SKY206 20. yy.Sanatı IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sinema ve TelevizyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sinema ve Televizyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SKY206
Ders İsmi: 20. yy.Sanatı II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, 20. yüzyıl sanatını modernizm bağlamında tarihsel olarak değerlendirmektir. Bölümler, okumalar ve vaka analizleri aracılığıyla, 20. yüzyılın ortalarından günümüze modern sanat tarihinde toplumsal ve kültürel ilişkilerin yanı sıra ana anlar ve üslup eğilimleri üzerinde duracağız. Dersler boyunca öğrenciler, metin, ders, tartışma ve görsel / işitsel kaynak kullanımı yoluyla konuyla ilgileneceklerdir.Bu dersin sonunda öğrenci yapabilecekleriniz:

Önemli sanatçıları sanatsal endişeleri, stilleri ve temel etkileri açısından tanımak ve tanımlamak
Sanatsal stilleri ve dönemleri analiz etmenin kritik önemini vurgulayın Soyut Ekspresyonizm'ten günümüze, belli başlı sanat hareketlerinin dönemlerini ve stillerini tanımlamak ve tartışmak ve bu hareketlerle ilişkili sanatçıları isimlendirmek
Resim, heykel, mimarlık ve diğer sanatların İzlenimcilik işlevini gerçeküstücrece inceleyin
İzlenimcilikten Sürrealizme resim, heykel, mimari, diğer sanat ve dönem stillerinin işlevini değerlendirebilme
Dersin İçeriği: oyut Ekspresyonizmin meydana geldiği süreyi tanımlayabilecektir.
Soyut Ekspresyonizmin etkisini tanımlayabilecektir.
Soyut Ekspresyonist stilin en önemli ressamını tanımlayın; Jackson Pollock
Öznelerin çeşitlerini tanımlar Soyut Ekspresyonistler tasvir eder
Soyut Ekspresyonist ressamların amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve onların amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın. Soyut Ekspresyonizmin Tartışılması
Tartışma
Sabit Kenarlı Boyanın oluştuğu süreyi tanımlayın.
Sabit Kenar Boyama stilinin en önemli ressamlarını belirleyin
Sabit Kenar Boyacılığının etkisini tanımlayın
Sabit Kenar Resim sanatçılarının tasvir ettiği konuları tanımlayın
Sabit Kenar Resim sanatçılarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın.

Art Brut'un gerçekleştiği dönemi tanımlayın.
Art Brut hareketinin adını nasıl aldığını açıklayın
Art Brut hareketi ile ilişkili en büyük sanatçıları tanımlayın
Sanat Brut'un tasvir ettiği konuları tanımlayın
Art Brut ressamlarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın.
CoBrA'nın oluştuğu süreyi tanımlayın
CoBrA hareketinin adını nasıl aldığını açıklayın
CoBrA hareketinin ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın
CoBrA'nın en önemli ressamlarını tanımlayın
Neo-Dada'nın meydana geldiği zamanı tanımlayın.
Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve neden değiştiğini açıklayın
Neo-Dada hareketinin nasıl başladığını açıklayın
Neo-Dada ressamlarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın.
Sanatı siyasi mesaj olarak tanımlayın ve tanımlayın
Pop Sanat'ın gerçekleştiği dönemi tanımlayabilecektir.
Pop Art hareketinin adını nasıl aldığını açıklayabilecektir.
Pop Sanat'ın en önemli ressamını tanımlayın; Andy Warhol
Neo-Dada ve Pop Art arasındaki farkı tanımlama
Pop Art hareketinin ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın
Pop Sanat sanatçılarının ticari sanat ve popüler kültüre olan ilgisini açıklayın
Fluxus'un oluştuğu süreyi tanımlayın
Fluxus hareketinin adını nasıl aldığını açıklayın
Fluxus hareketinin ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın
Fluxus'un en önemli sanatçısını belirleyin; Joseph Beuys
Minimalizmin gerçekleştiği dönemi tanımlayın.
Minimalizm ile önceki geometrik sanatlar arasındaki farkı tanımlayabilecektir.
Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve neden değiştiğini açıklayın
Minimalist stille ilgili en büyük sanatçıları tanımlayın
Kinetik ve Op Art oluşma dönemini tanımlayın
Kinetik Sanat ve Op Art arasındaki farkı tanımlama
Kinetik ve Op Art stili ile ilişkili en önemli sanatçıları tanımlayın
Dünya Sanatının meydana geldiği zamanı tanımlayın.
Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve neden değiştiğini açıklayın
Dünya Sanatının nasıl başladığını açıklayın
Dünya Sanatının adının nasıl geçtiğini açıklayın.
Kinetik ve Op Art stili ile ilişkili en önemli sanatçıları tanımlayın
Dünya Sanat sanatçılarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) kuramsal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müfredat Ders Anahatlarını tartışın, Eğiticinin tamamlandığını doğrulaması müfredat tartışması
1) Brut Art Brut'un gerçekleştiği dönemi tanımlayın • Art Brut hareketinin adını nasıl aldığını açıklayın • Art Brut hareketi ile ilişkili en önemli sanatçıları tanımlayın • Sanat Brut'un tasvir ettiği konuları tanımlayın • Art Brut ressamlarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve hedeflerine nasıl ulaştıklarını açıklayın.
1) Minimalism Minimalizmin gerçekleştiği dönemi tanımlayın. • Minimalizm ile önceki geometrik sanatlar arasındaki farkı tanımlayın • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Minimalist stille ilgili en büyük sanatçıları tanımlayın
1) Earth Art • Dünya Sanatının meydana geldiği süreyi tanımlayın • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Dünya Sanatının nasıl başladığını açıklayın • Dünya Sanatının adının nasıl geçtiğini açıklayın • Kinetik ve Op Art stili ile ilişkili en önemli sanatçıları tanımlayın • Dünya Sanat sanatçılarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın
2) Soyut Ekspresyonizmin Tartışılması 385/5000 • Soyut Ekspresyonizmin meydana geldiği dönemi tanımlayın • Soyut Ekspresyonizmin etkisini tanımlayabilecektir. • Soyut Ekspresyonist stilin en önemli ressamını tanımlayın; Jackson Pollock • Öznelerin çeşitlerini tanımlar Soyut Ekspresyonistler tasvir eder • Soyut Ekspresyonist ressamların amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve hedeflerine nasıl ulaştıklarını açıklayın.
3) Hard Edge Painting • Sert Kenar Resimlerinin oluştuğu süreyi tanımlayın • Sabit Kenar Boyama stilinin en önemli ressamlarını tanımlayın • Sert Kenar Boyacılığının etkisini tanımlayın • Sert Kenar Resim sanatçılarının tasvir ettiği konuları tanımlayın • Sabit Kenar Resim sanatçılarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve hedeflerine nasıl ulaştıklarını açıklayın.
5) CoBrA • CoBrA'nın oluştuğu süreyi tanımlayın • CoBrA hareketinin adını nasıl aldığını açıklayın • CoBrA hareketinin ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın • CoBrA'nın en önemli ressamlarını tanımlayın
6) Neo-Dada • Neo-Dada'nın oluştuğu zamanı tanımlayın • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Neo-Dada hareketinin nasıl başladığını açıklayın • Neo-Dada ressamlarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve hedeflerine nasıl ulaştıklarını açıklayın. • Sanatı siyasi mesaj olarak tanımlayın ve tanımlayın
7) Pop Art • Pop Sanat'ın gerçekleştiği dönemi tanımlayın • Pop Art hareketinin adını nasıl aldığını açıklayın • Pop Sanat'ın en önemli ressamını tanımlayın; Andy Warhol • Neo-Dada ve Pop Art arasındaki farkı tespit edin • Pop Sanat akımının ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın • Pop Sanat sanatçılarının ticari sanat ve popüler kültüre olan ilgisini açıklayın
8) Abstract Expressionism, Hard Edge Painting, Art Brut & Pop Art ara sınav
9) Fluxus ve Joseph Beuys • Fluxus'un oluştuğu süreyi tanımlayın • Fluxus hareketinin adını nasıl aldığını açıklayın • Fluxus hareketinin ne tür şeyler üzerinde yoğunlaştığını açıklayın • Fluxus'un en önemli sanatçısını belirleyin; Joseph Beuys
11) Kinetic and Op Art • Kinetik ve Op Art oluşma dönemini tanımlayın • Kinetik Sanat ve Op Art arasındaki farkı tanımlama • Kinetik ve Op Art stili ile ilişkili en önemli sanatçıları tanımlayın
13) Genç İngiliz Sanatçıları Tartışması Genç İngiliz Sanatçıların dönemini tanımlayın • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Genç İngiliz Sanatçıların amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın • Sanat ekonomisini tanımlamak
14) Young British Artists Graffiti Sanatının gerçekleştiği dönemi tanımlayın • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Graffiti Sanatının nasıl başladığını açıklayın • Graffiti Art sanatçılarının amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve amaçlarına nasıl ulaştıklarını açıklayın.
15) Modern art from 1945 to 1999 Modern art from 1945 to 1999
16) final final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Makaleler haftalık olarak verilmektedir.
Articles are given weekly.
Diğer Kaynaklar: Arnason , H. H., History of Modern Art: Painting, Sculpture, Architecture, Photography, 7th edition, Boston: Pearson, 2010

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme 5
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme 5
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme 5
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme 5
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme 5
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme 5
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama 5
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Tez Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Uygulama 16 16
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 45
Sunum / Seminer 7 21
Proje 11 22
Ödevler 15 22
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 180