Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Markayı tanımlama ve ürünle ilişkisini açıklama
• Marka değeri kavramını tanımlama ve bu kavramı oluşturan unsurları açıklama
• Markaların neden önemli olduklarını tartışma
• Marka yönetimindeki fırsatları ve güçlükleri açıklama
• Stratejik marka yönetimi sürecinin aşamalarını tanımlama
• Marka yönetimine giriş
|
|
2) |
• Tüketici odaklı marka değerini tanımlama
• Tüketici odaklı marka değerininin girdilerini ve çıktılarını açıklama
• Marka konumlandırmanın bileşenlerini belirleme
• Başarılı bir marka konumlandırma için gerekli yöntemleri tanımlama
• Tüketici odaklı değer ve marka konumlandırma
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
3) |
• Marka değer zincirini tanımlama
• Marka değer zincirindeki aşamaları açıklama
• Marka değeri ve müşteri değeri kavramlarını tartışma
• Marka değer zinciri
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
4) |
• Çeşitli marka bileşenlerini tanımlama
• Marka bileşenlerini belirleyen yasal konuları tartışma
• Güçlü markalar yaratmadaki etik faktörleri açıklama
• Marka bileşenleri: yasal ve etik konular
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
5) |
• Marka yönetiminde pazarlamadaki yeni yaklaşımları tartışma
• Pazarlama yöneticilerinin tüketicilerin ürün ve marka deneyimi için uyguladıkları stratejileri açıklama
• Marka değeri fiyatlandırmasını tartışma
• Marka değeri oluşturmada dağıtım stratejisinin etkisini açıklama
• Marka değeri yaratmada pazarlama stratejisi
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
6) |
vize sınavı |
|
7) |
• Başlıca pazarlama iletişimi araçlarını tanımlama
• Marka yönetiminde farklı iletişim araçlarının avantaj ve dezavantajlarını açıklama
• Entegre pazarlama iletişim için gerekli temel kriterleri belirlemeyi anlama
• Marka değeri yaratmada entegre pazarlama iletişimi
|
|
8) |
• Marka değeri oluşturmada marka çağrışımını belirleyen unsurları tanımlama
• Marka çağrışımının marka sadakati ve değerine etkisini açıklama
• Marka değeri yaratmada marka çağrışımı
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
9) |
• Yatırım geri dönüşünün hesaplanmasını tanımlama
• Marka değerlemesi aşamalarını açıklama
• Marka değeri yönetim sisteminin uygulanması için gerekli aşamaları açıklama
• Marka değeri ölçümü ve yönetimi
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
10) |
• Tüketicinin marka farkındalığı ve bilgisini ölçebilmek için gerekli araçları tanımlama
• En çok kullanılan marka değerlemesi modellerini tanımlama
• Marka değerini oluşturan faktörler
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
11) |
• Marka değerinin çok yönlülüğünü açıklama ve marka değerinin farklı yöntemlerle ölçülmesini tartışma
• Alternatif marka değeri ölçme yöntemlerini karşılaştırma
• Marka değeri çıktıları
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
12) |
• Marka tasarımının önemli bileşenlerini belirleme
• Başarılı bir marka portföyü oluşturmak için gerekli araçları tanımlama
• Şirket markası ile ürün markası arasındaki farkı ve ilişkiyi tartışma
• Marka tasarımı stratejisi
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
13) |
• Farklı marka genişleme türlerini tanımlama
• Marka genişleme stratejisinin avantaj ve dezavantajlarını açıklama
• Marka genişleme stratejisinin başarılı olması için gerekli kriterleri tanımlama
• Yeni ürün geliştirme ve marka genişlemesi
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
14) |
• Küresel ve yerel markanın tanımını yapma
• Uluslararası pazarlarda standartlaştırma ve adapte etme stratejilerini açıklama
• Küresel marka konumlandırmasının aşamalarını tanımlama
• Farklı pazar bölümleri ve coğrafyalarda marka yönetimi
|
Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
15) |
final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
|
2) |
İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek |
|
3) |
Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek |
|
4) |
İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek |
|
5) |
Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek |
|
6) |
İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek |
|
7) |
Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
|
8) |
Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek |
|
9) |
Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|
10) |
İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
|