SKY330 Jazz Müzik Tarihiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sanat ve Kültür YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sanat ve Kültür Yönetimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SKY330
Ders İsmi: Jazz Müzik Tarihi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere müzik unsurlarını ve caz müziğinin temel müzik tarzlarını öğretmek üzere tasarlanmıştır. Öğrenciler, sınıf müzikleriyle başlıca müzisyenlere ve müziklerine kısa bir bakış edinecek, sınıfta müzik örneklerini dinleyecek ve sınıf tartışmalarına aktif olarak katılacaktır.
Dersin İçeriği: • Müzik unsurlarını ve bu unsurların sınıfta sunulan kompozisyonlarla nasıl ilişkili olduğunu kavrayabilme.
• Caz müziğinin stillerini analiz etmenin kritik önemini tanımlama
• Sanatsal kaygıları, stilleri ve temel etkileri açısından önemli müzisyenleri tanımak ve tanımlamak
• Caz müziğinin stillerinin her birinin kültürel normlarını tanımlamak ve tartışmak
• Caz müziğinin stillerinin nasıl değiştiğini, cazın sanata genel olarak nasıl bir etkiye sahip olduğunu tartışın.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) teorik
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersi öğrencilere tanıtmak Müfredat Ders Anahatlarını tartışın, Eğiticinin tamamlandığını doğrulaması ders hakkında araştırma
2) • ABD'de erken müziksel stilleri (Spiritüeller, Ragtime, Boogie ect.) Tanımlayın • Kurtuluş Beyannamesi'nin ABD'deki müziğine etkisini tanımlayın • Jim Crow Yasalarını ve ABD'deki yaşamın sosyal, ekonomik ve kültürel koşulları üzerindeki etkilerini tanımlayın ve tanımlayın. Erken müzik stillerine ve Amerikan sosyal, politik ve kültürel hayatına giriş
3) • Bluların oluştuğu süreyi tanımlayın • Blues müziğinin caz üzerindeki etkisini açıklayın • Blues'un büyük müzisyenlerini tanımlayın ve onların müzik özelliklerini ve yaşamlarını etkileyen kültürel etkileri tanımlayın • Blues müzisyenlerinin tasvir ettiği konuları tanımlayın Blues ve müzisyenlerin tartışılması
4) • New Orleans Jazz'ın oluştuğu süreyi tanımlayın • New Orleans Jazz'ın nasıl bir gelişme gösterdiğini açıklayın • New Orleans Jazz'la ilişkili anahtar müzisyenleri (Louis Armstrong, Bix Beiderbecke ve Jelly Roll Morton) tanımlayın • Jazz doğaçlamayı ve virtüözellik kavramlarını tanımlayın New Orleans Caz Tartışması
5) • Salınmanın meydana geldiği süreyi tanımlayın • Swing müziğinin Amerikan yaşamı üzerindeki etkisini açıklayın • Swing ile ilişkili anahtar müzisyenleri (Duke Ellington, Count Basie ve Benny Goodman) tanımlayın • Bugün caz kompozisyonunun gelişmesine yardımcı olan önemli müzisyenleri tanımlayın Swing Tartışması
6) • Bebop'un meydana geldiği süreyi tanımlayın • Sanatsal stillerin bu dönemde nasıl ve niçin değiştiğini açıklayın • Bebop tarzının nasıl başladığını açıklayın • Bebop ve Swing arasındaki farkı belirleyin • Bebop'la ilişkili anahtar müzisyenleri (Charlie Parker ve Dizzy Gillespie) tanımlayın • Bebop müzisyenlerin modern müzikle ilişkilendirme arzusunu belirleme • Bebop müzisyenlerinin amaçlarının neler olduğunu açıklayın ve hedeflerine nasıl ulaştıklarını açıklayın Bebop tartışması
7) Soğuk dönemin oluştuğu zamanı tanımlayın • Cool Jazz'ın adını nasıl aldığını açıklayın • Cool ile ilişkili anahtar müzisyenleri (Miles Davis, Lee Konitz, Warne Marsh ve Dave Brubeck) tanımlayın • Caz müzisyenlerinin Batı Klasik müziğine olan ilgisini açıklayın Cool tartışması
8) Blues, New Orleans, Swing, Bebop and Cool Jazz hazırlık
9) ara sınav ara sınav
10) • Sert Bop oluştuğu süreyi tanımlayın • Hard Bop hareketinin adını nasıl aldığını açıklayın • Hard Bop müzisyenlerinin kendilerini Afrika kökenli Amerikan popüler müziği ve sivil hakların hareketleriyle ilişkilendirmek istediklerini belirleyin • Hard Bop'la ilişkili anahtar müzisyenleri (Charles Mingus, Clifford Brown / Max roach ve Art Blakey) tanımlayın Hard Bop
11) • Modal Cazın meydana geldiği zamanı tanımlayın • Sert Bop ve Modal Jazz arasındaki farkı belirleyin • Bu zaman diliminde müzik tarzlarının nasıl ve neden değiştiğini açıklayın • Modal yaklaşımla ilişkili anahtar müzisyenleri (George Russell, Miles Davis ve John Coltrane) tanımlayın Modal Jazz
12) • Free Jazz ve avant-garde Jazz'ın oluştuğu süreyi tanımlayın • Bu zaman diliminde müzik tarzlarının nasıl ve neden değiştiğini açıklayın • Free Jazz ve avant-garde ile ilişkili anahtar müzisyenleri (Ornette Coleman, John Coltrane ve Albert Ayler) tanımlayın Free Jazz and avant-garde
13) • Füzyonun meydana geldiği süreyi tanımlayın • Bu zaman diliminde müzik tarzlarının nasıl ve neden değiştiğini açıklayın • Füzyonun nasıl başladığını açıklayın • Füzyonun adını nasıl aldığını açıklayın • Fusion'un elektrikli aletleri ve popüler müzikleri kullanan müzisyenleri tanımlayın ve tanımlayın • Free Jazz ile ilişkili olan önemli müzisyenleri ve grupları tanımlayın (Miles Davis, Weather Reports, John McLaughlin ve Herbie Hancock) Fusion
14) 1970'lerden 1990'lara dek caz stillerini tanımlayın • Bu zaman diliminde müzik tarzlarının nasıl ve neden değiştiğini açıklayın • 1970'lerden 1990'lara kadar caz ile ilişkili bazı önemli müzisyen ve grupları (AACM, Anthony Braxton, Henry Threadgill, AIR, Chicago Sanat Topluluğu ve Matana Roberts) tanımlayın • jazz from the 1970s to 1990s
15) • 1990'lardan 2000'lere kadar caz stillerini tanımlayın • Bu zaman diliminde müzik tarzlarının nasıl ve neden değiştiğini açıklayın • Bazı önemli müzisyenleri ve grupları belirleme jazz from the 1990s to 2000s
16) final final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Jazz Book: From Ragtime to Fusion and Beyond
©1992 | Lawrence Hill Books| Published: March 01, 1992
ISBN-10: 1556520980 • ISBN-13: 978-1556520983
Diğer Kaynaklar: The Jazz Book: From Ragtime to Fusion and Beyond
©1992 | Lawrence Hill Books| Published: March 01, 1992
ISBN-10: 1556520980 • ISBN-13: 978-1556520983

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
2) 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır.
3) 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
5) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1-Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 2-İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 3-Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 4-Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 5-İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 6-İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 7-Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8-Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 9-Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. 2
2) 1-Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 2-İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 3-İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 4-Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 5-Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 6-Duyusal algıyı somutlaştırır. 3
3) 1-Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 2-Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 3-Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. 4
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 4
5) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 3
6) - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 4
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Seminer

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sunum / Seminer 15 75
Proje 2 6
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 135