SKY217 Kültür Endüstrisi Yönetimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sanat ve Kültür YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sanat ve Kültür Yönetimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SKY217
Ders İsmi: Kültür Endüstrisi Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bir öğrenci, 15 dakika geç kalırsa, geç / geç kabul edilir. Üç gecikmeyle öğrenci tam bir yokluk biriktirir. Öğrenci, sınıf döneminin yarısını kaçırırsa, tam bir eksiklik olur. Bir öğrencinin 6 randevusu aştığı zaman, öğretim görevlisi Öğrenci İşleri ve Akademik Bölüm Koordinatörü ile irtibata geçecek ve öğrenciyle müdahale oturumu isteyecektir. Müdahale oturumunun amacı, öğrencilerin zamandan tasarruf etmek ve yönetmek için yeni yollar öğrenmelerine yardımcı olacak bir müdahale programı geliştirmek ve uygulamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, estetik, tarih, siyasi, ekonomik ve kültür bağlamında kültür endüstrisinin sosyal yaşamındaki rollerini analiz etmek için tasarlanmıştır; kültür endüstrisi bağlamında kültür-sanat organizasyonlarının yönetim yapılarını ve uygulamalarını incelemek ve kültür endüstrisi ile yönetim literatürü arasındaki ilişkileri anlamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) teorik
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • "Kültür" ve "Kültür Endüstrisi" kavramlarını tanımlamak • Estetik, tarih, siyasi, ekonomik ve kültür bağlamında kültür endüstrisinin toplumsal yaşamdaki rollerini analiz etmek • Frankfurt Okulu'nu ve Eleştirel Teoriyi açıklamak. • "Kültür endüstrisi" etrafındaki tartışmaları analiz etmek • Kültür yönetimi ve kültür siyaseti kavramlarını tanımlamak • Kültür-sanat organizasyonlarını ve yönetim yapılarını analiz etmek • "Organizasyon kültürü" kavramını ve farklılaşmasını tanımlamak genel araştırma
2) müfredatı kavrama araştırma
3) • Frankfurt Okulu'nun oluşumuyla sonuçlanan geçmişi tanımlayın. • Frankfurt Okulu'nda diyalektik oyunların rolünü tanımlayın • Frankfurt Okulu filozoflarını ve yaklaşımlarını açıklayın Frankfurt Okulu'na giriş, Frankfurt Okulu'nda diyalektik
4) • Frankfurt Okulu'nda zihin, eleştiri ve psikanaliz kavramlarının nasıl çalıştığını açıklayın • Frankfurt Okulu felsefecilerinin zihin, eleştiri ve psikanalizle ilgili yaklaşımlarını karşılaştırmak ve karşılaştırmak Frankfurt Okulu'nda zihin, eleştiri ve psikanaliz
5) • Frankfurt Okulu'nun sanatın nasıl göründüğünü açıklayın • Kütle / popüler kültürde sanat yerini ve Frankfurt School'un eleştirisini tartışın. Frankfurt School'da Sanat
6) • "Kültür" ve "Kültür Endüstrisi" derslerinin temel şartlarını tanımlamak ve tanımlamak • Kültür endüstrisi ile kitle kültürü arasındaki ilişkiyi tartışın Kültür ve kültür endüstrisi
7) Kültür endüstrisinin bileşenlerini tanımlamak • Kültür yönetimi tanımlamak • Kültür endüstrisinin temellerini vurgulamak • Kültür endüstrisinin toplumda nasıl işlediğini tartışın Kültür endüstrisi ve kültür yönetimi
8) Kültür politikalarını tanımlayın • Kültür yönetimi ve siyasetinin temellerini vurgulamak • Kültür yönetimi ve politikasının toplumu nasıl etkilediğini tartışın Kültür yönetimi ve kültür politikası
9) tüm notlarla sınava hazırlanma general
10) ara sınav ara sınav
11) • Kültür siyasetini tanımlama ve tanımlama • Kültür politikası ve toplum arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir. • Sanat emeğini ve precarity'yi analiz edin Kültür politikası; Sanat emeği ve precarity
12) • Kültürelciliği tanımlamak ve tartışmak • Çağdaş sanat ile kültürel arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir. • Kültürelciliğin çağdaş sanatı nasıl etkilediğini tartışın çağdaş sanat ve kültüralizm
13) • "Organizasyon kültürü" kavramını açıklayınız. • Kültürler arası farklılaşma ve yönetimi analiz edin ve değerlendirin • Açıklanan kavramları tartışın • "Organizasyon kültürü" kavramı ve kültürler arasında farklılaşma ve yönetim
14) • Kültürler arasında farklılaşma ve yönetim tanımlayın • Kültürleri farklılaşma ve yönetim açısından karşılaştırmak ve kontrastlamak Kültürler arası farklılaşma ve yönetim
15) • Sanat organizasyonlarında yönetim işlevlerinin nasıl olduğunu açıklayın • Sanat organizasyonlarını yönetmenin farklı yönlerini analiz edin ve değerlendirin • Birden çok sanat organizasyonunda sanat yönetimini tartışın Birden çok sanat organizasyonunda ve sanat organizasyonunda "Yönetim"
16) final final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Frankfurt Okulu’nda Sanat ve Toplum, Besim Dellaloğlu, Bağlam Publications
• Adorno: Kitle, Melankoli, Felsefe, (Private Issue), Cogito, YKY Publications
• Theodor W. Adorno, Kültür Endüstrisi, Kültür Yönetimi, İletişim Publications
Diğer Kaynaklar: • Frankfurt Okulu’nda Sanat ve Toplum, Besim Dellaloğlu, Bağlam Publications
• Adorno: Kitle, Melankoli, Felsefe, (Private Issue), Cogito, YKY Publications
• Theodor W. Adorno, Kültür Endüstrisi, Kültür Yönetimi, İletişim Publications

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
2) 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır.
3) 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
5) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. 5
2) 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır. 5
3) 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. 5
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 5
5) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 5
6) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 5
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 5
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Rol oynama
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Teknik gezi
Tez Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Uygulama 4 8
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 45
Sunum / Seminer 6 18
Proje 3 9
Ödevler 15 15
Ara Sınavlar 1 3
Rapor Teslimi 2 6
Final 1 3
Toplam İş Yükü 139