok |
10) | • Liderlik nedir, tanımlar. • Geleneksel ve model liderlik teorilerini açıklar. • Liderlikte etik ve güven konularını inceler. | 11.Bölümün okunması (ss.341-374) |
11) | • Güç ve politika nedir, tanımlar. • Gücün beş temelini açıklar. • Güç taktiklerini tanımlar. • Politik davranışı inceler. • İzlenim yönetimi tekniklerini inceler. | 13.Bölümün okunması (ss.418-452) |
12) | • Çatışma nedir, tanımlar. • Çatışma sürecini açıklar. • Müzakere nedir, tanımlar. • Müzakere sürecini açıklar. | 13.Bölümün okunması (ss.418-452) |
13) | • Örgüt yapısı nedir, tanımlar. • Örgüt yapısının unsurlarını açıklar. • Örgüt tasarımının çalışan davranışlarına etkisini inceler. • Örgüt yapısının belirleyicilerini ve sonuçlarını açıklar. | 15.Bölümün okunması (ss.487-518) |
14) | • Örgüt kültürü nedir, tanımlar. • Örgüt kültürünün özelliklerini sıralar. • Kültürün çalışanlara aktarılmasını gösterir. • Ulusal kültürün örgüt kültürüne etkisini inceler. | 15.Bölümün okunması (ss.487-518) |
15) | final sınavı | final sınavına hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Örgütsel Davranış / Organizational Behavior Robbins, S., Judge, T. A. / Prof. Dr. İnci Erdem (Çeviri Editörü) İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık, 14. Basımdan Çeviri (2012) ISBN : 978-605-133-142-3 |
Diğer Kaynaklar: | Örgütsel Davranış / Organizational Behavior Robbins, S., Judge, T. A. / Prof. Dr. İnci Erdem (Çeviri Editörü) İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık, 14. Basımdan Çeviri (2012) ISBN : 978-605-133-142-3 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) işletme alanında yer alan temel fonksiyonları teori ve uygulama düzeyinde bilgi kazandırıp gerçek yaşamda uygulayabilmek. | |||||
3) Politik , yasal , coğrafik , ekonomik ve teknolojik faktörlerin işletmecilik alanın rekabetçi yapısına olan etkilerinin ekip çalışması ile değerlendirilmesi ve gerekli çözümlerin sunulması. | |||||
4) işletme alanında güncel konuların farkında olma ve problemlere karşı duyarlılık kazandırma | |||||
5) Rapor , çıktı , örgüt içi yazışma gibi yazılı belgelerin sözlü olarak etkin bir şekilde aktarılması. | |||||
6) Mesleki uzmanlık ve kavram bilgisi çerçevesinde takım oluşturarak ve liderlik özelliklerini kullanarak problemi tanımlama , analiz etme ve çözme. | |||||
7) işletmeciliğin diğer alanlarıyla ilişki kurabilme , küresel ve toplumsal etik normların bilincinde olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | işletme alanında yer alan temel fonksiyonları teori ve uygulama düzeyinde bilgi kazandırıp gerçek yaşamda uygulayabilmek. | 4 |
3) | Politik , yasal , coğrafik , ekonomik ve teknolojik faktörlerin işletmecilik alanın rekabetçi yapısına olan etkilerinin ekip çalışması ile değerlendirilmesi ve gerekli çözümlerin sunulması. | 4 |
4) | işletme alanında güncel konuların farkında olma ve problemlere karşı duyarlılık kazandırma | 4 |
5) | Rapor , çıktı , örgüt içi yazışma gibi yazılı belgelerin sözlü olarak etkin bir şekilde aktarılması. | 1 |
6) | Mesleki uzmanlık ve kavram bilgisi çerçevesinde takım oluşturarak ve liderlik özelliklerini kullanarak problemi tanımlama , analiz etme ve çözme. | 1 |
7) | işletmeciliğin diğer alanlarıyla ilişki kurabilme , küresel ve toplumsal etik normların bilincinde olma. | 3 |
Ders | |
Okuma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 |
Sunum / Seminer | 15 | 45 |
Proje | 15 | 15 |
Ödevler | 15 | 30 |
Ara Sınavlar | 15 | 45 |
Final | 15 | 60 |
Toplam İş Yükü | 285 |