DHF305 Periodontoloji Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Diş HekimliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DHF305
Ders İsmi: Periodontoloji I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 4 6 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GONCA KELEŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sağlıklı ve hastalıklı periodonsiyumun biyolojisi, periodontal hastalıklar, periodontal hastalıkların teşhis ve tedavi yöntemleri ve faz I periodontal tedavi prensipleri hakkında bilgi vermek.
Dersin İçeriği: Sağlıklı ve hastalıklı periodonsiyumun biyolojisi, periodontal hastalıklar, periodontal hastalıkların teşhis ve tedavi yöntemleri ve faz I periodontal tedavi prensipleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Periodontal dokuların embriyolojisi ve histolojisini öğrenmek
2) Periodontal hastalıkların etyolojisi ve mikrobiyolojisini öğrenmek
3) Periodontal hastalıkların patogenezini ve genetik yönünü öğrenmek
4) Sigaranın periodontal dokular üzerine etkisini öğrenmek
5) Sistemik durumların periodonsiyuma etkisi ve periodontal enfeksiyonun sistemik sağlık üzerine etkisini öğrenmek
6) Periodontal hastalıkların sınıflamasını ve epidemiyolojisini öğrenmek
7) Periodontal hastalıkların klinik özelliklerini öğrenmek
8) Periodontal tedaviyi destekleyici antimikrobiyal tedaviyi öğrenmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Faz I periodontal tedavide kullanılan el aletlerini ve enstrümantasyonunu öğrenmek
2) Ağız hijyeni yöntemleri ve periodontal profilaksiyi öğrenmek
3) Fantom model üzerinde periodontal el aletlerinin kullanımını öğrenmek
4) Ölçüm ve periodontal indeksler kullanarak periodonsiyumun muayenesini öğrenmek
5) Gingivitis hastalarında klinik uygulamaları öğrenmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Periodontal Dokuların Anatomisi, Histolojisi ve Gelişimi: Dişeti Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
2) Periodontal dokuların anatomisi, histolojisi ve gelişimi; Dişeti Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
3) Periodontal dokuların anatomisi, histolojisi ve gelişimi; Alveol kemiği ve periodontal ligament Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
4) Periodontal dokuların anatomisi, histolojisive gelişimi; Sement Periodontal dokuların fizyolojisi Yaşlanma ve periodonsiyum Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
5) Periodontal hastalık etiyolojisi; Biyofilm Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
6) Periodontal hastalık etiyolojisi; Diştaşının rolü ve diğer etiyolojik faktörler Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
7) Periodontal hastalıkların etiyolojisi; Periodontal mikrobiyoloji Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
8) Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi Ders notları Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
9) Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi Ders notları Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
10) Dişetinin savunma mekanizmaları Periodontal Hastalıkların Patogenezi I Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
11) Periodontal Hastalıkların Patogenezi II Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
12) Periodontal Hastalıkların Patogenezi Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
13) Periodontal Hastalıkların Genetik Rolü Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
14) Periodontal Hastalıkların Epidemiyolojisi Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
15) Periodontal Hastalıkların Sınıflaması Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
16) Plağa Bağlı Gingivitis Ders notları Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
17) Plağa Bağlı Olmayan Dişeti Hastalıkları Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
18) Çocuklarda Görülen Dişeti Hastalıkları
19) Akut Dişeti Hastalıkları Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
20) Periodontal Cep Oluşumu Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
21) Akut dişeti hastalıkları Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
22) Periodontitis I Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
23) Periodontitis II Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
24) Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi Ders notları Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
25) Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
26) Faz I Periodontal Tedavi (Periodontal Tedavide Kullanılan Aletler) Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
27) Periodontal Tedavide Kullanılan Aletler Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
28) Enstrümantasyonun Genel Prensipleri / Sonik ve Ultrasonikler Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
29) Periodontal Profilaksi Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
30) Sistemik Hastalıkların Periodonsiyuma Etkileri Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
31) Periodontal Enfeksiyonun Sistemik Sağlık Üzerine Etkisi Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
32) İnteraktif vaka tartışması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları,
Carranza’s Clinical Periodontology
Clinical Periodontology and Implant Dentistry (Lindhe, Lang, Karring)
Diğer Kaynaklar: Carranza’s Clinical Periodontology (Newman, Takei, Klokkevold, Carranza)
Clinical Periodontology and Implant Dentistry (Lindhe, Lang, Karring)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

10

8

9

11

12

13

Program Kazanımları
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 5
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 3
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. 4
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. 4
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. 5
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Problem Çözme
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 4 % 0
Ara Sınavlar 3 % 35
Final 1 % 50
Yeterlilik Sınavı 1 % 15
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 32 4 128
Uygulama 32 2 64
Sınıf Dışı Ders Çalışması 32 4 128
Sunum / Seminer 16 3 48
Ödevler 1 1 1
Ara Sınavlar 3 3 9
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 379