Uluslararası İlişkiler (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IRL205 | ||||||||
Ders İsmi: | International Relations Theory | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ZEYNEP ALEMDAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ZEYNEP ALEMDAR Dr.Öğr.Üyesi HABİBE ÖZDAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Uluslararası ilişkiler günümüzde yalnızca devletleri ve devlet politikasını belirleyen karar alıcıları ilgilendiren bir alan olmaktan çıkmış, ulusal ve uluslararası toplumdaki tüm aktörleri ve davranışlarını etkileyen bir alana dönüşmüştür. Gelişen teknoloji, ilerleyen ekonomik ilişkiler ve bunların getirdiği derinleşen küreselleşmeyle devletlerin egemenlik alanları da etkilenmeye açık hale gelmiştir. Bu dersin amacı, uluslararası ilişkilerin çeşitli boyutlarını araştırmak ve anlamak için günümüze dek geliştirilmiş teorileri çalışmak ve günümüzde uluslararası ilişkileri anlama çabalarımızı analitik bir çerçeveye oturtmaktır. |
Dersin İçeriği: | Gündelik Yaşamda Uluslararası İlişkiler, Uluslararası İlişkiler Disiplininde Yaklaşımlar; Ana Teorik Kavramlar; Realizm ve Neorealizm; Liberalizm ve Neoliberal Kurumsalcılık; Uluslararası İlişkilerde Eleştirel ve Postyapısal Yaklaşımlar; Marksizm; İnşacılık; Post Modern Teoriler; Feminizm. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Uluslararası İlişkiler Disiplini | Balta, 77-110 |
2) | Temel Teorik Yaklaşımlar: Realizm ve Liberalizm | Balta, 111- 150 |
3) | Temel Teorik Yaklaşımlar | |
4) | Temel Teorik Yaklaşımlar: Marksizm ve Eleştirel Yaklaşımlar | Balta, 175-200 |
5) | İnceleme Düzeyleri | Balta, 257- 280 |
6) | Arasınav | |
7) | Güç ve Güvenlik | Balta, 241-256, 281-300 |
8) | Savaş ve Çatışma | Balta, 303-317 |
9) | Demokratik Barış | Eralp, 251- 285 |
10) | Uluslararası Ekonomi Politik | Balta, 409- 451 |
11) | Küreselleşme ve Bütünleşme | Balta 525- 550 |
12) | Uluslararası Hukuk, İnsan Hakları ve Vatandaşlık | Balta, 351- 405 |
13) | Tekrar | |
14) | Finaller |
Ders Notları / Kitaplar: | Goldstein, Joshua and Jon Pevehouse. International Relations. (Any edition after 6th ) Longman/Pearson Evren Balta, der. 2014. Küresel Siyasete Giriş: Uluslararası İlişkilerde Kavramlar, Teoriler, Süreçler İstanbul: İletişim Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Yok-None |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
2) Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
3) Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
4) Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
5) Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
6) Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
7) Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
8) Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
9) Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. | 5 |
2) | Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. | 5 |
3) | Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. | 5 |
4) | Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. | 5 |
5) | Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. | 5 |
6) | Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. | 5 |
7) | Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. | 5 |
8) | Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. | 5 |
9) | Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | 5 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 14 | 28 |
Proje | 14 | 28 |
Küçük Sınavlar | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 14 | 42 |
Final | 14 | 42 |
Toplam İş Yükü | 196 |