IRL458 Turkish Political Culture İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Uluslararası İlişkiler (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IRL458
Ders İsmi: Turkish Political Culture
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MEHMET KABASAKAL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere Türk siyasal hayatının şekillendiren siyasal kültürümüz hakkında bilgiler aktarmaktır. Böylece, öğrencilerin siyasal yaşamı daha iyi tanımaları, geleceği daha iyi değerlendirmeleri sağlanarak, yaşam boyu başarılarına katkıda bulunmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Osmanlıcılık; İslamcılık; Türkçülük; Atatürkçülük; Türkiye’de Korporatizm; Modernleşme, Kemalizm ve Demokrasi; Türkiye’de Siyasi Partiler ve Patronaj Politikaları; Askeri Müdahaleler ve Siyasal Yaşam Etkileri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Türkiye siyaset çevresi ve hayatı hakkındaki bilgilerini artırır
2) Türk siyasal kültürünü etkileyen faktörleri inceler
3) Türkiye'nin güncel sorunlarına aşina olur
4) Türk siyasal hayatını ve ülkedeki ekonomik gelişmeleri değerlendirir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve Dersin Genel Tanıtımı Yok
2) Siyasal Kültür ve Siyasal Yaşama Etkileri Turan, İlter. “Türkiye’de Siyasal Kültürün Oluşumu,” Kalaycıoğluve Sarıbay, s.359-386.
3) Türkiye’de Siyaset ve Devlet Anlayışı Merkezi ve Yerel Yönetim Kalaycıoğlu, E. “Türkiye’de Politik Rejimin Evrimi ve Yasama Sistemi, yage, s.268-284
4) Siyasal Partiler ve Siyasal Sistem (Siyasi Partiler Kanunu, Seçim Kanunu, Parti içi Demokrasi, v.b) Teziç, E., Siyasi Partiler, Gerçek Yayınevi, İstanbul, 1976
5) Din ve Siyaset Jaschke, G. Yeni Türkiye’de İslamcılık, Bilgi Yayınevi, Ankara. 1972. Toprak, B. “Türkiye’de Dinin Denetim İşlevi,” Kalaycıoğluve Sarıbay, s.309-317.
6) Etnik Yapı ve Siyaset Kirişci,K. ve Winrow, G. Kürt Sorunu, Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul, 1997.
7) Siyasette Kadın ve Gençlerin yeri ve Kadın-Erkek Ayrımı Arat, Y. “1980’ler Türkiye’sinde Kadın Hareketi: Liberal Kemalizmin Radikal Uzantısı,” Kalaycıoğluve Sarıbay, s.435-446
8) Sivil Toplum ve Siyaset (Sendikalar, STK’lar v.b.) Sarıbay, A. Y. “Türkiye’de Demokrasi ve Sivil Toplum,” Kalaycıoğluve Sarıbay (der), s.447-462.
9) Vize Sınavı Yok
10) Türk Siyasetinde Asker Özbudun, E. s.97-112 Hale, W. Türkiye’de Ordu ve Siyaset, Alfa Basımevi, İstanbul, 1994.
11) Yasama-Yürütme İlişkileri Genç, M. Zeki, Anayasalar Açisından Yargı Bağımsızlığının Kuvvetler Ayrılığı ile İlişkileri, Eldim Ofset, Basım yeri ve tarihi belirtilmemiştir.
12) Kuvvetler Ayrımı ve Anayasa Özbudun, E. s.49-68
13) Türkiye-AB İlişkilerinin Siyasete Etkisi Keyman, F. Değişen Dünya Dönüşen Türkiye, İ. Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2005, s.13-18, 109-130, 153-157.
14) Genel Değerlendirme Yok
15) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Özbudun, Ergun. 2007.Çağdaş Türk Politikası: Demokratik Gelişmenin Önündeki Engeller, 2. Baskı, Doğan Kitapçılık A.Ş., İstanbul, 177s.
Kalaycıoğlu, Ersin ve Sarıbay, A. Yaşar. 2000. Türkiye’de Politik Değişim ve Modernleşme, Alfa Basım Yayım Dağıtım , İstanbul, 466s.

Özbudun, Ergun, 2000. Contemporary Turkish Politics: Challanges to the Democratic Consolidation. Boulder, Colorado, Lynne Reinner Publishers, 177pp.

Saylan, İbrahim, 2012. "Kurdish Nationalist Challenge to the Democratic Consolidation", in Democratic Consolidation in Turkey, ed. Müge Aknur, Boca Raton, Floride: Universalis Publisher, pp. 377-414.

Ecevit, Yıldız, 2007. "Women's Rights, Women Organizations and the State" in Human Rights Turkey, ed. Zehra F. Kabasakal Arat, Philadelphia: University of Pennsylvania Press, pp. 187-201.
Diğer Kaynaklar: Yok-None

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar.
2) Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar.
3) Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar.
4) Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar.
5) Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar.
6) Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar.
7) Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar.
8) Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar.
9) Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. 5
2) Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. 5
3) Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. 5
4) Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. 5
5) Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. 5
6) Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. 5
7) Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. 5
8) Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. 5
9) Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 30
Sunum / Seminer 15 30
Ara Sınavlar 15 30
Final 15 45
Toplam İş Yükü 180