Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Syllabus’ın incelenmesi
Dersin akışı ve zorunlulukları hakkında bilgi verilmesi
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
2) |
• İletişim kavramının tanımlanması.
• İletişimin temel amacının açıklanması.
• İletişimin toplumsallığının ele alınması.
• Farklı toplumsal katmanlarda gerçekleştirilen bir etkinlik olarak iletişimin tanımlanması.
• İletişim eyleminin sınıflandırılması.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
3) |
• Canlı yaşamın önkoşulu olarak iletişimin ele alınması.
• Duygusal dil-önerme dili ayrımının açıklanması.
• Simgesel düşünce ve dili belirleyen özelliklerin değerlendirilmesi.
• Düşünce, bilinç, kültürel yaşam, öğrenme ve iletişim arasındaki ilişkilerin açıklanması.
• İletişimin Evriminin tartışılması.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
4) |
• İletişim ve kültürel sistemler arasındaki ilişkinin açıklanması.
• İletişimin işlevlerinin tanımlanması.
• İletişimin toplumsal işlevlerinin açıklanması.
• Bireylerarası iletişimden toplumsal iletişime geçişin açıklanması.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
5) |
• Süreç kavramının tanımlanması.
• İletişimin bir süreç olarak açıklanması.
• İletişim sürecinin temel öğelerinin açıklanması. |
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
6) |
• Kültür, algılama ve anlamlandırma ile dil arasındaki ilişkinin açıklanması.
• Yineleme ve artık bilgi kavramlarının tanımlanması.
• Dillerin kökeni ve değişiminin değerlendirilmesi.
• Manipülasyon kavramının ele alınması.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
7) |
• Yazının temellerinin açıklanması.
• Yazının doğuşunun anlatılması.
• Yazının evrimi ve yayılması ile alfabenin ortaya çıkmasının açıklanması.
• Basılı yazının ortaya çıkışının anlatılması.
• Yazının toplumsal-kültürel etkilerinin ele alınması.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
8) |
• Kültür, algılama ve anlamlandırma ile dil arasındaki ilişkinin açıklanması.
• Yineleme ve artık bilgi kavramlarının tanımlanması. |
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
9) |
• Hedef ve alıcı arasındaki farklılıkların yaratacağı sorunların açıklanması.
• Rol ve statü ilişkilerinin tanımındaki ayrımlardan doğan sorunların açıklanması.
• İletilerin düzenlemesindeki ilkelerin açıklanması.
• İleti içeriğinin bozulmasının anlatılması.
• Savunucu iletişim ve empati kavramlarının tanımlanması.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
10) |
• Temel iletişim modelinin açıklanması.
• Tek yönlü iletişimin ve çift yönlü iletişimin değerlendirilmesi.
• Feed-back (geri bildirim) kavramının tanımlanması.
• Gürültü, kodlama, kanal ve ortam kavramının açıklanması ve örneklenmesi.
• Ortak referans çerçevesi kavramının tanımlanması. |
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
11) |
• Vücut hareketlerinin açıklanması.
• Baş bölgesi, mimikler ve bakışın açıklanması.
• Gözler ve göz bebeklerini etkisinin anlatılması.
• Jestler, el ve kol hareketlerinin açıklanması.
• Gözde, duruş ve ayakların hareketlerinin anlatılması.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
12) |
• Özel alan ve çok yakın ilişkilerin açıklanması.
• Kişisel alan ve yakın ilişkilerin açıklanması.
• Sosyal alan veya akın çevre ilişkilerinin açıklanması.
• Genel alan ve çevre ile ilişkilerin açıklanması.
• Tokalaşma ve el sıkışmanın dokunsal iletişim biçimleri olarak değerlendirilmesi.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
12) |
• Özel alan ve çok yakın ilişkilerin açıklanması.
• Kişisel alan ve yakın ilişkilerin açıklanması.
• Sosyal alan veya akın çevre ilişkilerinin açıklanması.
• Genel alan ve çevre ile ilişkilerin açıklanması.
• Tokalaşma ve el sıkışmanın dokunsal iletişim biçimleri olarak değerlendirilmesi.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
13) |
• Yalan ve beden dili arasındaki ilişkinin açıklanması.
• Yalan esanasında dikkat çeken beden dili sinyallerinin sıralanması.
• Yüze dokunma, sahte gülümseme, gözlerdeki değişimler ve bakışların yönü konularının açıklanması.
• Tereddüt, bedenin duruşu, ayağın yere vurulması, bacakların duruşu konularının açıklanması.
• Kolların ve bacakların kavuşturulması, yüzdeki değişimler, yüz kızarması konularının anlatılması.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
14) |
• Konudan uzaklaşma, huzursuzluk, kozmetik düzeltmeler ve tutarsızlık işaretlerini anlatılması.
• Ses tonundaki değişim, hızlı konuşma, sorulara cevap verme süresi, terleme ve yutkunma konularının anlatılması.
• Dudakları ıslatma, aşırı dostça yaklaşım, göz ovuşturma konularının değerlendirilmesi.
|
Bir sonraki ders oturumu için okuma yapmak |
15) |
• Final sınavının gerçekleştirilmesi. |
Veri yok |
16) |
Dönem sonu |
Dönem sonu |