Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Öğrencilere dersin tanıtılması
• Ders Programı
• Ders içeriklerinin konuşulması ve tartışılması
Ders programının tartışılması
|
Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
|
2) |
• Dünyada ilk yerleşim yerleri ve şehirleşmenin başlangıcı konularının tanımlanması
• Dünyada ilk yerleşim yerlerinin değerlendirilmesi
Tartışma
|
Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
|
3) |
• Mezopotamya coğrafyasının tanıtılması
• Mezopotamya sanatı ve mimarisinin analiz edilmesi
• Mezopotamya coğrafyasının değerlendirilmesi
Tartışma
|
Ödev: Bir sonraki ders için okumaların verilmesi
|
4) |
• Antik yunan yerleşkelerinin tanıtılması
• Antik yunan sanatı ve mimarisinin analiz edilmesi
|
• Antik yunan yerleşkelerinin değerlendirilmesi |
5) |
• Roma uygarlığının tanıtılması
• Roma uygarlığının sanatı ve mimarisinin analiz edilmesi
|
• Roma uygarlığının değerlendirilmesi |
6) |
• Orta Çağ (Medieval) döneminin tanımlanması
• Orta Çağ (Medieval) döneminin sanatı ve mimarisinin analiz edilmesi
|
• Orta Çağ (Medieval) döneminin değerlendirilmesi
|
7) |
• Rönesans ve Barok döneminin tanımlanması
• Rönesans ve Barok döneminin sanatı ve mimarisinin analiz edilmesi
|
• Rönesans ve Barok döneminin değerlendirilmesi
|
8) |
ara sınav |
ara sınav |
9) |
• Sanayi devrimi ve büyük şehrin ortaya çıkışının tanımlanması ve tartışılması
• Yeni sınıf bilincinin tanımlanması
• Yeni sanat akımlarının tanıtılması ve analiz edilmesi
|
• Sanayi devriminin değerlendirilmesi
|
10) |
• Kapitalizm ve sanat/toplum ilişkisinin analiz edilmesi
• Kapitalizm ve sanat/toplum ilişkisinin değerlendirilmesi
|
• Kapitalizm ve sanat/toplum ilişkisinin değerlendirilmesi
|
11) |
• Paris’in sanatın başkenti oluşu ve yeni çıkan modern sanat akımlarının (1945 Öncesi) tanıtılması
• Avrupa’da 1945 öncesi ortaya çıkan sanat akımlarının şehir odaklı tanıtılması ve analiz edilmesi
|
• Paris ve sanat ilişkisinin değerlendirilmesi
|
12) |
• New York’un sanatın başkenti oluşu ve yeni çıkan modern sanat akımlarının (1945 sonrası) tanıtılması
• Amerika ve Avrupa’da 1945 sonrası ortaya çıkan sanat akımlarının şehir odaklı tanıtılması ve analiz edilmesi
|
• New York ve sanat ilişkisinin değerlendirilmesi
|
13) |
• Berlin’in sanat ve toplum bağlamında tanıtılması ve analiz edilmesi
|
• Berlin ve sanat konularının değerlendirilmesi
|
14) |
• İstanbul’un sanat ve toplum bağlamında tanıtılması ve analiz edilmesi
|
• İstanbul ve sanat konularının değerlendirilmesi
|
15) |
• 14 haftada yer alan ders içerikleri |
• 14 haftada yer alan ders içerikleri |
16) |
final sınavı |
final sınavı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. |
3 |
2) |
1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
6-Duyusal algıyı somutlaştırır. |
4 |
3) |
1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
5 |
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
5 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
3 |
6) |
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
3 |
7) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
2 |