Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersi öğrencilere tanıtma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
2) |
• Medyayı bir işletme olarak tanımlama
• Medya kategorilerini ve rollerini tanımlama
• Medya endüstrisinin boyutunu ve kompozisyonunu açıklama
• 21. yüzyılda medya planlamasını özetleme |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
3) |
• Yüzdesini, ortalamasını, endekslenmesini ve ağırlıklandırılmasını tanımlama
• Kitle kavramlarını tanımlama
• Medya maliyetlerini açıklama
• Medya etkinliğini tanımlama |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
4) |
• Stratejik pazarlama planının önemini açıklamak
• Pazarlama planı ve medya planı arasındaki ilişkiyi tanımlamak |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
5) |
• Etkili erişim, yenilik ve ses paylaşımını tanımlanması
• Medya planlamasında hedef kitlenin tanımlanması |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
6) |
• Reklam, satış promosyonu, ürün yerleştirme, doğrudan pazarlama, ağız pazarlama ve tanıtım kelimelerini açıklama
• IMC planlama sürecini hayata geçirme |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
7) |
VİZE SINAVI |
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
8) |
• Geleneksel medyanın bileşenlerinin (televizyon, radyo, gazete, dergi ve ev dışı olarak) açıklanması |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
9) |
• Web siteleri ve diğer internet pazarlama araçlarını tanımlama
• Pazarlamada sosyal medyayı tanımlama
• Bloglar, blog oluşturma, sosyal ağ siteleri, sosyal haber siteleri, yayın platformları, video paylaşım siteleri hakkında daha fazla bilgi edinme |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
10) |
Pazarlama durumu analizi olan stratejik medya planının aşamalarını açıklama; Problem cümlesi; görev tanımı; medya modeli seçimi; medya hedeflerinin oluşturulması; stratejik planın geliştirilmesi; taktik planın geliştirilmesi; planlamanın testi. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
11) |
• Başarılı medya müzakerelerini açıklama
• Satın alma sürecini tanımlama
Televizyon ve radyoyu nasıl alacağınızı açıklama |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
12) |
• Gazete, dergi ve evden nasıl satın alınacağını açıklama
• Basılı pazarlık ipuçlarını listeleme ve yorumlama
• Medya satın alma örneğini yazma ve tartışma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Geskey, R. D. (2013). Media Planning & Buying in the 21st Century. 2th Edition. CreateSpace Independent Publishing Platform, Business & Economics. |
13) |
•İnternet reklamcılığının formlarını açıklama
• İnternet reklamcılığını hedefleme yöntemlerini listeleme ve açıklama
• Anahtar kelime arama reklamcılığını nasıl alacakları hakkında daha fazla bilgi edinme
• Satın alma afişlerini tanımlamak ve reklam göstermek |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Geskey, R. D. (2013). Media Planning & Buying in the 21st Century. 2th Edition. CreateSpace Independent Publishing Platform, Business & Economics. |
14) |
• Çapraz platform satın alımlarını açıklama
• Medya kalıntılarını tanımlama
• Çevrimiçi medya açık artırmalarını açıklama ve gösterme
• Teklif platformlarını tanıma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Geskey, R. D. (2013). Media Planning & Buying in the 21st Century. 2th Edition. CreateSpace Independent Publishing Platform, Business & Economics. |
15) |
• Çapraz platform satın alımlarını açıklama.
• Medya kalıntılarını tanımlama
• Çevrimiçi medya açık artırmalarını açıklama ve gösterme
• Teklif platformlarını tanıma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Geskey, R. D. (2013). Media Planning & Buying in the 21st Century. 2th Edition. CreateSpace Independent Publishing Platform, Business & Economics. |
16) |
FİNAL SINAVI |
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası lojistik alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar. |
|
1) |
Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, lojistik ve taşımacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. |
|
3) |
İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. |
|
3) |
İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. |
|
4) |
Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. |
|
4) |
Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. |
|
6) |
Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder |
|
6) |
Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder |
|
7) |
Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. |
|
7) |
Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. |
|
8) |
Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. |
|
8) |
Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
|