Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin tanımlanması
• Televizyon yapımlarına genel bir bakış |
Sınıf içi tartışma |
2) |
• Bir çekim nasıl yapılır?
• Kamera hareketleri, çekim ekipmanlarının, effect araçlarının tanıtılması, teknik terimlerin açıklanması
|
Televizyon programlarından birisini seçip kaç kamera kullanıldığı ve nasıl çekim yapılmış olabileceği yönünde detaylı izleme ödevi. |
3) |
• Televizyon programı senaryosu nasıl yazılır? Synopsis, tretman ve senaryo nasıl yazılır? Örnekler üzerinden incelemeler |
Ev ödevi olarak bir synopsis ve belgesel.
30 dakikalık bir tv filminin senaryosunun yazılması. |
4) |
• Çekimlerde zaman kullanımının önemi
• Çekim gününü etkili kullanmanın yolları,
• Çekimlerde izinler, telifler nasıl alınır?
• Oyunculardan veya çekimde görüntülenen kişilerden alınan muvafakatname örnekleri.
|
Öğrencilerle birlikte oluşturulacak bir konuda ( bir semt hikayesi olabilir) belgesel çalışma |
5) |
• Casting nedir? Oyuncularla nasıl çalışılır? Figürasyon nasıl seçilir?Menejerlik ajansları nasıl çalışır? Oyuncu hakları konusunda örneklendirmeler, oyuncularla çalışma yöntemleri nelerdir? |
Televizyon sunucularıyla ilgili genel incelemeler.
Kültür ve sanat programı, haber programı, yarışma programı, eğlence programı.
Belgesel sunucularıyla ilgili değerlendirmelerin yapılması.
|
6) |
• Belgesel program hazırlamak
• İyi bir belgesel nasıl olmalıdır?
• Ünlü belgesel fotoğrafçısı Salgado'nun hayatı üzerine çekilen ''Toprağın Tuzu'' filminin izlenmesi
|
Belgesel yapım egzersizleri, çağdaş bir sanatçının belgeselinin çekilmesi |
7) |
• TV FİLMİ GÖRSEL EFFEKTLERİ
• Fragman, jenerik, teaser yapımlarının örneklerle incelenmesi
|
3D animasyon stüdyosuna sınıf olarak gitmek |
8) |
Yazılı bilgi değerlendirme |
Özgür, A. Z. (2001). TV REKLAM FİLMLERİNİN YARATICI VE YAPIM SÜREÇLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLME STANDARTLARI. Selçuk İletişim, 1(4), 10-19. |
9) |
• Yemek programı nasıl çekilir? |
Antony Bourdain, Ayhan Sicimoğlu,Arda Türkmen'in yemek ( yemek ve gezi) programları üzerine ev ödevi |
10) |
• Yemek programı çekimi okulun gastronomi bölümüyle birlikte gerçekleştirilebilir. |
VERİ YOK |
11) |
• Profesyonel bir post prodüksiyon stüdyosunun gezilmesi |
VERİ YOK |
12) |
• Life style program nasıl çekilir? |
Gündüz kuşağı life style programı yapımı üzerine bilgiler, örnekler verilecektir. |
13) |
• Tüm dönem yapılan çalışmalar üzerine hatırlatmalar, işlenmiş konuların tekrarlanması,gözden geçirilmesi
• TV yapımının esasları
• TV çekimlerinde zamanlamanın, bütçenin kontrolü ve prodüksiyon aşamaları ,faturaların toplanması, stopaj, kdv, telifler ve resmi yazışma konuları hakkında bilgilerin verilmesi
|
VERİ YOK |
14) |
• Öğrencilerle birlikte program çekim egzersizleri, montaj uygulamaları |
Uygulamaların yapılması |
15) |
• Tüm dönem yapılan çalışmalar üzerine hatırlatmalar, işlenmiş konuların tekrarlanması,gözden geçirilmesi • TV yapımının esasları • TV çekimlerinde zamanlamanın, bütçenin kontrolü ve prodüksiyon aşamaları ,faturaların toplanması, stopaj, kdv, telifler ve resmi yazışma konuları hakkında bilgilerin verilmesi |
VERİ YOK |
16) |
Final |
Özgür, A. Z. (2001). TV REKLAM FİLMLERİNİN YARATICI VE YAPIM SÜREÇLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLME STANDARTLARI. Selçuk İletişim, 1(4), 10-19. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası ticaret alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
|
2) |
ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek,. |
|
3) |
değişen küresel ticaret doğrultusunda uluslararası ticaret teorilerini, gerçek iş dünyası fonksiyonları ile bağdaştırmak ve dünya ticaret sistemlerindeki önemli yeni gelişmeleri yorumlayabilmek ve aynı zamanda ekonomik gelişme ile dış ticaret arasındaki etkileşimi yorumlayabilmek |
|
4) |
uluslararası işletme ve ticaret sisteminin vizyonuna sahip olmak, aynı zamanda dış ticaret ile igili olan lojistik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ve aynı zamanda dış ticaret, sigorta ve riske konu olan ürün ve hizmetlerin dış ticaret finansmanını açıklayabilmek |
|
5) |
kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek, |
|
6) |
dış ticarete konu olan ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kalite ve standartlarının özellik ve niteliklerini tanımlayabilmek |
|
7) |
alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
|
8) |
ticaret politikasının; tarifler, tarife dışı engeller, devlet destekleri, uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgüt ve kuruluşlar, e-ticaret gibi temel araçlarını ve bu araçların dış ticaret politikasına etkilerini tanımlayabilmek |
|
9) |
kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|