Uluslararası Finans | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FNS406 | ||||||||
Ders İsmi: | Girişimcilik Finansmanı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi TURGAY MÜNYAS | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi TURGAY MÜNYAS |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere şirket değerlendirme, sermaye yapısı analizi; fonlama kaynakları; yatırım değerleme; venture capital; menkul kıymet devir şartları; teknik değerleme; halka arzlar; birleşme ve satınalmalar; şirket büyümesi yönetimi konularının anlatılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | İşletme değerlendirmesi; sermaye yapısı; finansman kaynakları; yatırım değerlemesi; analiz, önceliklendirme ve yatırım projelerinin seçimi; gerçek seçenekler; işletme sermayesi yönetimi; nakit akış yönetimi; girişim sermayesi fonları; dönem ödevleri; durum tespit süreci; ilk halka arz; birleşme ve Devralmalar; büyüme yönetimi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kursu tanımlayın. • Karşılama ve kurs tanıtımı • Girişimci süreci ve girişimciyi tanımlamak. • Girişimci fırsatların kaynaklarını açıklamak. • Girişimci fırsatları ilkelerini tanımlamak. • Ders programını açıklar • Girişimci kimdir? • Girişimci özellikler ve özellikler • Girişimci finansmanının altı prensibi. | yok |
2) | • Girişimci finansmanın rolünü tanımak. • Başarılı girişim yaşam döngüsünü belirleyin. • Girişim yaşam döngüsü boyunca finansmanı açıklamak • Girişimci finansmanını öğretmek için yaşam döngüsü yaklaşımını tartışmak • Girişim Yaşam Çevrimleri: Geliştirme aşaması • Girişim Yaşam Çevrimleri: Başlangıç aşaması • Girişim Yaşam Çevrimleri: Hayatta kalma aşaması • Girişim Yaşam Çevrimleri: Hızlı Büyüme aşaması • Girişim Yaşam Döngüleri: Erken olgunluk aşaması • Tohum finansmanı • Birinci aşama finansman • İkinci aşama finansman • Ara kat finansmanı • Likidite aşaması finansmanı • Mevsimlik finansman | Ders programını gözden geçirin. Leach ve Melicher, bölüm 1, s.3-41. |
3) | İş fikrinin gelişimini tanımak • Sağlam iş modelini belirleyin • Başarılı girişimcilik girişimlerinin en iyi uygulamalarını analiz etmek • Piyasaya çıkış süresini ve diğer zamanlama sonuçlarını açıklamak • İş fırsatlarını belirleme süreci. • Sağlam iş modeli bileşenleri 1: İş modeli gelir üretmelidir • Sağlam iş modeli bileşenleri 2: İş modeli kar etmelidir. • Sağlam iş modeli bileşenleri 3: İş modeli serbest nakit akışı üretmelidir • En iyi pazarlama uygulamaları. • En iyi finansman uygulamaları • En iyi üretim veya işletme uygulamaları. | Leach ve Melicher, bölüm 2, s.41-89 Ders notlarını gözden geçirin. |
Ders Notları / Kitaplar: | Entrepreneurial Finance J. Chris Leach and Ronald W. Melicher, 5th ed., Cengage Learning, 2015 ISBN-13: 978-1-285-42575-7 |
Diğer Kaynaklar: | Principles of Corporate Finance Richard A. Brealey, Stewart C. Myers and Franklin Alen, 10th ed., McGraw-Hill Irwin, 2011 ISBN 978-0-07-353073-5 Girişimcilik Finansmanı Gülüzar Kurt Gümüş ve Ceyda Yerdelen Kaygın, Gazi Kitabevi, Ankara, 2021, ISBN 9786258494976 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek. | |||||||||||||||||
1) -disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |||||||||||||||||
2) ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | |||||||||||||||||
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek. | |||||||||||||||||
3) bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek | |||||||||||||||||
3) Bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek. | |||||||||||||||||
4) Bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek. | |||||||||||||||||
4) bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek | |||||||||||||||||
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |||||||||||||||||
5) kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |||||||||||||||||
6) güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek | |||||||||||||||||
6) Güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek. | |||||||||||||||||
7) küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek | |||||||||||||||||
7) Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek. | |||||||||||||||||
8) alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |||||||||||||||||
8) Küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek. | |||||||||||||||||
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek. | |||||||||||||||||
9) kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek. | |
1) | -disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |
2) | ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | |
2) | İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek. | |
3) | bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek | |
3) | Bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek. | |
4) | Bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek. | |
4) | bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek | |
5) | Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |
5) | kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |
6) | güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek | |
6) | Güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek. | |
7) | küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek | |
7) | Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek. | |
8) | alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |
8) | Küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek. | |
9) | Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek. | |
9) | kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Proje Hazırlama |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 64 |
Proje | 1 | 12 |
Ödevler | 4 | 8 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 22 |
Toplam İş Yükü | 170 |