Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• İzlenceyi tanır
• Derste beklenenleri tanır
• Yükümlülükleri inceler
• Ders akışını tanır
|
Ders izlencesinin gözden geçirilmesi
OLB sistemine giriş yapılması ve sistemin özelliklerinin incelenmesi
|
2) |
• Siyasetin anlamını tartışır
• Siyaset biliminin anlamını tartışır
• Siyaset ve siyaset bilimi arasındaki farklar inceler
• Siyasetin bilimsel olarak incelenmesinin mümkünlüğünü tartışır
• Ampirik ve felsefi gelenekleri karşılaştırır
• Siyasetin tarihini tartışır
• Siyasete farklı bakış açılarını inceler
• Siyaset bilimini tanımlar
• Siyaset bilimindeki farklı gelenekleri tanır
• Siyaset ve siyaset bilimi arasındaki farkları inceler
|
Heywood (2011) s. 21-44 okunması |
3) |
• Devlet kavramını tanımlar
• Ulus kavramını tanımlar
• Devlet ve ulus kavramları arasındaki farkları tartışır
• Modern devletin doğuşunu inceler
• Devlet olmanın koşullarını tanır
• Devlet kavramını tanır
• Devlet kurumunun tarihsel gelişimini tartışır
• Ulus kavramını tanır
• Ulus kavramının tarihsel gelişimini tartışır
• Ulus-devlet kavramını tartışır
• Ulus devlet kavramının siyaset bilimindeki rolünü inceler
|
Heywood (2011) s. 125-144, 149-156 okunması |
4) |
• Toplum kavramını tanımlar
• Devlet ve toplum arasındaki ilişkiyi tartışır
• Sosyal sınıf kavramını tartışır
• Sosyal sınıfın siyaset için önemini tartışır
• Siyasetin toplumu nasıl etkilediğini tartışır
• Toplumun siyaseti nasıl etkilediğini tartışır
• Toplum kavramını tanır
• Toplumların özelliklerini tanır
• Toplumsal sınıf kavramını tanır
• Toplumsal birlikteliğin koşullarını tartışır
• Toplumsal bölünmelerin sebeplerini tartışır
|
Heywood (2011) s. 125-144, 149-156 okunması |
5) |
• Güç kavramını tanımlar
• Gücün yüzlerini tanır
• Otorite kavramını tanımlar
• Siyasal yönetimler için otoritenin önemini tartışır
• Egemenlik kavramını tanımlar
• İktidar kavramını tanır
• İktidarın yüzlerini tartışır
• Otorite kavramını tanır
• Otoritenin kaynaklarını tartışır
• Egemenlik kavramını tanır
• Egemenliğin sınırlarını tartışır
|
Heywood (2011) s.101-121okunması |
6) |
• Demokrasi kavramını tanımlar
• Demokrasi kavramının tarihsel temellerini inceler
• Demokrasinin unsurlarını tanır
• Meşruiyet kavramını tanımlar
• Meşruiyet kavramının siyaset için önemini tartışır
• Antik demokrasi algısını tanımlar
• Modern demokrasi algısını tanımlar
• Meşruiyet kavramını tanımlar
• Güç ve meşruiyet kavramlarını karşılaştırır
• Otorite ve meşruiyet kavramlarını karşılaştırır
|
Heywood (2011) s.276-288 okunması |
7) |
• Vize sınavı ile öğrenilenler değerlendirilir
• Siyaseti tanımlar
• Siyaset biliminin disiplin olarak kökenlerini tartışır
• Güç, otorite ve meşruiyet kavramlarını tartışır
• Devlet ve millet kavramlarının tarihsel temelini tartışır
• Vize sınavı ile bilgilerini sınar
• Siyasete farklı yaklaşımları karşılaştırır
• Siyaseti bilimsel olarak incelemeyi zorlaştıran koşulları tartışır
• Meşruiyetin önemini tartışır
• Otoritenin kaynaklarını karşılaştırır
• Gücün yüzlerini karşılaştırır
|
|
8) |
• Siyasi ideoloji kavramını tanımlar
• Liberal ideolojiyi tartışır
• Kapitalizmin liberal ideoloji üzerindeki etkisini inceler
• Liberal ideolojide bireyin önemini tespit eder
• Muhafazakar ideolojisi tartışır
• Muhafazakar ideolojide geleneğin önemini tespit eder
• Siyaset bilimi açısından siyasi ideolojilerin önemini tartışır
• Liberal ideolojinin temel kavramlarını tartışır
• 19.ve 20. yüzyıl liberal düşüncesinin farklılıklarını tanımlar
• Muhafazakar ideolojinin temel kavramlarını tartışır
• Liberal ve muhafazakar ideolojinin farklılıklarını tartışır
|
Heywood (2011) s.69-80 okunması |
9) |
• Sosyalist ideolojiyi tartışır
• Marksist ideolojiyi tartışır
• Sosyalist ideoloji ile Marksist ideolojiyi karşılaştırır
• Faşist ideolojiyi tartışır
• Muhafazakar ve faşist ideolojiler arasındaki benzerlik ve farklılıkları tartışır
• Liberalizm ve sosyalizm arasındaki benzerlik ve farklılıkları tartışır
• Sosyalist ideolojinin temel kavramlarını tanımlar
• Marksist ideolojinin temel kavramlarını tanımlar
• Faşist ideolojinin temel kavramlarını tanımlar
• Sosyalist ve Marksist ideolojiler arasındaki farkları tartışır
|
Heywood (2011) s.80-97 okunması |
10) |
• Siyasal sistem kavramını tanımlar
• Demokratik sistemin koşullarını tartışır
• Siyasal eşitliğin demokrasilerdeki rolünü tanır
• Bağımsız yargının demokrasilerdeki rolünü tanır
• Muhalefetin demokrasilerdeki rolünü tanır
• Özgür basının demokrasilerdeki rolünü tanır
• Siyasal sistem kavramını tanır
• Demokratik sistemin koşullarını tartışır
• Demokratik sistemlerin tarihsel gelişimini tartışır
• Doğrudan ve temsili demokrasi sistemlerini karşılaştırır
• Temsili demokrasinin sorunlarını tartışır
• Katılımcı demokrasiyi tanır
|
Heywood (2011) s.106-111okunması |
11) |
• Demokratik olmayan sistemleri tanır
• Demokratik sistemler ve demokratik olmayan sistemler arasındaki farkları tartışır
• Otoriter ve totaliter sistemleri karşılaştırır
• Otoriter sistem örneklerini tartışır
• Demokratik olmayan sistemlerin ideolojik temellerini tartışır
• Otoriter sistemlerin temel özelliklerini tanır
• Totaliter sistemlerin temel özelliklerini tanır
• Otoriter ve totaliter sistemlerin farklarını tartışır
• Otoriter sistemlerin ideolojik temellerini tartışır
• Totaliter sistemlerin ideolojik temellerini tartışır
|
Heywood (2011) s.47-65 okunması |
12) |
• Demokratik bir sistemin temel kurumlarını tanır
• Yasamanın rolünü açıklar
• Yürütmenin rolünü açıklar
• Yargının rolünü açıklar
• Demokratik sistemlerde yürütmenin görevlerini tartışır
• Demokratik sistemlerde yargının yerini tartışır
• Demokratik sistemlerde yasamanın yerini tartışır
• Güçler ayrılığı ilkesini önemini tartışır
|
Heywood (2011) s.373-447 okunması |
13) |
• Demokrasilerde bürokrasinin yerini tartışır
• Demokrasilerde ordunun rolünü tartışır
• Demokrasilerde çıkar gruplarının yerini tartışır
• Demokrasilerde sivil toplumun yerini tartışır
• Demokrasinin kollarını tanır
• Ordunun demokrasilerdeki görev ve rolünü tanımlar
• Bürokrasinin rolünü tartışır
• Çıkar gruplarını tanımlar
• Sivil toplumu tanımlar
• Çıkar grupları ve sivil toplum arasındaki farkları tartışır
|
Heywood (2011) s.347-368, 451-499 okunması |
14) |
• Sosyal hareketlerin siyasetteki rolünü tartışır
• 20. ve 21. yüzyıl sosyal hareketlerini karşılaştırır
• Sosyal hareketlerin siyasetteki rolünü tartışır
• Devletlerarası ve devletdışı uluslararası örgütleri karşılaştırır
• Uluslararası örgütlerin siyasetteki rolünü tartışır
• Sosyal hareketleri tanımlar
• Sosyal hareketlerin tarihini tanır
• Sosyal hareketler ile sivil toplum arasındaki farkları tanır
• Uluslararası örgütleri tanımlar
• Uluslararası örgüt örneklerini tartışır
|
Heywood (2011) s.364-368, 196-210 okunması |
15) |
• Bilgiler final sınavı ile ölçülür
• Siyaseti tanımlar
• Siyaseti incelemenin yöntemlerini karşılaştırır
• Siyasal ideolojileri karşılaştırır
• Siyasal sistemleri karşılaştırır
• Siyasette farklı aktörlerin rollerini tartışır
• Siyaseti çalışmaya yaklaşımları inceler
• Siyaseti bilimsel olarak incelerken karşılaşılan zorlukları tartışır
• Modern devletin tarihsel kökenlerini tartışır
• Millet kavramının tarihsel kökenlerini tartışır
• Gücün yüzlerini karşılaştırır
• Otoritenin kaynaklarını tartışır
• Demokratik ve demokratik olmayan sistemleri karşılaştırır
• Güç ayrılığının demokrasiler için önemini tartışır
• Devlet dışı aktörlerin siyasetteki yerini tartışır
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
|
2) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
3) |
Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. |
|
4) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. |
|
5) |
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. |
|
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
|