Dersin Amacı: |
Bu ders siyaseti muhtemelen en popüler sanat dalı olan sinema üzerinden incelemeyi amaçlamaktadır. Ders, öğrencilere siyasetteki temel meseleleri, konseptleri ve ideolojileri anlatır ve bunların filmlerde ne şekilde yansıtıldığını, temsil edildiğini ve/veya eleştirildiğini göstermeye çalışır. Dönem boyunca üzerinden geçilecek konular şunlardır: soğuk savaş ve caydırıcılık, (anti) militarizm, (post) kolonyalizm, toplumsal cinsiyet siyaseti, kapitalizm, göç, çevresel güvenlik, etnik çatışma, toplumsal hareketler/direniş, faşizm/diktatörlük, totalitarizm ve ırkçılık. |
Dersin İçeriği: |
Siyaset ve Sinema İlişkisi; Filmlerdeki Siyaset; Sinemanın Siyaseti; Siyasi Düşünceleri Aktarma, Savunma ve Eleştirme Aracı Olarak Film; Eleştirel İçerik Analizi; Film ve Totaliteryanizm; Film ve Sömürgecilik; Anti-Sömürgecilik; Film ve Şiddet; Film ve Toplumsal Cinsiyet. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
|
|
1) |
• İzlencenin gözden geçirilmesi
• Ders programının tartışılması
• Dönem boyuncaki sorumlulukların ve değerlendirmenin anlatılması |
yok |
1) |
• Totaliteryanizmin öğretilmesi
• ‘The Lives of Others’ filmi
|
The Lives of Others filminin izlenmesi |
2) |
• Filmlerin ve sanatın değer yargılarından bağımsız olmadığını ve hepsinin bir (siyasi) görüş yansıttığının anlatılması
• Filmlerin toplumsal bir inşa olduğunun anlatılması
|
yok |
3) |
• Filmler bizle nasıl konuşur?
• Yönetmenler fikirlerini nasıl yansıtır? |
Yok |
4) |
• Soğuk Savaş ve Nükleer Caydırıcılığın anlatılması
• ‘Dr. Strangelove’ filmi |
Dr. Strangelove filminin izlenmesi |
5) |
• Militarizmin öğretilmesi
• ‘Full Metal Jacket’ filmi
|
Full Metal Jacket filminin izlenmesi |
6) |
• Etnik çatışmaların öğretilmesi
• ‘Sometimes in April’ filmi
|
Sometimes in April filminin izlenmesi |
7) |
• Göçün anlatılması
• ‘In This World’ belgeseli
|
In This World belgeselinin izlenmesi |
8) |
• Kapitalizmin öğretilmesi
• ‘There will be blood’ filmi
|
'There will be Blood' Filminin izlenmesi |
9) |
• Faşizm/Diktatörlüğün anlatılması
• ‘The Great Dictator’ filmi
|
The Great Dictator filminin izlenmesi |
10) |
• Totaliteryanizmin öğretilmesi
• ‘The Lives of Others’ filmi
|
The Lives of Others dersinin izlenmesi |
11) |
• Toplumsal hareketler ve direnişin kavramlarının öğretilmesi
• ‘Al Midan’ filmi
|
Al - Midan filminin izlenmesi |
12) |
• Toplumsal cinsiyet, kapitalizmin öğretilmesi ve ikisi arasındaki ilişkinin ortaya konması
• Dogville filmi
|
Dogville filminin izlenmesi |
13) |
• Öğrencilerin final sınavı ile değerlendirilmesi
• Final Sınavı
|
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası ticaret alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
|
2) |
ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek,. |
|
3) |
değişen küresel ticaret doğrultusunda uluslararası ticaret teorilerini, gerçek iş dünyası fonksiyonları ile bağdaştırmak ve dünya ticaret sistemlerindeki önemli yeni gelişmeleri yorumlayabilmek ve aynı zamanda ekonomik gelişme ile dış ticaret arasındaki etkileşimi yorumlayabilmek |
|
4) |
uluslararası işletme ve ticaret sisteminin vizyonuna sahip olmak, aynı zamanda dış ticaret ile igili olan lojistik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ve aynı zamanda dış ticaret, sigorta ve riske konu olan ürün ve hizmetlerin dış ticaret finansmanını açıklayabilmek |
|
5) |
kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek, |
|
6) |
dış ticarete konu olan ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kalite ve standartlarının özellik ve niteliklerini tanımlayabilmek |
|
7) |
alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
|
8) |
ticaret politikasının; tarifler, tarife dışı engeller, devlet destekleri, uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgüt ve kuruluşlar, e-ticaret gibi temel araçlarını ve bu araçların dış ticaret politikasına etkilerini tanımlayabilmek |
|
9) |
kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|