IRL404 Diplomatic Correspondence Methods İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Uluslararası İlişkiler (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IRL404
Ders İsmi: Diplomatic Correspondence Methods
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Uzmanlık Alanı Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi HASAN DENİZ PEKŞEN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, uluslararası ilişkiler ve diplomatik
yazışma ile ilgili alanlarda, özellikle Dışişleri
Bakanlığı’nda görev alacak kişilere bilgi ve beceri
kazandırmaya yardımcı olacak hazırlık çalışmaları
yapmaktır.
Dersin İçeriği: Diplomasi Kavramı; Diplomasi Teorileri; Diplomasi Tarihi; Modern Diplomasinin Kurumları ve Amaçları: İkili Diplomasi; Çok Taraflı Diplomasi; Diplomatik Ayrıcalık ve Bağışıklıklar;Diplomatik Protokol; Diplomasi Uygulaması;Diplomatik Yazışma; Türkiye Cumhuriyeti Diplomasisi ve Dışişleri Bakanlığı.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Diplomatik dökümanların nasıl yazılacağını detaylıca öğrencir
2) Diplomasideki dil ve ifade tarzını kullanmayı öğrenir
3) Mesleki ve diplomatik çalışmalarda ve yazışmalarda zamanı verimli ve etkin kullanma nitelikleri kazanır
4) Diplomasinin gerektirdiği protokol kurallarını uygular
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, Ders planının öğrencilere sunulması ve dersin tanıtımı Yok
2) Uluslararası İlişkilerin ve Faaliyetlerin Yürütülmesi, Devletlerin Dış Politika Amaçları ve Araçları, Devletlerin uluslararası ilişkileri, Siyasal Etki Araçları: Diplomasi ve Propaganda Ana materyalden ilgili kısım
3) Diplomasi nedir, Diplomat kimdir, İdeal diplomat kimdir, Diplomatik yazışma nedir, Diplomatik lisanlar ve tarihsel süreç Ana materyalden ilgili kısım
4) Diplomatik yazışma formları, Notalar, Nota Signee tanımı ve Bölümleri, Diplomatik hitap Formları Ana materyalden ilgili kısım
5) Nota Signee örnekleri, Nota Signee Yazma Ana materyalden ilgili kısım
6) Nota Verbale Örnekleri, Nota Verbale Yazma Ana materyalden ilgili kısım
7) Arasınav Yok
8) Değişik Nota Türleri, Collective Note, Identic Note, Aide Memoire, Memorandum, Bout de Papier, Nonpapier, Protest Notes Ana materyalden ilgili kısım
9) Credentials, Letters of Recall, Recredentials and Letters De Cabinet Ana materyalden ilgili kısım
10) Andlaşma (Treaty), Sözleşme (Convention), Protokol (Protocol), Mutabakat Muhtırası (Memoranda of Understanding), Son Senet (Final Act), Ana materyalden ilgili kısım
11) Anlaşma (Agreement), Trade Agreements (Ticaret Anlaşmaları), Ultimatum (Ültimatom), Fin de Non Recevoir (Diplomatik Yazışmanın Reddi), Geçici Andlaşma (Interim Agreements/Modus Vivendi), Declaration (Deklerasyon), Agreed Minutes (Müşterek Notlar), Mektup Değişimi (Exchange of Notes) Ana materyalden ilgili kısım
12) T.C. Dışişleri Bakanlığı, Görev ve Sorumlulukları, işleyişi ve sınavları. Dışişleri Bakanlığı ve Temsilciliklerimizde yazışmalara uygulanan usuller. Ana materyalden ilgili kısım
13) Türkiye Cumhuriyeti Diplomasisi ve Dışişleri Bakanlığı. Ana materyalden ilgili kısım
14) Dönemin değerlendirilmesi ve özeti Yok
15) Final sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tahir Şentürk, Courses on Diplomatic Correspondence, Dışişleri Bakanlığı
Eğitim Merkezi Yayınları No: 66, Ankara, 1995.
Diğer Kaynaklar: Yok- None

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar.
2) Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar.
3) Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar.
4) Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar.
5) Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar.
6) Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar.
7) Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar.
8) Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar.
9) Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar.
2) Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar.
3) Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar.
4) Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar.
5) Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar.
6) Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar.
7) Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar.
8) Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar.
9) Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 45
Ara Sınavlar 15 45
Final 15 45
Toplam İş Yükü 180