BBA304 Leadership and Change Managementİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BBA304
Ders İsmi: Leadership and Change Management
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi BEYNAZ UYSAL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi BEYNAZ UYSAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı liderliğin tanımı; liderliğin davranışsal teorileri; durumsal liderlik teorisi; örtük liderlik kuramı; dönüştürücü liderlik; kültürler arası liderlik; stratejik liderlik; kurumsal değişimin aşamaları; planlı değişim stratejileri; kurumsal değişime neden olan ve engelleyen faktörler; değişime şirket düzeyinde direnme; kurumlarda evrimsel ve devrimsel değişimler; kurumsal değişimi yönetme; değişimde liderlerin rolü ile ilgili konularda öğrencilere ışık tutmak ve ilgili konularda analiz yapma kabiliyetini geliştirmektir.
Dersin İçeriği: Liderliğin tanımı; liderliğin davranışsal teorileri; durumsal liderlik teorisi; örtük liderlik kuramı; dönüştürücü liderlik; kültürler arası liderlik; stratejik liderlik; kurumsal değişimin aşamaları; planlı değişim stratejileri; kurumsal değişime neden olan ve engelleyen faktörler; değişime şirket düzeyinde direnme; kurumlarda evrimsel ve devrimsel değişimler; kurumsal değişimi yönetme; değişimde liderlerin rolü.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Liderlik kuramlarının tarihsel gelişimini ve liderlik türlerini tarif edebilmek
2) • Liderliğin temel faktörlerini tanımak
3) • Kültürün liderlik üzerindeki etkisini tanımlayabilmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) • Bireysel ve örgütsel değişim yönetimi uygulamalarını değerlendirebilmek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders İçeriğinin Tanımı ve Derse Giriş yok
2) Liderliğin Tanımı ve Önemi (Bölüm 1) yok
3) Liderliğin Tanımı ve Önemi (Bölüm 1) yok
4) Küresel ve Kültürel Bağlam (Bölüm 2) yok
5) Liderlikte Duygu ve Duygusal Zeka (4. Bölümden) yok
6) Modern Liderliğin Temeli - Özellik, Davranış Çağı, Beklenmedik Durum Çağı (Bölüm 3) yok
7) Vize sınavı Vize sınavı için çalışma
8) Karizmatik liderlik, Dönüşümcü ve İşlemsel Liderlik (Bölüm 6'dan itibaren) yok
9) Değer Temelli Liderlik (Bölüm 6'dan itibaren) yok
10) Diğer Çağdaş Liderlik Tarzları yok
11) Değişime Öncülük Etmek (Bölüm 9) yok
12) Değişime Öncülük Etmek (Bölüm 9) yok
13) Liderliğin Geleceği ve Dönemin Değerlendirilmesi yok
14) final sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Nahavandi, Afsaneh. The Art and Science of Leadership, (2015) 7th Edition. Pearson, ISBN: 978-1-292-06018-7
Diğer Kaynaklar: Nahavandi, Afsaneh. The Art and Science of Leadership, (2015) 7th Edition. Pearson, ISBN: 978-1-292-06018-7

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

2

Program Kazanımları
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek 5
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek 2
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek 2
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek 4
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek 4
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek 4
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek 1
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek 4
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek 4
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Rapor Yazma
Rol oynama
Seminer

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 84
Ödevler 14 14
Küçük Sınavlar 14 14
Ara Sınavlar 1 8
Final 1 14
Toplam İş Yükü 179