Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin amaçlarını inceler
• Öğrencilerle dersin içeriğini tartışır
• İzleği inceler
• Temel konuları inceler
• Notlandırma politikasını tartışır
• Dersin amaçlarını inceler
• Öğrencilerle dersin içeriğini tartışır
• İzleği inceler
• Temel konuları inceler
• Notlandırma politikasını tartışır
|
Sönmezoğlu 2012, ss. 301-328 |
2) |
• Dış politikayı tanımlar
• İç politikayı tanımlar
• Karar alımını tanımlar
• Dış politika analizini tanımlar
• İç ve dış politikada karar alım sürecini karşılaştırır
• Dış politikayı tanımlar
• İç politikayı tanımlar
• Karar alımını tanımlar
• Dış politika analizini tanımlar
• İç ve dış politikada karar alım sürecini karşılaştırır
|
Sönmezoğlu 2012, ss. 301-328. |
3) |
• Dış politikada karar alımını inceler
• Dış politika alanındaki çalışmaların evrimini inceler
• Birey düzeyinde analizi tanımlar
• Devlet düzeyinde analizi tanımlar
• Sistem düzeyinde analizi tanımlar
• Dış politikada karar alımını inceler
• Dış politika alanındaki çalışmaların evrimini inceler
• Birey düzeyinde analizi tanımlar
• Devlet düzeyinde analizi tanımlar
• Sistem düzeyinde analizi tanımlar
|
Sönmezoğlu 2012, ss. 301-328. |
4) |
• Birey düzeyinde analizin temel özelliklerini belirler
• Dış politikada birey düzeyinde karar alımını inceler
• Dış politikada birey düzeyinde analizin temel zayıflıklarını tartışır
• Dış politikada birey düzeyinde analizin temel üstünlüklerini tartışır
• Birey düzeyinde analizi bir vaka incelemesine uygular
• Birey düzeyinde analizin temel özelliklerini belirler
• Dış politikada birey düzeyinde karar alımını inceler
• Dış politikada birey düzeyinde analizin temel zayıflıklarını tartışır
• Dış politikada birey düzeyinde analizin temel üstünlüklerini tartışır
• Birey düzeyinde analizi bir vaka incelemesine uygular
|
Sönmezoğlu 2012, ss. 17-20. |
5) |
• Devlet düzeyinde analizin temel özelliklerini belirler
• Dış politikada devlet düzeyinde karar alımını inceler
• Dış politikada devlet düzeyinde analizin temel zayıflıklarını tartışır
• Dış politikada devlet düzeyinde analizin temel üstünlüklerini tartışır
• Devlet düzeyinde analizi bir vaka incelemesine uygular
• Devlet düzeyinde analizin temel özelliklerini belirler
• Dış politikada devlet düzeyinde karar alımını inceler
• Dış politikada devlet düzeyinde analizin temel zayıflıklarını tartışır
• Dış politikada devlet düzeyinde analizin temel üstünlüklerini tartışır
• Devlet düzeyinde analizi bir vaka incelemesine uygular
|
Sönmezoğlu 2012, ss. 21-68. |
6) |
• Sistem düzeyinde analizin temel özelliklerini belirler
• Dış politikada sistem düzeyinde karar alımını inceler
• Dış politikada sistem düzeyinde analizin temel zayıflıklarını tartışır
• Dış politikada sistem düzeyinde analizin temel üstünlüklerini tartışır
• Sistem düzeyinde analizi bir vaka incelemesine uygular
• Sistem düzeyinde analizin temel özelliklerini belirler
• Dış politikada sistem düzeyinde karar alımını inceler
• Dış politikada sistem düzeyinde analizin temel zayıflıklarını tartışır
• Dış politikada sistem düzeyinde analizin temel üstünlüklerini tartışır
• Sistem düzeyinde analizi bir vaka incelemesine uygular
|
Sönmezoğlu 2012, ss. 245-252. |
7) |
• İç politikada çıktıları belirler
• Dış politikada çıktıları belirler
• Dış politikadaki stratejileri belirler
• Devletlerin dış politika stratejilerini karşılaştırır
• Sistem düzeyinde sonuçları ve stratejileri tartışır
• İç politikada çıktıları belirler
• Dış politikada çıktıları belirler
• Dış politikadaki stratejileri belirler
• Devletlerin dış politika stratejilerini karşılaştırır
• Sistem düzeyinde sonuçları ve stratejileri tartışır
|
Sönmezoğlu 2012, ss. 389-438. |
8) |
• Dış politika stratejilerini belirler.
• Devletlerin dış politika stratejilerini karşılaştırır
• Politika sonuçları ve stratejileri üç analiz düzeyinde tartışır
• Uluslararası örgütlerin stratejilerini inceler
• Kolektif karar almanın sorunlarını tartışır
• Dış politika stratejilerini belirler.
• Devletlerin dış politika stratejilerini karşılaştırır
• Politika sonuçları ve stratejileri üç analiz düzeyinde tartışır
• Uluslararası örgütlerin stratejilerini inceler
• Kolektif karar almanın sorunlarını tartışır
|
Film İzleme: Hotel Rwanda |
9) |
• Dış politikanın çeşitli araçlarını tanımlar
• Farklı ülkeler tarafından kullanılan dış politika araçlarını karşılaştırır
• Farklı politika araçlarının avantajlarını inceler
• Farklı politika araçlarının zayıf yanlarını inceler
• Dış politika araçları ile ilgili tartışmayı bir vaka incelemesine uygular
• Dış politikanın çeşitli araçlarını tanımlar
• Farklı ülkeler tarafından kullanılan dış politika araçlarını karşılaştırır
• Farklı politika araçlarının avantajlarını inceler
• Farklı politika araçlarının zayıf yanlarını inceler
• Dış politika araçları ile ilgili tartışmayı bir vaka incelemesine uygular
|
Sönmezoğlu 2012, ss. 439-618. |
10) |
• Dış politikanın iç kaynaklarını belirler
• İç politikanın dış politikayı ne derece etkileyebileceğini inceler
• Farklı ülkelerde iç politikanın dış politikaya olan etkisini karşılaştırır
• İç ve dış politika arasındaki etkileşimi tartışır
• Etkileşimi bir vaka incelemesine uygular
• Dış politikanın iç kaynaklarını belirler
• İç politikanın dış politikayı ne derece etkileyebileceğini inceler
• Farklı ülkelerde iç politikanın dış politikaya olan etkisini karşılaştırır
• İç ve dış politika arasındaki etkileşimi tartışır
• Etkileşimi bir vaka incelemesine uygular
|
Sönmezoğlu 2012, ss. 749-798. |
11) |
• Dış politikanın uluslararası kaynaklarını belirler
• Uluslararası politikanın dış politikayı ne derece etkileyebileceğini inceler
• Farklı ülkelerde uluslararası politikanın dış politikaya olan etkisini karşılaştırır
• İç ve dış politika arasındaki etkileşimi tartışır
• Etkileşimi bir vaka incelemesine uygular
• Dış politikanın uluslararası kaynaklarını belirler
• Uluslararası politikanın dış politikayı ne derece etkileyebileceğini inceler
• Farklı ülkelerde uluslararası politikanın dış politikaya olan etkisini karşılaştırır
• İç ve dış politika arasındaki etkileşimi tartışır
• Etkileşimi bir vaka incelemesine uygular
|
Sönmezoğlu 2012, ss. 799-920. |
12) |
• Vize Sınavı ile öğrenciler değerlendirilir
• Dış politikada karar alımını inceler
• Dış politika araştırmalarının evrimini inceler
• Dış politika analizinin farklı düzeylerini inceler
• Dış politika araçlarını inceler
• Dış politika sonuçlarını ve stratejilerini inceler
• Dış politikanın iç ve uluslararası kaynaklarını inceler
• Vize Sınavı
• Dış politikada karar alımını inceler
• Dış politika araştırmalarının evrimini inceler
• Dış politika analizinin farklı düzeylerini inceler
• Dış politika araçlarını inceler
• Dış politika sonuçlarını ve stratejilerini inceler
• Dış politikanın iç ve uluslararası kaynaklarını inceler
|
|
13) |
• Dış politika araştırmalarının evrimini tartışır
• Dış politika analizinin farklı düzeylerini tartışır
• Dış politika araçlarını tartışır
• Dış politika sonuçlarını ve stratejilerini tartışır
• Dış politikanın iç ve uluslararası kaynaklarını tartışır
• Dış politikanın geleceğini tartışır
• Dış politika araştırmalarının evrimini tartışır
• Dış politika analizinin farklı düzeylerini tartışır
• Dış politika araçlarını tartışır
• Dış politika sonuçlarını ve stratejilerini tartışır
• Dış politikanın iç ve uluslararası kaynaklarını tartışır
• Dış politikanın geleceğini tartışır
|
Sönmezoğlu 2012, ss. 921-925. |
14) |
• Dış politikada karar almayı inceler
• Dış politika araştırmalarının evrimini tartışır
• Dış politika analizinin farklı düzeylerini tartışır
• Dış politika araçlarını tartışır
• Dış politika sonuçlarını ve stratejilerini tartışır
• Dış politikanın iç ve uluslararası kaynaklarını tartışır
• Dış politikanın geleceğini tartışır
• Dış politikada karar almayı inceler
• Dış politika araştırmalarının evrimini tartışır
• Dış politika analizinin farklı düzeylerini tartışır
• Dış politika araçlarını tartışır
• Dış politika sonuçlarını ve stratejilerini tartışır
• Dış politikanın iç ve uluslararası kaynaklarını tartışır
• Dış politikanın geleceğini tartışır
|
Sönmezoğlu 2012, ss. 921-925. |
15) |
• DPA Vaka İncelemesi yoluyla öğrenciler değerlendirilir
• Dış politikada karar almayı inceler
• Dış politika araştırmalarının evrimini tartışır
• Dış politika analizinin farklı düzeylerini tartışır
• Dış politika araçlarını tartışır
• Dış politika sonuçlarını ve stratejilerini tartışır
• Dış politikanın iç ve uluslararası kaynaklarını tartışır
• Dış politikanın geleceğini tartışır
• DPA Vaka İncelemesi
• Dış politikada karar almayı inceler
• Dış politika araştırmalarının evrimini tartışır
• Dış politika analizinin farklı düzeylerini tartışır
• Dış politika araçlarını tartışır
• Dış politika sonuçlarını ve stratejilerini tartışır
• Dış politikanın iç ve uluslararası kaynaklarını tartışır
• Dış politikanın geleceğini tartışır
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
2) |
Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
3) |
Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
4) |
Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
5) |
Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
6) |
Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
7) |
Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
8) |
Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
9) |
Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
5 |