ISLT203 Kültürlerarası İletişim ve Etikİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Uluslararası FinansÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Uluslararası Finans
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISLT203
Ders İsmi: Kültürlerarası İletişim ve Etik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi BEYNAZ UYSAL
Dersi Veren(ler):










Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste iş hayatında kullanılan iletişimin temel özellikleri üzerinde durulmaktadır. İş hayatında kullanılan iletişim; kültürlerarası iletişim, iletişim teknolojilerinin iletişim üzerindeki etkisi ve etik iş davranışları çerçevesinde ele alınmaktadır. Bu çerçevede dersin iş hayatında kullanılan sözlü ve yazılı iletişim araçlarının etkili biçimde kullanılmasına yönelik öğrencilere ışık tutması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu dersin konular arasında temel iletişim bilgileri, sözlü ve sözsüz iletişim, etkili dinleme, duygusal zeka, kültürün iletişime etkisi, sunum teknikleri, iş hayatında iletişim, sosyal medyada iletişim gibi konular yer almaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İş etiği alanındaki uzmanların farklı yaklaşımlarını değerlendirebilecek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Durum, amaç ve hedef kitleye uygun belgeleri planlayıp yazarak, yazılı iletişimi tarif edebilecek ve uygulayabilecek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Açık, özlü, saygılı ve duruma uygun ifadeyle konuşarak, sözlü iletişimi tarif edebilecek ve uygulayabilecek
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Kişisel ve profesyonel ortamlarda, çeşitli yazılı iletişim, konuşma ve dinleme yöntemlerini ve açıklama ve tartışma tekniklerini etkin şekilde uygulayabilecek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin ve ders izlencesinin tanıtılması yok
2) Temel iletişim bilgileri İzlencenin gözden geçirilmesi ve bir sonraki konunun okunması
3) Temel iletişim bilgileri Bir önceki ders konusunun gözden geçirilmesi ve bir sonraki ders konusunun okunması
4) Sözlü ve sözsüz iletişim Bir önceki ders konusunun gözden geçirilmesi ve bir sonraki ders konusunun okunması
5) Dinleme ve öğrenme Bir önceki ders konusunun gözden geçirilmesi ve bir sonraki ders konusunun okunması
6) Duygular ve duygusal zeka Bir önceki ders konusunun gözden geçirilmesi ve bir sonraki ders konusunun okunması
7) Kültür(yüksek bağlamlı & düşük bağlamlı kültürler) Önceki ders konularının gözden geçirilmesi ve vize sınavına hazırlanılması
8) Vize exam Bir sonraki ders konusunun okunması
9) Kültür (Hoftede’nin Kültür Boyutları ve Kültürlerarası İletişim) Bir önceki ders konusunun gözden geçirilmesi ve bir sonraki ders konusunun okunması
10) Sunum teknikleri (sunuma hazırlık) Bir önceki ders konusunun gözden geçirilmesi ve bir sonraki ders konusunun okunması
11) Sunum teknikleri (sunum) Bir önceki ders konusunun gözden geçirilmesi ve bir sonraki ders konusunun okunması
12) Kariyerde iletişim Bir önceki ders konusunun gözden geçirilmesi ve bir sonraki ders konusunun okunması
13) Başarılı İş görüşmeleri &Öğrenci Sunumları Bir önceki ders konusunun gözden geçirilmesi ve bir sonraki ders konusunun okunması
14) Sosyal medyada iletişim &Öğrenci Sunumları Önceki ders konularının gözden geçirilmesi ve final sınavına hazırlanılması
15) Final sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Demet Gürüz ve Ayşen Temel Eğinli. Kişilerarası İletişim, 2022, 10. Basım, Nobel Yayınları, ISBN: 978-605-542-638-5
Ayda Uzunçarşılı Soydaş, Kültürlerarası İletişim, 2010, 1. Basım, Parşömen Yayıncılık, ISBN: 978-605-4452-02-6. Kory Floyd and Peter Cardon. Business and Professional Communication: Putting People First, 2. Baskı, McGraw-Hill 2024. ISBN: 9781260262551 (Belirtilen bu İngilizce kitap, öğretim görevlisi tarafından ders sunumlarında kullanılmak üzere temel alınmaktadır. Dersin sunum notları öğretim görevlisi tarafından öğrencilerle paylaşılmaktadır.)
Diğer Kaynaklar: Demet Gürüz ve Ayşen Temel Eğinli. Kişilerarası İletişim, 2022, 10. Basım, Nobel Yayınları, ISBN: 978-605-542-638-5
Ayda Uzunçarşılı Soydaş, Kültürlerarası İletişim, 2010, 1. Basım, Parşömen Yayıncılık, ISBN: 978-605-4452-02-6.
Kory Floyd and Peter Cardon. Business and Professional Communication: Putting People First, 2. Edition, McGraw-Hill 2024. ISBN: 9781260262551 (This English book is used by the lecturer as a basis for course presentations. The lecturer shares the lecture notes with the students).

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek.
1) -disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2)  ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek.
3)  bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek
3) Bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek.
4) Bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek.
4)  bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
5)  kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6)  güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek
6) Güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek.
7)  küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek
7) Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek.
8)  alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek.
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek.
9)  kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek.
1) -disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2)  ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek.
3)  bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek
3) Bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek.
4) Bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek.
4)  bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
5)  kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6)  güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek
6) Güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek.
7)  küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek
7) Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek.
8)  alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek.
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek.
9)  kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 5
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 1 10 10
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 113