Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Öğrencilere dersin tanıtılması
• Ders Programı
• Ders içeriklerinin konuşulması ve tartışılması
Ders programının tartışılması
Ders programnın incelenmesi
|
Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
|
2) |
• Popüler Kültür, Kapitalizm ve Kitle Kültürü kavramlarının tanımlanması
• Popüler kültüre genel bir bakış açısıyla değerlendirilmesi
Ders anlatımı
Grup içi tartışma
|
ödev |
3) |
• Bakmak/Görmek: Temsil etmek, imge, ideoloji ve anlam kavramlarının tanımlanması
• ideoloji kavramının değerlendirilmesi
Tartışma
Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
|
Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
|
4) |
• Medya kuramların genel olarak tanımlanması
• Medya kuramların değerlendirilmesi
Tartışma
|
Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
|
5) |
• Sosyal medya ve medyanın değişimi konularının örneklerle tanımlanması
• Sosyal medyanın değerlendirilmesi
Tartışma
|
Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
|
6) |
• Yapısalcılık ve Post Yapısalcılık kuramlarının tanımlanması
• Ferdinand de Saussure, Claude Levi-Strauss ve Will Wright’ın kuramlarının tanıtılması ve analiz edilmesi
• Yapısalcılık ve Post Yapısalcılık kuramlarının değerlendirilmesi
Tartışma
|
Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
|
7) |
• Yapısalcılık ve Post Yapısalcılık kuramlarının tanımlanması
• Roland Barthes: Mythologies, Jacques Derrida ve Jacques Lacan’ın kuramlarının tanıtılması ve analiz edilmesi
• Yapısalcılık ve Post Yapısalcılık kuramlarının değerlendirilmesi
Tartışma
Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
|
Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
|
8) |
• 7 haftada yer alan ders içerikleri |
• 7 haftada yer alan ders içerikleri |
9) |
ara sınav |
ara sınav |
10) |
• Antonio Gramsci’nin tanıtılması
• Hegemonya ve İdeoloji kavramlarının tanıtılması ve analiz edilmesi
• Hegemonya kavramının değerlendirilmesi
Tartışma
|
Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
|
11) |
• Medya ve “Öteki”nin temsil edilmesi sorununun tanıtılması
• Medya ve “Öteki” sorununun değerlendirilmesi
Tartışma
|
Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
|
12) |
• Toplumsal cinsiyet ve Feminizm kuramlarının tanıtılması
• Feminizm kuramlarının değerlendirilmesi
Tartışma
|
Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
|
13) |
• Postmodernizm kavramının tanıtılması
• Jean-Francois Lyotard, Jean Baudrillard ve Fredric Jameson’nın kuramlarının tanıtılması ve analiz edilmesi
• Postmodernizm kavramının değerlendirilmesi
Tartışma
|
Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
|
14) |
• Türkiye’de medya yapısının tanıtılması ve analiz edilmesi
• Türk medyasının değerlendirilmesi
Tartışma
i
|
Ödev: Final Sınavı için okumaların verilmesi
|
15) |
• 14 haftada yer alan ders içerikleri |
• 14 haftada yer alan ders içerikleri |
16) |
final |
final |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. |
2 |
2) |
1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
6-Duyusal algıyı somutlaştırır. |
3 |
3) |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
2 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
4 |
6) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
2 |
7) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
3 |