IRL438 Contemporary Issues in Turkish Foreign Policy İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Uluslararası İlişkiler (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IRL438
Ders İsmi: Contemporary Issues in Turkish Foreign Policy
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi HABİBE ÖZDAL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi HABİBE ÖZDAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, Türk dış politikasının kapsamlı bir analizi ve mültecilerden terörizme kadar uzanan bölgesel güvenlik sorunlarının kapsamlı bir analizi ile öğrencilere Soğuk Savaş sonrası gelişmeler ışığında Türkiye için kilit konular ve bölgeler hakkında bir anlayış kazandırmayı amaçlamaktadır.Bu nedenle, 1990'lı yıllardan günümüze kadar Türk dış politikasındaki gelişmelerin uluslararası sistemde ve bölgesel analiz düzeylerinde değerlendirilmesi bu dersin önceliğidir.
Dersin İçeriği: Türkiye’nin Atatürk Dönemi Dış politikası; Soğuk Savaş Döneminde Türkiye Dış Politikası; 1990-2002 Döneminde Türkiye Dış Politikası; 2002 Sonrası Türkiye Dış Politikası; Türkiye Dış Politikasında Yumuşak ve Sert Güç; Orta Asya, Ortadoğu ve Arap Ülkeleri ile İlişkiler; Sahra-altı Ülkelerle İlişkiler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Türkiye'nin Soğuk Savaş sonrası siyasi ve askeri gelişmeleri gibi temel konuları hakkındaki bilgisini artırır
2) Türkiye'yi bölgesel ve küresel bağlama yerleştirir
3) Türkiye'nin çeşitli bölgesel ve küresel aktörlerle olan ilişkilerini eleştirel biçimde analiz etme yeteneği geliştirir
4) Türk Dış Politikası ile ilgili temel kavramları karşılaştırır
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders izleği ve gereklilikleri hakkında giriş Yok
2) Soğuk Savaş sonrası Türk Dış Politikası Temel okuma metinlerinden ilgili kısmın okunması
3) Soğuk Savaş sonrası Türkiye-ABD İlişkiler Temel okuma metinlerinden ilgili kısmın okunması
4) Türkiye ve Avrupa Birliği Temel okuma metinlerinden ilgili kısmın okunması
5) Soğuk Savaş sonrasında Türkiye ve Batı: Kimlik Tartışmaları Temel okuma metinlerinden ilgili kısmın okunması
6) Türkiye ve Ortadoğu Temel okuma metinlerinden ilgili kısmın okunması
7) Türkiye ve Balkanlar Temel okuma metinlerinden ilgili kısmın okunması
8) Vize Sınavı Yok
9) Arap Baharı ve Türk Dış Politikasının Önündeki Engeller Temel okuma metinlerinden ilgili kısmın okunması
10) Türkiye ve Rusya Temel okuma metinlerinden ilgili kısmın okunması
11) Türkiye ve Orta Asya & Kafkaslar Temel okuma metinlerinden ilgili kısmın okunması
12) Türkiye ve Akdeniz Temel okuma metinlerinden ilgili kısmın okunması
13) Türkiye ve Ulusaşırı Sorunlar: Mülteci Krizi, Terörizm, Terörizmle Mücadele Temel okuma metinlerinden ilgili kısmın okunması
14) 21. Yüzyılda Türk Dış Politikası Temel okuma metinlerinden ilgili kısmın okunması
15) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, London: Routledge, 3rd Edition, 2013.

Oran, Baskın ed., Turkish Foreign Policy: 1919-2006, Salt Lake City: University of Utah Press, 2010

Pınar Gözen Ercan ed., Turkish Foreign Policy, Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2017
Diğer Kaynaklar: Yok- none

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar.
2) Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar.
3) Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar.
4) Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar.
5) Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar.
6) Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar.
7) Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar.
8) Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar.
9) Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. 5
2) Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. 5
3) Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. 5
4) Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. 5
5) Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. 5
6) Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. 5
7) Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. 5
8) Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. 5
9) Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 45
Ara Sınavlar 15 45
Final 15 45
Toplam İş Yükü 180