Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin amaçlarını inceler
• Öğrencilerle dersin içeriğini tartışır
• İzleği inceler
• Temel konuları inceler
• Notlandırma politikasını tartışır
• Dersin amaçlarını inceler
• Öğrencilerle dersin içeriğini tartışır
• İzleği inceler
• Temel konuları inceler
• Notlandırma politikasını tartışır
|
Atılgan ve Aytekin 2012, ss. 253-266. |
2) |
• Dünya görüşü kavramını tanımlar
• Görüş kavramını tanımlar
• İdeoloji kavramını tanımlar
• İdeoloji kavramının çağrışım ve kullanımlarını inceler
• İdeoloji kavramının günümüzdeki geçerliliğini tartışır
• Dünya görüşü kavramını tanımlar
|
Atılgan ve Aytekin 2012, ss. 253-266 |
3) |
• Dünya görüşü kavramını tanımlar
• Görüş kavramını tanımlar
• İdeoloji kavramını tanımlar
• İdeoloji kavramının çağrışım ve kullanımlarını inceler
• İdeoloji kavramının günümüzdeki geçerliliğini tartışır |
Atılgan ve Aytekin 2012, ss. 267-282. |
4) |
• Bir siyasi ideoloji olarak Muhafazakarlığı tanımlar
• Muhafazakarlığın temel özelliklerini belirler
• Muhafazakarlığın tarihsel evrimini tartışır
• Muhafazakarlığın güçlü yanlarını inceler
• Muhafazakarlığın zayıf yanlarını inceler |
Atılgan ve Aytekin 2012, ss. 283-296. |
5) |
• Türkiye’de liberal ve muhafazakar düşünceyi tanımlar
• Türkiye’de liberal ve muhafazakar düşüncenin temel özelliklerini belirler
• Türkiye’de liberal ve muhafazakar düşüncenin tarihsel evrimini tartışır
• Türkiye’de liberal ve muhafazakar düşüncenin güçlü yanlarını inceler
• Türkiye’de liberal ve muhafazakar düşüncenin zayıf yanlarını inceler |
Atılgan ve Aytekin 2012, ss. 267-296. |
6) |
• Bir siyasi ideoloji olarak Marksizmi tanımlar
• Marksizmin temel özelliklerini belirler
• Marksizmin tarihsel evrimini tartışır
• Marksizmin güçlü yanlarını inceler
• Marksizmin zayıf yanlarını inceler |
Atılgan ve Aytekin 2012, ss. 297-314. |
7) |
• Oyun
• Marksizmi ve Liberalizmi tartışır
• Marksizmin ve Liberalizmin temel özelliklerini tartışır
• Marksizmin güçlü yanlarını inceler
• Liberalizmin güçlü yanlarını inceler
• Marksizmin zayıf yanlarını inceler
• Liberalizmin zayıf yanlarını inceler |
Atılgan ve Aytekin 2012, ss. 297-314. |
8) |
• Bir siyasi ideoloji olarak Sosyal Demokrasiyi tanımlar
• Sosyal Demokrasinin temel özelliklerini belirler
• Sosyal Demokrasinin tarihsel evrimini tartışır
• Sosyal Demokrasinin güçlü yanlarını inceler
• Sosyal Demokrasinin zayıf yanlarını inceler |
Atılgan ve Aytekin 2012, ss. 331-346. |
9) |
• Vize sınavı ile öğrenciler değerlendirilir.
• Dünya görüşü ve ideolojinin kavramsallaştırılmasını tanımlar
• İdeolojilerin evrimini inceler
• Temel ideolojileri belirler
• Günümüz ideolojilerini belirler
• Siyasi ideolojilerin önemini tartışır |
|
10) |
• Bir siyasi ideoloji olarak Milliyetçiliği tanımlar
• Milliyetçiliğin temel özelliklerini belirler
• Milliyetçiliğin tarihsel evrimini tartışır
• Milliyetçiliğin güçlü yanlarını inceler
• Milliyetçiliğin zayıf yanlarını inceler |
|
11) |
• Bir siyasi ideoloji olarak Faşizmi tanımlar
• Faşizmin temel özelliklerini belirler
• Faşizmin tarihsel evrimini tartışır
• Faşizmin güçlü yanlarını inceler
• Faşizmin zayıf yanlarını inceler |
Atılgan ve Aytekin 2012, ss. 377-390. |
12) |
• Bir siyasi ideoloji olarak Feminizmi tanımlar
• Feminizmin temel özelliklerini belirler
• Feminizmin tarihsel evrimini tartışır
• Feminizmin güçlü yanlarını inceler
• Feminizmin zayıf yanlarını inceler |
Atılgan ve Aytekin 2012, ss. 347-362 |
13) |
• Bir siyasi ideoloji olarak siyasal İslamı tanımlar
• Siyasal İslamın temel özelliklerini belirler
• Siyasal İslamın tarihsel evrimini tartışır
• Siyasal İslamın güçlü yanlarını inceler
• Siyasal İslamın zayıf yanlarını inceler |
Çarkoğlu, A., and B. Toprak. 2006. Değişen Türkiye’de Din, Toplum ve Siyaset. TESEV. http://research.sabanciuniv.edu/5851/1/DegisenTRdeDin-Toplum-Siyaset.pdf |
14) |
• İdeolojilerin sonu tartışmasını inceler
• İdeolojileri ve güncel toplumsal hareketleri tartışır
• İdeolojilerin evrimini inceler
• İdeolojileri ve eklektik toplumsal hareketleri karşılaştırır
• İdeolojilerin geleceğini tartışır. |
|
15) |
• Final Sınavı ile öğrenciler değerlendirilir.
• Dünya görüşü ve ideolojinin kavramsallaştırılmasını tanımlar
• İdeolojilerin evrimini inceler
• Temel ideolojileri belirler
• Günümüz ideolojilerini belirler
• Siyasi ideolojilerin önemini tartışır
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
2) |
Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
3) |
Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
4) |
Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
5) |
Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
6) |
Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
7) |
Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
8) |
Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
9) |
Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
5 |