ILOG428 Air Cargo Transportationİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Diş Hekimliği ( İngilizce )Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği ( İngilizce )
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ILOG428
Ders İsmi: Air Cargo Transportation
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SABİHA AHU URAL ÖZTÜRK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. DİDEM BÜYÜKDAĞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrencileri, lojistik dünyasının içinde servis sağlayıcı ve/veya servis alan pozisyonlarında; hava kargo satış ve operasyonel süreçleri kontrol edebilmeleri için hazırlamaktır. Dersimizin amaçlarından bir diğeri de hava kargo taşımacılığındaki uluslararası çerçevelerin yanı sıra havalimanı gümrüklerindeki yerel uygulamaların öğretilmesidir.
Vaka ve örnek yüklemeler üzerinde çalışarak hava kargo taşımacılığında kullanılan taşıma ve ticari evraklar tanınacak, tanımlanabilecektir. Ders esnasında öğrencilerimiz hava kargo taşıma komisyoncusu olarak (airfreight forwarder) konumlanacak, uluslararası bir ticarette değişik incotermlere göre hava kargo yüklemesinin tüm adımlarını görecektir.
Dersin İçeriği: Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler şu kazanımları elde ederler:

• Bir hava kargo sevkiyatındaki ticari ve yükleme evraklarını tanımak ve tanımlayabilmek
• Hava kargo navlun hesabı yapabilmek,
• Incoterms 2010’a göre bir hava kargo gönderisinde alıcı ve satıcıya ait masrafları belirleyebilmek,
• Mevcut kargo için en uygun hava taşıma modelini, havayolunu ve rotasını belirlemek
• Havayolu taşımalarında güvenlik ve emniyet uygulamalarının önemini yorumlamak
• Genel ve özel kargo çeşitlerini, uçak tiplerini sınıflandırmak.
• Hava kargo yüklemelerinde ithalat ve ihracat operasyonel süreçleri anlamak ve etik kurallara uygun şekilde takip edebilmek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Bir hava kargo sevkiyatındaki ticari ve yükleme evraklarını tanımak ve tanımlayabilmek
2) • Hava kargo navlun hesabı yapabilmek,
3) • Incoterms 2010’a göre bir hava kargo gönderisinde alıcı ve satıcıya ait masrafları belirleyebilmek,
4) • Mevcut kargo için en uygun hava taşıma modelini, havayolunu ve rotasını belirlemek
5) • Havayolu taşımalarında güvenlik ve emniyet uygulamalarının önemini yorumlamak
6) • Genel ve özel kargo çeşitlerini, uçak tiplerini sınıflandırmak.
7) • Hava kargo yüklemelerinde ithalat ve ihracat operasyonel süreçleri anlamak ve etik kurallara uygun şekilde takip edebilmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Öğrencilere dersin tanımlanması • Öğrenme hedeflerinin altının çizilmesi • Syllabusun tanıtılması • Derste işlenecek ana konular ile ilgili bilgilendirme yapılması • Bir hava kargocudan beklentiler ve gerekli özelliklerin tanımlanması • Bir hava kargo şirketinde satış ve operasyon departmanlarının karşılaştırılması
2) • Taşıma modellerinin tanımlanması • Her taşıma modeli için avantaj ve dezavantajların listelenmesi • Taşıma modellerinin karşılaştırılması • Değişik yükleme tiplerine göre en verimli modelin tanımlanması • Hava Kargo Taşımacılığına girişin anlatılması • Taşıma modellerinin avantaj ve dezavantajlarının değerlendirilmesi • Özellikle Hava Kargo taşıma modeli ile diğer modeller ile karşılaştırılması Syllabus incelenmesi Ödev: bir sonraki ders için atanan okuma Çancı, Erdal (2013), ss.5-21
3) • Bir hava kargo sevkiyatında alıcıdan satıcıya kadar olan süreçte, temel servis sağlayıcıların rollerinin ayırılması • Temel servis sağlayıcıların görevlerinin ve sorumluluklarının tanımlanması • Türkiye’de Hava Kargo sektöründe; her temel servis sağlayıcı gruptan ilk 5 şirketin isimlendirilmesi • Hava kargo yüklemelerindeki süreçlerin belirlenmesi • Sektördeki temel servis sağlayıcıların tanınması Ödev: bir sonraki ders için atanan okuma Çancı, Erdal (2013), ss. 36-38
4) • INCOTERMS 2010 a göre alıcı ve satıcılarının hak ve sorumluluklarının tanımlanması • INCOTERMS 2010 tanımları ve karşılaştırmaları • INCOTERMS’ E neden ihtiyaç duyulduğunun açıklanması • Dünyada Kargo taşımacılığında en büyük 10 havalimanın isimlendirilmesi. • Türkiye’de uluslararası kargo taşımacılığı yapılan havalimanlarının listelenmesi ve incelenmesi • Havacılık ve hava kargoda kullanılan kısaltmaların tanınması • INCOTERMS 2010’un listelenmesi • Havacılık ve hava kargoda kullanılan kısaltmaların anlatılması • Havalimanları IATA kodlarının belirtilmesi • Türkiye deki Havaalanlarının tanıtılması Ödev: 20 online ve 5 offline havayolu şirketinin IATA numerik ve alfabetik kodların ve merkezlerinin listelenmesi
5) • Hava taşımacılığı modellerinin tanımlanması ve karşılaştırılması • Hava kargo yüklemesindeki gelir ve maliyet kalemlerinin tanımlanması • Hava kargo taşımacılığı için kargo ücretli ağırlığın hesaplanması • Hava kargo gönderi maliyetleri ve gelirlerini hesaplanması • Hava Kargo taşıma tiplerinin belirtilmesi • Navlun hesaplamalarının anlatılması • Hava Kargo taşımalarında hacim kilo hesabının gösterilmesi • Gelir ve gider kalemlerinin tanıtılması Ödev: 40 Uluslararası Havaalanının IATA kodları ve ülke kodları
6) • Ticari ve yükleme belgelerinin tanıtılması • Evraklar üzerindeki bilgileri tanımlanması • AWB üzerindeki bilgileri özetlenmesi • Yükleme için gerekli evrakları belirlenmesi • Yükleme evrakları; AWB – MAWB-HAWB-manifestoların anlatılması • Ticari evraklar; zorunlu ve destekleyici türlerinin belirlenmesi Ödev: bir sonraki ders için atanan okuma sayfa Çancı, Erdal (2013), ss.70-71
7) • Kargo tiplerinin belirlenmesi • Kargo tipine göre yükleme şartlarını tanımlanması • Uçak tiplerini ve yükleme tiplerinin tanınması • Kargo tiplerinin listelenmesi • Yükleme ekipmanlarının tanınması • Uçak tiplerinin belirlenmesi Ödev: bir sonraki ders için atanan okuma Çancı, Erdal (2013), ss.87-100
8) • Ara sınav ile öğrenciler değerlendirilir • Hacim ve ağırlık karşılaştırarak hava navlun hesabının yapılması • Hava taşımacılığında kullanılan evrakların belirlenmesi • Incoterms neleri belirler ve belirlemez, bunların tasvir edilmesi • Hava kargonun diğer taşıma modelleri ile karşılaştırılması • Hava kargo organizatörlerinin görevlerinin incelenmesi • Navlun hesaplarının bilinmesi • Ticari evrakların işlevlerinin belirlenmesi • Incoterms’lerin tasvir edilmesi • Taşıma modellerinin açıklanması • Sektörel oyuncuların anlatılması Ara Sınav için çalışma
9) • Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması • Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması • Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi • Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması • Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi • Bu süreçlerin anlatılması Yok
9) • Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması • Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması • Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi • Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması • Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi • Bu süreçlerin anlatılması Yok
9) • Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması • Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması • Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi • Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması • Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi • Bu süreçlerin anlatılması Yok
9) • Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması • Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması • Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi • Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması • Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi • Bu süreçlerin anlatılması Yok
9) • Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması • Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması • Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi • Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması • Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi • Bu süreçlerin anlatılması Yok
9) • Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması • Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması • Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi • Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması • Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi • Bu süreçlerin anlatılması Yok
9) • Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması • Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması • Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi • Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması • Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi • Bu süreçlerin anlatılması Yok
9) • Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması • Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması • Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi • Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması • Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi • Bu süreçlerin anlatılması Yok
9) • Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması • Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması • Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi • Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması • Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi • Bu süreçlerin anlatılması Yok
9) • Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması • Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması • Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi • Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması • Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi • Bu süreçlerin anlatılması Yok
9) • Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması • Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması • Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi • Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması • Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi • Bu süreçlerin anlatılması Yok
9) • Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması • Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması • Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi • Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması • Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi • Bu süreçlerin anlatılması Yok
9) • Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması • Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması • Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi • Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması • Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi • Bu süreçlerin anlatılması Yok
9) • Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması • Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması • Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi • Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması • Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi • Bu süreçlerin anlatılması Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ULUSLARARASI TAŞIMACILIK YÖNETİMİ
Doç.Dr. Metin Çancı , Prof. Dr. Murat Erdal
UTIKAD,2013
ISBN-13: 978-6056-336-713
Diğer Kaynaklar: AVIATION LOGISTICS_ The Dynamic Partnership of Air Freight and Supply Chain
Author : Michael Sales
Publisher : TIACA,2013
ISBN-13: 978-0749472702

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Sosyal Faaliyet
Teknik gezi
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 4 % 20
Ödev 4 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 80
Ödevler 4 16
Küçük Sınavlar 1 2
Ara Sınavlar 1 14
Final 1 20
Toplam İş Yükü 180