Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
● Kültür Politikaları ve Strateji dersinin içeriğinin tanımlanması
● Dünya ve Ülkemiz Sanat Politikaları hakkında genel bilgi verilmesi
● Müze Kavramının tanımlanması
|
• Ders Programı
• Ders içeriklerinin konuşulup tartışılması
|
2) |
● İtalya da ilk müzecilik ve koleksiyonerlik kavramının oluşması. Müzeciliğin tanımının yapılması
● Avrupada , iİngilterede müzeciliğin başlaması Sanat eserinin el değiştirmesi ve sanatın satılabilmesi.
● Bir obje, Sanat eseri demek için hangi özellikleri taşımalıdırKonunun incelenmesi
|
• İtalya da kral ve soyluların Rönesans’tan sonraki sanat koruyuculuğu
• Sanat koruyuculuğu yaparken biriktirdikleri sanat eserlerini antik yunan ve mısır eserlerini de satın alarak zenginleştirmeleri.
• Bu eserleri saray salonlarına koyarak gösterme çabaları
• Daha sonra devletin bu koleksiyonlara el koyarak kamulaştırması.
• Müzelerin açılışı.
• Müzelerin gelişimi ve eser toplama çalışmaları. |
3) |
• Avrupada Kültür kavramının gelişiminin ve anlamının incelenmesi
• Avrupa da İtalya, Fransa, İngiltere ve Almanyada kültür tanımlanması ve örneklerle anlatılması.
• Almanya da Bauhause modelinin içerdiği kavram ve amaçlarının anlatılması
• Bu modelin toplumsal kültürü etkilemesinin incelenmesi
• Devlet politikasının bu sanat akımına nasıl sekte vurduğunun anlatılması
|
• Avrupada kültür kavramı nasıl gelişti.
• Sanatın el değiştirmesi.
• Uluslararası müzayede salonlarının açılması
• Değişik ülkelerde dini ve siyasi etkilerle oluşan Kültür kavramı.
• Bauhause Sanat Eğitimi programının getirdiği yenilikler. Halk için yapılan sanat ile halkın estetik değerlerinin gelişiminin sağlanması.
• Bu sanat akımının Belediyeler ve devlet kanalıyla sekil değiştirmesi.
|
4) |
● Ülkemizde Cumhuriyet Dönemi Atatürk’ün Kültür politikasının incelenmesi
● Bu dönem açılan Yeni üniversiteler.ve Yeni bölümlerin incelenmesi
● Arkeoloji veMüzecilikde ki gelişmelerin incelenmesi
|
• Ankara Anadolu Medeniyetleri Müzesinin incelenmesi ve diğer Anadulu müzelerinden örnekler.
• İstanbulda bir Botanik bahçesi filmi ile Ankara Anadolu medeniyetleri Müze filmi ve görselleri
Atatürkün Avrupaya eğitime gönderdiği mimar, sanat tarihçi, arkeolog, Botanik ve diğer konularda bilim adamı yetiştirme çabaları.
|
5) |
● 1980-2000 arası kültür Politikamız. açıklanması
● Bu dönem yetişen sanatçılar ve eserlerinin örneklerle gösterilmesi
● Santçıların eserlerinin incelenmesi
|
• Sanatçıların Politik olaylardan etkilenmesi
Her öğrenci bir sanatçı inceleyerek sunum yapacak
|
6) |
• 2000 sonrası Kültür Politikalarımızın. incelenmesi
• Bu dönem Büyük sehirler ve Anadoludaki diğer şehirlerdeki kültür Politikaları sanat olayları, büyük organizasyonlar, dünya çapında yaptığınız organizasyonların anlatılmasi
|
• Sanat olaylarının incelenmesi |
7) |
• Festival tanımlanması
• Ülke çapında ve uluslararası festivallerin anlatılması
• Anlatılan festivallerin analizinin yapılması
• Safranbolu Altın Safran Belgesel film festivali.
|
Safranbolu festivali bire bir örnekler ve heryıl gelişerek büyüyen festivalde yapılanlar. |
8) |
• Her öğrenci hazırladığı festival projesinin sunumunu yapacak. |
ara sınava hazırlık |
9) |
ara sınav |
ara sınav |
10) |
• Kültür Politikamız içinde tarihi dokunun festivallerde kullanılmasının, getirileri ve zararlarının anlatılması
• Bu tür festivallerden örneklerin anlatılması
• Uluslararası fayda ve yıpranma payının incelenmesi
|
• Efes , Aspendos antik tiyatroları ve festivallerde kullanımı.
• Görsellerle desteklenecek.
|
11) |
● Değişik festivallerin ,yapılandırılmasını incelemek üzere öğrencilere dağıtılması |
• Festivallerin amacına ulaşıp ulaşmadığının sorgulanması. Analizi
Uygulamalar.
Türkiyede ne tür festivallerin yapıldığının araştırılması.
|
12) |
• İstanbuldaki uluslararası sanar festivallerinin anlatılması
• Bienal nedir. Bu yıl yapılan Bienalin anlatılması
• Bienal eserlerinin ve sanatçıların açılımı
• Bienalin konu ve yer seçimi hakkında tartışma açılması
|
• Bienal mekanları ve eserler
Bienal gezisi ve hak.Görsellerin sunum çalışması.
|
13) |
• Kitap, Antika, ve daha spesifik konularda yapılan festivaller. açıklanması
• Ülkemizdeki belgesel ve imgesel film festivallerinin anlatılması
|
• Festivallerden örnekler.
Geçmiş fertivallerden örnekler.
|
14) |
• TV.Radyo ve benzeri yayın kuruluşlarının Günümüzdeki kültür Politikaları. anlatılması
• TRT Kurumunun işlevi ve kültür politikasının anlatılması
• Diğer TV yayın organlarının kültür politikaları. tanımlanması |
• Günümüz yayıncılık örnekleri ve RÜTÜK
Değişik kanalların Kültür politikaları.
|
15) |
Final sınavı öncesi genel ders tekrarı |
Final sınavı öncesi genel ders tekrarı |
16) |
final |
final |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
2) |
1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
6-Duyusal algıyı somutlaştırır. |
5 |
3) |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
5 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
5 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
6) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
5 |
7) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
3 |