Spor Yöneticiliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ACCA306 | ||||||||
Ders İsmi: | Cost Accounting | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ALİNA TARAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
GÖKTUĞ DUYAR Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı Dr.Öğr.Üyesi İREM BATIBAY TÜNAYDIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Maliyet muhasebesi ile ilgili temel kavramların bilgisi, maliyetlerin sınıflandırılması, işletmelerde üretim esnasında kullanılan maliyet unsurları, maliyet yerlerini belirleme ve maliyet dağıtım yöntemleri, işletmelerde uygulanan maliyet sistemlerini kavratabilmektir. |
Dersin İçeriği: | Maliyet muhasebesi ile ilgili temel kavramlar; maliyetlerin sınıflandırılması; maliyet muhasebesi kayıt sistemi; maliyetin unsurları; hammadde maliyetleri, işçilik maliyetleri ve genel üretim giderleri; maliyet sistemleri: sipariş maliyeti yöntemi, safha maliyeti yöntemi ve standart maliyet yöntemi; stok değerleme yöntemleri; maliyet-miktar ilişkileri; maliyet hesaplamalarında fire sorunu; maliyet muhasebesi uygulamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Kurs içeriği • Maliyet muhasebesinin temel kavramları | - |
2) | • Maliyetlerin sınıflandırılması • Temel Maliyet Yönetimi Kavramları • Maliyet Etkenleri, Maliyet Havuzları ve Maliyet Nesneleri • Ürün ve Hizmet Maliyetlendirmesine İlişkin Maliyet Kavramları | - |
3) | • Maliyet muhasebesi kayıt sistemleri • Maliyet Tahsisi ve Maliyet Tahsisi: Doğrudan ve Dolaylı Maliyetler • Doğrudan ve Dolaylı Malzeme Maliyetleri • Doğrudan ve Dolaylı İşgücü Maliyetleri • Diğer Dolaylı Maliyetler | - |
4) | • Maliyet Tahsis yöntemleri • İş Maliyetlendirmesi • İş maliyetinin stratejik rolü • Gerçek, Normal ve Standart Maliyetlendirme ve önceden belirlenmiş bir genel gider oranının kullanımı | - |
5) | • İş Maliyetlendirmesi • İş maliyetinin stratejik rolü • Gerçek, Normal ve Standart Maliyetlendirme ve önceden belirlenmiş bir genel gider oranının kullanımı | - |
6) | • Maliyetlendirme süreci • Süreç Maliyetlemenin Stratejik Rolü • Eşdeğer birimler • Süreç Maliyetlendirmesinde Maliyet Akışı | - |
7) | • Yönetim kararları ve maliyet analizi • Faaliyet Tabanlı Maliyetleme (ABC) • ABC Maliyetlemedeki Adımlar • Faaliyet Tabanlı yönetim (ABM) • Müşteri-Karlılık Analizi | - |
8) | ARA SINAV | - |
9) | • Yönetim kararları ve maliyet analizi • Faaliyet Tabanlı Maliyetleme (ABC) • ABC Maliyetlemedeki Adımlar • Faaliyet Tabanlı yönetim (ABM) • Müşteri-Karlılık Analizi | - |
10) | • Envanter maliyetleme yöntemleri • Kalite maliyetini yönetmek | - |
11) | •Maliyet hesaplamalarında fire ve hatalı ürün sorunu | - |
12) | • Kapasite maliyeti • Kullanılan ve kullanılmayan kaynaklar | - |
13) | • Dönemin gözden geçirilmesi | - |
14) | • Dönemin gözden geçirilmesi | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Veyis Naci Tanış, Hasan Özyapıcı (2023), COST ACCOUNTİNG AND MANAGEMENT ACCOUNTİNG, Karahan Kitabevi |
Diğer Kaynaklar: | Veyis Naci Tanış, Hasan Özyapıcı (2023), COST ACCOUNTİNG AND MANAGEMENT ACCOUNTİNG, Karahan Kitabevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Spor yöneticiliği öğrencileri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmaktadır. | ||||||
2) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmekte ve alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmektedir. | ||||||
3) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmektedirler. | ||||||
4) Spor yöneticiliği öğrencileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekte ve alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmektedirler. | ||||||
5) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmekte ve alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmektedirler. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor yöneticiliği öğrencileri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmaktadır. | |
2) | Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmekte ve alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmektedir. | |
3) | Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmektedirler. | |
4) | Spor yöneticiliği öğrencileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekte ve alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmektedirler. | |
5) | Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmekte ve alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmektedirler. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 12 |
Sunum / Seminer | 6 | 18 |
Küçük Sınavlar | 1 | 3 |
Ara Sınavlar | 11 | 39 |
Final | 15 | 59 |
Toplam İş Yükü | 173 |