Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Yaratıcılık kavramının tanımlanması.
• Yaratıcılıkla ilgili bilimsel araştırmaların açıklanması.
• Yaratıcılığın bileşenlerinin sıralanarak anlatılması.
• Yaratıcılığın aşamalarının sıralanarak açıklanması.
• Yaratıcı sürecin temellerinin anlatılması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması |
2) |
• Yaratıcı kişilik kavramının açıklanması.
• Yaratıcılıkla ilgili genel yanılgıların anlaşılması.
• Başarılı reklamın şartlarının listelenerek tanımlanması.
• Yaratıcı reklam kavramının tanımlanması.
• Yaratıcı reklamın temel özelliklerinin açıklanması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
3) |
• Reklamcılıkta kullanılan yaratıcı stratejilerin açıklanması.
• Yaratıcı stratejileri var olan reklamlarla eşleştirilmesi.
• Yaratıcı stratejilerin uygulanmasında kullanılan taktiklerin sıralanarak açıklanması.
• Yaratıcı stratejilerin uygulanmasında kullanılan taktiklerin var olan reklamlarla eşleştirilmesi.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması.
Ödev: Derste açıklanan her bir strateji için birer adet reklam bulunarak bir sonraki derste sunulmak üzere hazırlanması. |
4) |
• Yaratıcı fikir kavramının açıklanması.
• Yaratıcı fikrin doğuşunun anlatılması ve aşamalarının sıralanması.
• Analiz aşamasının anlatılması.
• Kuluçka aşamasının açıklanması.
• Fikrin bulunması evresinin anlatılması.
• Değerlendirme aşamasının açıklanması.
• Uygulama aşamasının anlatılması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
5) |
• Beyin fırtınası tekniğinin anlatılması.
• Nitelik sıralama tekniğinin anlatılması.
• Sinektik tekniğinin anlatılması.
• Rol yapma tekniğinin anlatılması.
• Özellik listeleme tekniğinin anlatılması.
• Morfolojik sentez tekniğinin anlatılması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
6) |
• Problemin tanımlanması aşamasının açıklanması.
• Problemin algılanması aşamasının açıklanması.
• Problemle yüzleşme aşamasının anlatılması.
• Kuluçka be aydınlanma aşamalarının anlatılması.
• Kavramların oluşturulması ve uygulanması aşamalarının anlatılması.
• Gösterim ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarının anlatılması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması.
|
7) |
• Metafor kavramnının tanımlanması.
• Reklamda metafor kavramının açıklanması.
• Sözel metafor ve reklamda kullanımın anlatılması.
• Görsel metafor ve reklamda kullanımının açıklanması.
• Görsel metafor türlerinin sıralanarak açıklanması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması.
|
8) |
• Basılı reklam ortamlarının sıralanması.
• Kitle iletişim aracı olan basılı reklam ortamlarının sıralanarak anlatılması.
• Gazete ve dergi için reklam yazımının açıklanması.
• Başlık kavramının örneklerle anlatılması.
• Vaat-yarar başlık; haber başlık ve meraklandırıcı başlık çeşitlerinin detaylandırılması.
• Belirli bir kitleye hitap eden başlık; buyurgan başlık ve soru başlık konularının örneklerle açıklanması.
• Karşılaştırmalı başlık; meydan okuyan başlık; davet başlık konularım-nın örneklerle açıklanması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
9) |
• Gazete ve dergi için reklam yazımının açıklanması.
• Başlık kavramının örneklerle anlatılması.
• Vaat-yarar başlık; haber başlık ve meraklandırıcı başlık çeşitlerinin detaylandırılması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
10) |
• Alt başlık kavramının açıklanması.
• Ana metin kavramının tanımlanması.
• Ana metinde doğrudan satış yaklaşımı ve dolaylı satış yaklaşımının açıklanması.
• Kapanış ve slogan kavramlarının açıklanması.
• Diğer basılı reklam ortamları olan mektup ve broşür-katalog için reklam metni yazımının ele alınması.
• Dönem sonunda tamamlanarak sunulacak metin yazarlığı projesinin açıklanması ve tartışılması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması.
|
11) |
• Yayın yapan mecralar için reklam yazarlığının tanımlanması.
• Televizyon reklamı türlerinin (hareketsiz-hareketli-bant) açıklanması.
• Televizyon reklamı yapım formatlarının açıklanması.
• Gösterme; örnek olay-sorun çözme; sunucu; sürekli kullanılan oyuncu; tanıklık; öykü; müzikal formatlarının tanımlanması.
• Televizyon reklamı senaryosunun ve yazım aşamalarının ele alınması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması.
|
12) |
• Story board kavramının örneklerle açıklanması.
• Çekim ölçeğinin tanımlanması.
• Temel çekim ölçekleri ve özelliklerinin ele alınması.
• Kamera bakış açısı konusunun açıklanması.
• Televizyon reklamı yazarken dikkat edilmesi gereken noktaların sıralanması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
13) |
• Radyo için reklam yapımının tanımlanması.
• Radyo reklamı yazarken kullanılan temel formatlar.
• Radyo reklamı yazarken kullanılan yaratıcı yaklaşımların sıralanarak açıklanması.
• Örnek radyo reklamlarının incelenerek değerlendirilmesi.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
14) |
• Dijital medyanın tanımlanması.
• Dijital medyanın pazarlama iletişimi içindeki yerinin açıklanması.
• Dijital medyanın bileşenlerinin sıralanması.
• Dijital medya yazarlığı kavramının tanımlanması.
• Dijital medya için yazarken dikkat edilecek noktaların açıklanması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Dönem sonunda sunulacak proje için ön hazırlıkların tamamlanması |
15) |
• Final sınavı |
Final Sınavı |
16) |
Dönem sonu |
Dönem sonu |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası ticaret alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
|
2) |
ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek,. |
|
3) |
değişen küresel ticaret doğrultusunda uluslararası ticaret teorilerini, gerçek iş dünyası fonksiyonları ile bağdaştırmak ve dünya ticaret sistemlerindeki önemli yeni gelişmeleri yorumlayabilmek ve aynı zamanda ekonomik gelişme ile dış ticaret arasındaki etkileşimi yorumlayabilmek |
|
4) |
uluslararası işletme ve ticaret sisteminin vizyonuna sahip olmak, aynı zamanda dış ticaret ile igili olan lojistik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ve aynı zamanda dış ticaret, sigorta ve riske konu olan ürün ve hizmetlerin dış ticaret finansmanını açıklayabilmek |
|
5) |
kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek, |
|
6) |
dış ticarete konu olan ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kalite ve standartlarının özellik ve niteliklerini tanımlayabilmek |
|
7) |
alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
|
8) |
ticaret politikasının; tarifler, tarife dışı engeller, devlet destekleri, uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgüt ve kuruluşlar, e-ticaret gibi temel araçlarını ve bu araçların dış ticaret politikasına etkilerini tanımlayabilmek |
|
9) |
kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|