Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin tanımlanması
• Televizyon yapımlarına genel bir bakış |
Sınıf içi tartışma |
2) |
• Bir çekim nasıl yapılır?
• Kamera hareketleri, çekim ekipmanlarının, effect araçlarının tanıtılması, teknik terimlerin açıklanması
|
Televizyon programlarından birisini seçip kaç kamera kullanıldığı ve nasıl çekim yapılmış olabileceği yönünde detaylı izleme ödevi. |
3) |
• Televizyon programı senaryosu nasıl yazılır? Synopsis, tretman ve senaryo nasıl yazılır? Örnekler üzerinden incelemeler |
Ev ödevi olarak bir synopsis ve belgesel.
30 dakikalık bir tv filminin senaryosunun yazılması. |
4) |
• Çekimlerde zaman kullanımının önemi
• Çekim gününü etkili kullanmanın yolları,
• Çekimlerde izinler, telifler nasıl alınır?
• Oyunculardan veya çekimde görüntülenen kişilerden alınan muvafakatname örnekleri.
|
Öğrencilerle birlikte oluşturulacak bir konuda ( bir semt hikayesi olabilir) belgesel çalışma |
5) |
• Casting nedir? Oyuncularla nasıl çalışılır? Figürasyon nasıl seçilir?Menejerlik ajansları nasıl çalışır? Oyuncu hakları konusunda örneklendirmeler, oyuncularla çalışma yöntemleri nelerdir? |
Televizyon sunucularıyla ilgili genel incelemeler.
Kültür ve sanat programı, haber programı, yarışma programı, eğlence programı.
Belgesel sunucularıyla ilgili değerlendirmelerin yapılması.
|
6) |
• Belgesel program hazırlamak
• İyi bir belgesel nasıl olmalıdır?
• Ünlü belgesel fotoğrafçısı Salgado'nun hayatı üzerine çekilen ''Toprağın Tuzu'' filminin izlenmesi
|
Belgesel yapım egzersizleri, çağdaş bir sanatçının belgeselinin çekilmesi |
7) |
• TV FİLMİ GÖRSEL EFFEKTLERİ
• Fragman, jenerik, teaser yapımlarının örneklerle incelenmesi
|
3D animasyon stüdyosuna sınıf olarak gitmek |
8) |
Yazılı bilgi değerlendirme |
Özgür, A. Z. (2001). TV REKLAM FİLMLERİNİN YARATICI VE YAPIM SÜREÇLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLME STANDARTLARI. Selçuk İletişim, 1(4), 10-19. |
9) |
• Yemek programı nasıl çekilir? |
Antony Bourdain, Ayhan Sicimoğlu,Arda Türkmen'in yemek ( yemek ve gezi) programları üzerine ev ödevi |
10) |
• Yemek programı çekimi okulun gastronomi bölümüyle birlikte gerçekleştirilebilir. |
VERİ YOK |
11) |
• Profesyonel bir post prodüksiyon stüdyosunun gezilmesi |
VERİ YOK |
12) |
• Life style program nasıl çekilir? |
Gündüz kuşağı life style programı yapımı üzerine bilgiler, örnekler verilecektir. |
13) |
• Tüm dönem yapılan çalışmalar üzerine hatırlatmalar, işlenmiş konuların tekrarlanması,gözden geçirilmesi
• TV yapımının esasları
• TV çekimlerinde zamanlamanın, bütçenin kontrolü ve prodüksiyon aşamaları ,faturaların toplanması, stopaj, kdv, telifler ve resmi yazışma konuları hakkında bilgilerin verilmesi
|
VERİ YOK |
14) |
• Öğrencilerle birlikte program çekim egzersizleri, montaj uygulamaları |
Uygulamaların yapılması |
15) |
• Tüm dönem yapılan çalışmalar üzerine hatırlatmalar, işlenmiş konuların tekrarlanması,gözden geçirilmesi • TV yapımının esasları • TV çekimlerinde zamanlamanın, bütçenin kontrolü ve prodüksiyon aşamaları ,faturaların toplanması, stopaj, kdv, telifler ve resmi yazışma konuları hakkında bilgilerin verilmesi |
VERİ YOK |
16) |
Final |
Özgür, A. Z. (2001). TV REKLAM FİLMLERİNİN YARATICI VE YAPIM SÜREÇLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLME STANDARTLARI. Selçuk İletişim, 1(4), 10-19. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme
2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme
3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
2) |
1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak. 2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak. 3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek. 4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. |
|
3) |
1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme. 2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme. 3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı. 4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması. 5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme. 6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması |
|
4) |
1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı. 2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi. 3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme. 4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. |
|
5) |
1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama. 2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek. 3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama 4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme. 5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi |
|
6) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme 2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme 3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
7) |
1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme 3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama. 4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma 5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme |
|