Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders başlangıcında ders izlencesinin dağıtılması,
• Öğrencilere dersin içeriğinin anlatılması,
• Tanışma
• Beklentilerin paylaşılması,
• Ödev konularının dağıtılması ve öğrenciler tarafından seçimi
|
Veri yok |
2) |
• Yiyecek içecek sektörünün gelişimi
• Sektörü geliştiren nedenler
• Sektörün özellikleri
• Yiyecek içecek işletmeleri ve türleri
|
Dersin tekrarı |
3) |
• Restoran kavramı
• Restoranların gelişimi
• Restoren işletmeciliğinin gelişimi, özellikleri ve sınıflandırılması
• Restoran işletmelerinde açılış sürecinde ki mevcut yasa ve uygulamalar |
Dersin tekrarı ve araştırma konusu: Türkiye de ilk kurulan restoranlar |
4) |
• Restoran işletmelerinde kuruluş yeri seçiminin önemi ve aşamaları
• Marka ,markalaşma ve markalaşma faaliyetleri
|
dersin tekrarının yapılması |
5) |
• Mutfak planlaması
• İç tasarım
• Serviste kullanılan mazlemeler |
dersin tekrarının yapılması |
6) |
• Yönetici kavramı
• Yönetici türleri
• Yöneticinin taşıması gereken nitelikler
• Örgütleme
• Personel bulma
• Personel seçme ve işe yerleştirme
• Personel nitelikleri
• Oryantasyon
|
soru-cevap |
7) |
• Finansın temel kavramları
• Basabas ve karlılık analizi
• Bütçeleme
• Mönü mönünün işlevleri ve yapısı
• Mönü çeşitleri
• Menü planlamanın önemi
• Menü kartının dizaynı
• Yiyecek içecek işletmelerinde maliyet kontrolü süreci |
Ders tekrarı |
8) |
Vize Sınavı |
Veri yok |
9) |
• Servisin tanımı ve önemi
• Servis personeli
• Servis aşamaları
• Kalite ve hizmet kalitesi kavramları
• Hizmet kalitesi ölçümü
• Müşteri memnuniyeti |
Veri yok |
10) |
• Franchising kararı alınmasına sebep olan unsurlar
• İşletme için ayrılan bütçe ve konsept
|
Piyasada bilinmiş 5 markanın franchise şartlarının öğrenilmesi |
11) |
• Ortak faktörler
• Emlak seçimi
• Lokasyon seçimi
• Yatırım bütçesi
• Nakit akışı
• Tasarım ve uygulama
|
Veri yok |
12) |
• Salon ,bar ve mutfak ekipman seçimi
• Yazılım ve donanım
• Personel malzeme ve ekipmanları
• Menü planlaması
• Tasting
• Fiyatlandırma
• Menü tasarımı
|
Soru-cevap |
13) |
• Alırken kazanmak
• Yiyecek ve içecek satın alımalrı
• Makine ve ekipman tedariği
• İşe alım
• Personel eğitimi |
Veri yok |
14) |
• Satış arttırma ve geliştirme
• Reklam
• Kuruluş evresı
• Analiz ve raporlama
|
Finale hazırlık |
15) |
Konu Tekrarı |
Veri yok |
16) |
Final Sınavı |
Veri yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
Restoran Açmak İstiyorum , 2010 ,Necdet Koç
Profesyonel Restoran Yönetimi ,2010 , Mehmet Sarıışık, Şenol Çavuş , Kurtuluş Karamustafa
|
Diğer Kaynaklar: |
Food Around The World, Margaret McWilliams, 2003,Pearson
Practical Cookery 11.th edition, John Campbell, David Foskett, Victor Ceserani, 2008, Hodder Education
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası lojistik alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar. |
|
1) |
Lojistik disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, lojistik ve taşımacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklar |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanır, sonuçları yorumlar ve çözüm önerir. |
|
3) |
İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. |
|
3) |
İşletme misyon ve amaçlarını destekleyecek bir lojistik sistemi dizayn eder. |
|
4) |
Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. |
|
4) |
Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit eder ve riskleri gidermek için önlemler alır. |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilir ve yaratır. |
|
6) |
Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder |
|
6) |
Karmaşık ve hızla değişen koşulları, ulusal/uluslararası işletme dünyasının dinamiklerini, ilgili uluslararası lojistik ve tedarik zinciri çevresini analiz eder |
|
7) |
Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. |
|
7) |
Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilir. |
|
8) |
Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. |
|
8) |
Farklı sosyal çevreden insanlarla İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurar, lojistik ve tedarik zinciri alanlarında küresel dinamikleri takip etmek ve yorumlamada İngilizce yeterliliğe sahiptir. |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilir, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirir ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olur. |
|