Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
● Müzecilik dersinin içeriğinin tanımlanması
● Topraklarımızın ve Anadolunun Önemi hakkında genel bilgi verilmesi
İngilizce mesleki terimlerin tanımlanması
|
• Ders Programı
• Ders içeriklerinin konuşulup tartışılması
• Bu derste öğrenmek istedikleri, beklentileri
• Müzecilik hakkında kronolojik geçmişin sorgulanması
Anadoludaki önemli ve iz bırakan kültürlerin Müzelerdeki eserleri ve önemi..
|
2) |
● Müzecilikte kullanılan terminolojinin tanımının yapılması
● Cumhuriyet döneminden günümüze Müzeciliğin gelişiminin tartışılması
● İstanbul’un müzelerini ne kadar tanıyoruz?
|
• Müzecilik kavramı, Çağdaş Müzecilik okumaları
• İCOM Milletler Arası Müzeler Konseyi.Türkiye Milli Komitesi.2004
• Yönetmelik 2004
•
|
3) |
• UNESCO 1972 Kültürel Mirası Koruma Sözleşmesi Tanımlanması
• Müzenin Amaç ve İşlevinin anlatılması
• Müze türlerinin Analiz edilmesi.
• Öğrencilerden gelen bilgilerin toparlanması.
• Arkeoloji m, Etnoğrafya m, Tarih m, Güzel Sanatlar m, Açıkhava m, Bilim m, Askeri m, Özel müzelerin tanıtılması
|
Değişik müzelerden görsellerle anlatılması.
|
4) |
● Müzelerde sergileme ve depolamabve koruma Tekniklerinin incelenmesi
● Müzelerin koruduğu eserlerin koruma yöntemlerinin incelenmesi
● Bildiğimiz Müzelerden yola çıkarak iyileştirme yöntemlerinin tartışılmasi
İstanbul arkeoloji Müzesinin tanıtılması ve analizi
|
Ön Hazırlık Materyali
• Topkapı Sarayı,Dolmabahçe Sarayı, Beylerbeyi Sarayı.Benzerlikler farklılıklar ve müzecilik içindeki yeri.
Arkeoloji Müzeleri .İstanbul arkeoloji Müzesi,Ankara Anadolu Medeniyetleri Müzesi,Gaziantep arkeoloji Müzesi Tanıtılması
|
5) |
● Çağdaş Müzecilik Kuralları nelerdir? açıklanması
● Araştırma konusu müzeler ile ilgili üç sunum yapılacak Toplanan görseller sunulacak
● Çağdaş müze binası, vitrin, sergileme teknikleri
● Çağdaş müzecilikte sunumun ilgi çekici olması,Bilgisayar Destekli,interaktik sistem,similatör gibi teknolojik imkanlardan yararlanma ve bu teknolojinin incelenmesi
|
Sabancı Müzesi ve sunum teknikleri üzerinde konuşulacak
Pera Müzesi ve sunum teknikleri üzerine konuşulacak
|
6) |
● Depolarda saklanan sergilenmeyen eserlern, ısı, ışık, nem ortamları,analiz edilecek.
● Koruma ve saklamanın öneminin anlatılması
● Konservasyon ve restorasyon tekniklerinin anlatılması.
● Saklanan ,depolanan eserlerin deprem, yangın ve sel baskınlarından koruma önlemlerinin alınması anlatılacak.
|
Topkapı sarayı Müzesi neden önemlidir? Nedenleri incelenecek.
• Topkapı Sarayı Müzesi Depoları İncelenecek.
• Dolmabahçe Sarayı Müzesi ve depoları üzerine inceleme yapılacak.
|
7) |
• TBBM ne bağlı müzeler. Tanımlanması
Bu müzelerin yönetimi ve kullanım hakları
|
• Saray Müzelerin kullanımı
• İstanbuldaki bu müzelerin bu gün nasıl kullanıldığı.
• Devlete getirdiği katma değer
• Görsel malzeme ile işlenecek.
• Dolmabahçe Sarayı ve Yıldız Sarayı belgeseli izlenecek.
|
8) |
Ara sınav
|
Ara sınav
|
9) |
• Türkiyede Müzecilikle ilgili yasal düzenleme ve kurumsal yapı nedir? açıklanması
• Kültür ve Turizm Bakanlığı’na Bağlı Müelerin Kurumsal Yapısının anlatılması
• DÖSİM Döner Setmaye İşletmeleri Merkez Müdürlüğünün incelenmesi
Bilet gelirleri, müze kart gelirleri, mekan kiralama gelirleri, hediylik eşya satışından gelen gelirlrin, Döner sermaye içinde dağılmasının anlatılması.
|
• DÖSİM örneklemlerle anlatılacak.
• Tüm Anadoludan hediyelik eşya seçimi,
• Müze ihtiyaçlarının önem sırasına göre giderilmesi.?
• günümüzde Müzelerin hediyelik eşya ve bilet giderlerinin bir şirket tar. Yönetilmesi.
|
10) |
● Özel Müzelerin Kurumsal Yapısı.
İstanbul’da özel müze statüsüne ait kurum ve kuruluşlar. İBB ait müzeler. Vakıflar Genel Müdürlüğüne Ait Müzeler, Üniversitelere ait Müzeler, Genel Kurmay Başkanlığına bağlı Müzeler, Şahıslara ait müzeler, Şirket ve Bankalara ait Müzeler. Diğer Kamu Kurumlarına ait Müzeler
|
• Özel müze statüsündeki müzeleri örneklemlerle göstermek.
• Vakıflara ait Müzelerin yönetimi denetimi, korunması,
• Müzelerin iç yönetimi.
|
11) |
• Askeri Müzelerin iç yönetiminin . anlatılması
• Askeri Müzelerin koleksiyonlarının korunması,Restorasyonlarının yapılması, sergilenmesi konularının açıklanması
Deniz Müzesi, Askeri Müze, Havacılık Müzesi nin tanıtılması
|
• Müze Yönetimi ve Finansman
• Müzelerin sivil toplum Paydaşlarından destek alması.
• Sponsorluk ve iş birliği.
• Müzelerin, vizyon ve misyonunu genişleterek, çağdaş müze haline getirme çalışmaları.
|
12) |
• Özel Müzelerin (İstanbul Modern gibi….) Büyük projelerindeki Paydaşlarının açıklanması
Müzelerde alternatif yapılanmalar Konusunun anlatılması
|
• Tarihi Mekanların Müze olarak Kullanılması.?
• Bu tür müzelere örnekler?
• Tarihi Binaların Çağdaş Sanat Müzeleri olarak kullanılması( Mekanların beyaz küpe dönüştürülerek kullanılması)
|
13) |
• Örneklerle anlatılması
• Çağdaş Müzeciliğin Kurumsal Yapısının tanımlanması
Depo ve Antrepo gibi alanların Müzeye dönüştürülmesinin anlatılması
|
• İstanbul Modern Müzesi.
• Pera Müzesi.
• Tarihi ve eski işlevini yitirmiş binaların Galerilere dönüştürülmesi
• Ören yerlerinin konser salonu olarak kullanılması ve sakıncaları.
|
14) |
Bütüncül çalışma
|
Bütüncül çalışma
|
16) |
Bütüncül çalışma
|
Bütüncül çalışma
|
16) |
Final sınavı
|
Final sınavı
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
2) |
1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
6-Duyusal algıyı somutlaştırır. |
5 |
3) |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
5 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
5 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
6) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
5 |
7) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
4 |