Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Müşteri ilişkileri yönetimini (MİY) tanımlama
• MİY’in amaç ve faydalarını anlama
• MİY’in bileşenlerini açıklama
• MİY ile ilgili önemli kavramları açıklama
• MİY kullanan kişiler ve kullanım nedenlerini anlama
|
|
2) |
• MİY’nin çıkış noktası ve önemini anlama
• Şirketlerin MİY ile deneyimlerini anlama: Başarı ve başarısızlık nedenleri
• MİY uygulamadaki güçlükler ve bu güçlüklerle başa çıkma yöntemlerini tanımlama
• MİY uygulamalarını genişletmeyi açıklama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
3) |
• İlişkisel pazarlamanın çıkış noktası ve tanımını anlama
• İlişkisel pazarlamada uygulanabilecek durumları açıklama
• İlişki özelliklerini tanımlama
• İlişkisel pazarlama ve MİY bağlantısını anlama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
|
4) |
• İnsan faktörünü anlama
• Şirket ortamını ve çevresini açıklama
• Değer zincirini anlama ve açıklama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
5) |
• Müşteri ilişkilerini yönetmeyi açıklama
• Müşteri entegrasyon problemini anlama
• Müşteri veri entegrasyonunu tanımlama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
6) |
vize sınavı |
|
7) |
• Teknoloji dönüşümünü anlama
• Pazarlamada teknolojik gelişmeleri açıklama
• Ortaya çıkmakta olan yeni teknolojik uygulamaları tanımlama
• Başarılı örnekleri açıklama
|
|
8) |
• Veriyi tanımlama
• Veriyi elde etme ve dönüştürmeyi açıklama
• Veri madenciliğini tanımlama
• MİY ve veri yönetimini anlama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
9) |
• Satışı güçleştiren faktörleri açıklama
• Satış ve MİY uygulamalarındaki değişiklikler
• Satış süreci ve MİY’e katılımı anlama
• MİY’deki “İ”yi anlama
• Satış ve müşteri ilişkisi döngüsünü açıklama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
10) |
• Teknolojinin satıştaki önemini anlama
• Müşteriler hakkındaki bilginin önemini açıklama
• Satış gücü iletişimini açıklama
• Satış gücü otomasyon teknolojisini tanımlama
• MİY sistemleri ve otomasyon uygulamaları
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
11) |
• Müşteri-şirket kar zincirindeki önemli kavramları anlama: memnuniyet, sadakat, ve karlılık
• Hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetini açıklama
• Müşteri sadakatini tanımlama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
|
12) |
• Pazarlama otomasyonunu tanımlama
• Pazarlama otomasyonunun MİY’deki rolünü açıklama
• Pazarlama otomasyon yazılımı ve pazarlama iletişimi
• MİY’in pazarlama otomasyonu ile entegrasyonu
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
13) |
• MİY yatırım geri dönüşünü hesaplamayı anlama
• Verimlilik için MİY sistemleri ve yazılımlarını tanımlama
• MİY matrisini tanımlama: takip edilecek ve ölçülecek faktörler
• MİY değerlendirme çerçevesini açıklama
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
14) |
• Müşteri gizliliği ve etiği tanımlama
• Gizlilik ve etiğin MİY’deki önemini anlama
• MİY’in geleceği: müşteri ilişkilerinde güncel konular
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
15) |
final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
|
2) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
3) |
Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. |
|
4) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. |
|
5) |
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. |
|
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
|